Burduja ne promite-n București o rețea de tuneluri ca-n îndepărtatul Boston, ca să ne scape de balamucul din trafic. Nicușor Dan crede că soluția e STB

03 mai 2024
478 afișări
Burduja ne promite-n București o rețea de tuneluri ca-n îndepărtatul Boston, ca să ne scape de balamucul din trafic. Nicușor Dan crede că soluția e STB
Sursa foto: Inquam Photos / George Calin

Candidatul PNL la Primăria Capitalei, Sebastian Burduja, invitat joi seară în cadrul unei emisiuni TV, a declarat că o rețea de tuneluri subterane conectate poate elimina aglomerația și traficul din București. Pentru propunerea sa, Burduja a luat drept model orașul Boston, unde este deja implementată o astfel de rețea. Actualul primar al Capitalei, Nicușor Dan, nu susține această idee și mizează pe promovarea transportului în comun pe cât posibil pentru a reduce din mașinile din trafic.

Sebastian Burduja, candidatul din partea PNL pentru postul de primar general al Capitalei, a declarat joi seară, în cadrul emisiunii „Jurnalul de Seară” de la Digi24 faptul că în București este nevoie de o rețea de tuneluri, inspirată de „Big Dig” din Boston, pentru a scăpa de traficul care sufocă orașul. Proiectul propus de Burduja în acest sens se numește „Tunelul Urban București”.

„Ai nevoie de cât mai multe zone pietonale și de acest principiu – un oraș pentru oameni – asta e paradigma unui oraș modern, unei capitale moderne. Atunci ce faci cu mașinile? Eu am propus un proiect care se cheamă „Tunelul Urban București”, care ar însemna conectarea Bucureștiului prin subteran, de la nord la sud, de la Piața Presei până la Pasajul Unirii și mai departe până în Șoseaua Berceni. Categoric nu se poate face într-un mandat de primar pentru că asta mi s-a spus – că visez înalt, îndrăzneț.”, a declarat Burduja.

„Nu vă imaginați că intri la Piața Presei și ieși în Berceni, nu asta e ideea”

Sebastian Burduja a explicat în continuare că o astfel de rețea de tuneluri ar contribui la dezvoltarea economică a orașului și la sporirea fenomenului de redare a orașului pentru locuitori, prin zone pietonale și parcuri.

„Măcar pe tronsoane, în primul mandat să poți să deschizi un prim tronson și să continui până conectezi, pentru că Bucureștiul, fiind dezvoltat pe inele, are nevoie de această străpungere care să conecteze orașul, dincolo de autostrada A zero care va rezolva problema traficului de tranzit, ai nevoie de acest proiect. El se poate face, l-a făcut Bostonul din America – Big Dig- au săpat, efectiv, tot orașul și au creat un efect de dezvoltare economică fantastic. La suprafață au rămas parcuri, zone pietonale, zone pentru centre comerciale sau pentru centre de business, hub-uri de start-up. Adică redai orașul activității economice, nu mașinilor. Tunelul ar avea mai multe ieșiri în oraș, categoric. El ar conecta orașul în punctele sale principale și extrem de congestionate. Nu vă imaginați că intri la Piața Presei și ieși în Berceni, nu asta e ideea. E posibil, în urma studiilor de fezabilitate, de prefezabilitate, să fie tronsoane unde solul nu permite și să ieși pe la suprafață sau cu pasaj suprateran. Ideea e să ai o rută rapidă care tranzitează orașul”

Nicușor Dan nu susține punctul de vedere al lui Burduja

Actualul primar al Capitalei, Nicușor Dan, a declarat în schimb că nu este de acord cu propunerea lui Burduja, și că proiectele de infrastructură realizate în anul 2023 nu au redus semnificativ volumul traficului. În acest sens, Dan a spus că ideea sa pentru reducerea traficului este încurajarea utilizării transportului în comun.

„Eu cred că dacă vorbim de traficul de tranzit, în momentul în care vom avea autostrada de centură el va fi rezolvat. Dacă vorbim de București, doar de traficul din București, putem să ne uităm la anul 2023 – am avut patru poduri – podul nostru de la Doamna Ghica, podul făcut de Sectorul 4 pe Metalurgiei și cele două poduri din Sectorul 3 de la ieșirea spre Constanța, în zona Pallady. Traficul din București nu s-a redus semnificativ cu investițiile astea. Soluția europeană, pe care orașele din Europa Occidentală au adoptat-o și pe care eu o susțin, este să încurajăm oamenii să folosească transportul public și asta înseamnă că trebuie să cumpărăm tramvaie, să modernizăm liniile de tramvai, să extindem liniile de tramvai, să facem benzi unice, să taxăm parcarea, ca să stimulăm oamenii să folosească transportul public și e mult mai bine”, a explicat Nicușor Dan.

CITEȘTE ȘI

Plimbări gratuite, de Paște, cu barca ori hidrobicicleta, pe lacul din Parcul Drumul Taberei. Programul turelor pe lac

Cum va fi vremea în București de Paște și în Săptămâna Luminată. Anunțul directoarei ANM, Elena Mateescu

ESENȚIAL | Două “bătrâne doamne” din București trebuie să facă loc unui bloc cu 6 etaje. Teoretic, sunt clădiri centenare protejate. Practic, par sortite pieirii

Cookies