Bulgaria își dorește să aibă mai multe poduri peste Dunăre, însă spune despre România că este clar că nu își dorește acest lucru și se mulțumește cu singurul punct Ruse – Giurgiu. Amintim că toată vara s-a stat la cozi infernale, iar șoferii și-au blestemat zilele că au ales să treacă prin acest punct de frontieră, din cauza unor lucrări care s-au făcut pe partea bulgară a Podului Prieteniei.
Despre România, vicepremierul bulgar și ministru al Transporturilor și Comunicațiilor, Grozdan Karadjov, a declarat că „Este clar că vrea să lase un singur punct – Ruse – Giurgiu”.
Miercuri, 22 octombrie 2025, ministrul bulgar al Transporturilor a mers într-o vizită la Ruse, iar Grozdan Karadjov a criticat România pentru „obstacolele sistematice” în calea extinderii conectării infrastructurii peste Dunăre.
Oficialul bulgar a spus că Bulgaria depune eforturi active, la fel și Comisia Europeană, însă problema este la țara noastră: România tot ezită să extindă conectivitatea dincolo singurul punct de trecere Ruse-Giurgiu, potrivit HotNews.ro.
Declarația făcută de Grozdan Karadjov:
Lucrăm de cinci luni la foaia de parcurs pentru coridoarele nord-sud. Este clar că România vrea să lase un singur punct – Ruse – Giurgiu. Ei nici măcar nu sunt pregătiți să semneze un acord pentru poduri noi. Nu este vorba despre bani sau construcții, ci pur și simplu despre un consimțământ pe hârtie.
Ministrul bulgar al Transporturilor a mai declarat că, ani de zile, procedurile pentru al treilea pod de lângă Ruse au tot fost amânate, iar abia acum avansează procedura de mediu. Totodată, Karadjov a mai spus că linia de feribot Ruse-Giurgiu ar putea prelua până la 25% din traficul Podului Prieteniei, dar și aici lipsește coordonarea.
Vreme de mai mulți ani, România le-a cerut vecinilor bulgari să curățe Dunărea, astfel încât să ajute navigația pe fluviu. Proiectul a tot fost întârziat de Sofia, în ciuda presiunilor făcute de România și de Comisia Europeană.
În anul 2022, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Sorin Grindeanu, a anunțat că țara noastră a început dragarea Dunării inclusiv pe sectorul vecinilor, cu acceptul Bulgariei, pentru a nu mai exista blocaje. Abia anul acesta, în luna aprilie, guvernul bulgar a făcut, la rândul său, un pas în acest sens.