ESENTIAL

Bulevardul Uranus, de cinci ori mai scump decât o autostradă: VEZI AICI CÂT COSTĂ

Consultanţa, proiectarea şi execuţia doar pentru primul tronson din Bulevardul Uranus, cu o lungime de 1.750 de metri, costă municipalitatea 38.169.327 de euro. La această sumă se adaugă şi cele 29 milioane de euro cheltuite pentru exproprierile de pe traseul lucrării. În total, peste 67 milioane de euro, pentru mai puţin de 2 kilometri de bulevard. Asta în condiţiile în care un kilometru de autostradă construită în zonă de munte costă aproximativ 7,5 milioane de euro (cu TVA). De altfel, potrivit datelor prezentate pentru contractele aflate în derulare reiese că preţul mediu pe un kilometru de autostradă este de aproximativ 5,5 milioane euro pentru Arad-Timişoara, 6,5 milioane de euro pentru Medgidia-Constanţa şi 7 milioane de euro pentru Cernavodă-Medgidia. Chiar şi fără costul expropierilor, primul tronson din Bulevardul Uranus este de aproape 3 ori mai scump decât o autostradă, aproximativ 22 de milioane de euro pe kilometru.

Valoarea estimată pentru tronsoanele II şi III: 263 milioane de euro

Pentru al doilea tronson, cuprins între Vasile Pârvan şi intersecţia Tudor Vladimirescu cu Calea Rahovei, nu s-a organizat încă licitaţia. Potrivit studiului de fezabilitate, valoarea estimată pentru acest tronson este de 153 milioane de euro.

„Valoarea reală a lucrărilor pentru al doilea tronson va fi stabilită abia în urma unei licitaţii. De cele mai multe ori costul scade după licitaţie comparativ cu valoarea estimată iniţial”, a precizat pentru B365.ro, Manuela Dediu, de la Biroul de presă al Primăriei Capitalei.

Pentru cel de-al treilea tronson, intersecţia Tudor Vladimirescu cu Calea Rahovei până la Gara Progresul, nu a fost încă realizat decât studiul de prefezabilitate, valoarea estimată pentru lucrare fiind de 110 milioane de euro.

Oprescu: Pe Bulevardul Uranus se va putea traversa Capitala de la nord la sud în 15-20 de minute

Primul tronson al Bulevardului Uranus va fi terminat în 2011, susţine primarul general Sorin Oprescu. Potrivit proiectului, noul bulevard va avea 3,8 kilometri de piste pentru biciclişti, 3,3 kilometri cale simplă de rulare pentru tramvaie şi peste 12.000 de metri pătraţi de trotuare. În plus, vor fi amenajate şi noi spaţii verzi. Mai exact 4.000 metri pătraţi de spaţiu verde, potrivit autorităţilor. VEZI CUM VA ARĂTA BULEVARDUL URANUS

Strada Gării de Nord va fi prelungită şi se va intersecta într-un nou sens giratoriu cu strada Berzei si Mircea Vulcănescu. Circulaţia prin sensul giratoriu se va face pe patru benzi destinate autoturismelor şi pe două căi de rulare pentru tramvaie.

Potrivit autorităţilor, noul bulevard va tripla capacitatea de circulaţie atât pentru autoturisme, cât şi pentru mijloacele de transport în comun. Astfel, de la o capacitate de 600-700 vehicule pe oră se va ajunge la una de 2.500 de vehicule pe oră. De asemenea, numărul călătorilor transportaţi prin zonă va creşte de la 500-700 pe oră la 1.000-2.000 pe oră.

Tunel la 37 metri sub Dealul Parlamentului

Reprezentanţii primăriei generale susţin că după demolarea ultimei clădiri, lucrările de construcţie la primul tronson vor mai dura maxim opt luni. În partea a doua a lucrării numărul clădirilor demolate va fi mai mic, astfel că autorităţile vor începe curând şi licitaţia pentru această secţiune.

“Este vorba de zona podului Hasdeu. Începem cu bulevardul Vasile Pârvan, până la podul Hasdeu, acesta intrând şi el în supralărgire, după care se intră sub pamânt. A fost aleasă şi permisă crearea unui tunel la aproximativ 37 de m pe sub Dealul Parlamentului, în apropiere şi totusi depărtat de construcţia Catedralei Neamului, astfel încât să nu ne intersectăm cu aceste lucrări. Conducerea Camerei Deputaţilor a aprobat la rândul ei proiectul. În continuare le vom prezenta PUZ-ul, pentru că, în vederea supralărgirii bulevardului Izvor la 4 benzi pe sens, vom avea nevoie să ne fie cedată o bucată de teren de sub curtea Parlamentului. Tunelul acesta va ieşi in Uranus, până în apropierea pieţei Cosbuc şi va uşura mult ieşirea către sud, mergând pe calea Rahovei, Veteranilor”, a precizat Oprescu.

Cinci monumente pe traseul Bulevardului Uranus. Municipalitatea nu le poate demola

Pe primul tronson al Bulevardului Uranus, de la Piaţa Victoriei la Vasile Pârvan, cinci monumente stau în calea constructorilor: Cinematograful feroviar, Hotelul Marna, clădirea construită pe terenul pe care s-a aflat casa în care a locuit Mihai Eminescu, Hala Matache şi o clădire situată pe Berzei, nr.81, construită la sfârşitul secolului XIX-începutul sec. XX. Niciuna dintre aceste clădiri nu poate fi dărâmată deocamdată. Primele trei au fost deja declasate de la statutul de monument, însă ordinul de ministru nu a fost încă publicat în Monitorul Oficial, astfel că edilii nu le pot încă atinge. Odată ce ordinul va fi publicat însă, constructorii pot trece la demolarea lor. Pentru ultimele două însă situaţia este mai delicată.

Atât Hala Matache cât şi clădirea de pe Berzei 81 au încă statut de monument. Cele două clădiri nu au fost însă declasate de ministrul Culturii, iar atâta timp cât au statut de monument, autorităţile locale nu se pot atinge de ele. Hala Matache a fost deja expropriată contra sumei de 1,4 milioane de euro. Sorin Oprescu susţine însă că nu va dărăma întrega clădire, ci doar 5 metri din partea de la intrare în hală.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button