BAZAR

Bucureştiul virtual, mai dinamic decât Paris-ul din Second Life

Orasul virtual are circa 1.000 de vizitatori unici pe zi, care stau, în medie, aproape patru ore pe platforma virtuala, traficul înregistrat în Virtual Bucharest ajungând la un scor zilnic de peste 30.000, scor care se calculează ca un algoritm între numărul vizitatorilor şi timpul petrecut în locaţia respectivă, a declarat Aura Tatu, Business Developer în cadrul Chase Corp, compania care deţine Capitala virtuală din Second Life.

„Este o interacţiune la un alt nivel comparativ cu site-urile web, aici utilizatorii având ocazia să participe prin intermediul avatarului la diverse concursuri sau advergame-uri, la evenimente online, să danseze, să comunice şi să testeze o gama largă de aplicaţii. De exemplu pot testa un autovehicul replicat în 3D sau diverse gadget-uri, pot pilota un avion, pot vizita alte oraşe virtuale reproduse în Second Life – gama de „distracţii” fiind aproape infinită”, a explicat Tatu.

Există cel puţin patru persoane care câştigă între 1.000 şi 2.000 de dolari pe lună din comercializarea de produse virtuale în Second Life, platformă online 3D. Aceştia au magazine pe landurile proprii, nu neapărat în Virtual Bucharest, iar vânzările se cumulează de pe mai multe medii, cum ar fi site-ul Marketplace sau magazinele deschise în diverse locuri.

Numărul total de conturi din Romănia în Second Life, este de circa 70.000. „Nu toate sunt însă active. Există oameni care intră zilnic câte zece ore, alţii intră o oră, o dată la două luni”, a explicat Business Developer-ul companiei. În medie, o vizită în Virtual Bucharest durează în jur de 40-50 de minute dar sunt utilizatori care petrec şi 4-5 ore sau intră de câteva ori pe zi.

Orele de maxim trafic sunt, de obicei, între orele 20.00-24.00. „ Tehnologia 3D la ora actuală permite un maxim de 100 de avataruri simultan pe un server de dimensiunea Bucureştiului Virtual, deoarece streamingul de informaţie 3D care se face în timp real necesită resurse destul de mari, cum ar fi lăţime de bandă şi un calculator bun la end user. La un eveniment de 3-4 ore pot participa în medie 3-400 de useri, din care unii vin, alţii pleacă în acest interval. Orele de seara, 20-24, sunt cele mai aglomerate. Eu cred că majoritatea tinerilor schimba TV-ul pe internet iar într-o lume virtuală atât de vizuală si imersivă cum este Second Life aceştia găsesc nenumărate ocazii de divertisment”, a precizat Tatu.

Potrivit reprezentantului Chase Corp, bucureştenii virtuali au unele trăsături comune cu cei din viaţa reală: le place să-şi cumpere haine virtuale de calitate, au simţ estetic bine dezvoltat şi au gusturi bune în materie de modă.

Deocamdată, din Bucureştiul adevărat nu există în Second Life decât Piaţa Revoluţiei. „Aveam în plan să ne extindem, dar criza ne-a dat puţin înapoi aşa că deocamdata nu putem spune cu exactitate când vom începe un nou proiect”, a explicat Tatu. Potrivit acesteia, criza a afectat şi piaţa imobiliară virtuală. „La nivel de platformă, şi aici mă refer în special la marea masă de utilizatori din SUA, cred că a scăzut nivelul investiţiilor în terenuri virtuale, care sunt de fapt spaţii pe servere. Am putea spune că oamenii şi-au restricţionat achiziţiile de bunuri care fac parte din categoria ‘like to have’, axându-se pe categoria produselor din categoria ‘need to have’. E un proces normal în timpuri de criză însă, aşa cum cred eu că va evolua tehnologia 3D în viitorul apropiat, este doar un proces temporar”, consideră Tatu.

Aura Tatu estimează investitia totală făcută până acum în Bucureştiul virtual, cu munca depusă cu tot, la aproape 50.000 de euro. „Nu mă interesează să vând. Am pus multă muncă, multă pasiune şi probabil că preţul pe care l-aş cere ar fi mult mai mult decât face, obiectiv vorbind. Însă e pasiunea mea şi nu a fost niciodată gândită ca o afacere din care să mă îmbogăţesc. Dacă reuşeşte să se autosusţină sunt mulţumită”, a subliniat ea.

Legat de concurenţă, nu este mare lucru de spus. „Facebook nu este un concurent, e adevarat că au un număr imens de utilizatori şi asta datorită uşurinţei în utilizare, însă Facebook până la urmă nu este altceva decât tot un site 2D. Unul foarte bine făcut, e adevărat. Pe Facebook oamenii apar aşa cum vor ei să fie percepuţi. În Second Life însă, datorită faptului că sunt reprezentaţi prin intermediul avatarelor iar privacy-ul este lege, devin mai dezinhibaţi şi se manifestă mult mai liber. Dacă ştii să „citeşti” personalitatea unui utilizator după felul în care îşi aranjează avatarul, dacă ştii să te apropii de inima lui într-un mod natural, ca marketer ai foarte multe de câştigat”, consideră Tatu. Potrivit acesteia, platforma le oferă bucureştenilor virtuali ocazia de a fi mult mai creativi, de a-şi administra propriile avataruri şi de a câştiga bani.
Companii renumite, precum ING sau Coca-Cola, au lansat concursuri în Bucureştiul virtual. GfK a efectuat un studiu in randul avatarurilor, iar BCR şi Centrul Medical Unirea şi-au făcut chiar sedii.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button