Bucureştiul viitorului: tren de 500 km/h, eurogară la Chitila şi metrou în Tunari

de:
05 iul. 2011
35 afișări
Bucureştiul viitorului: tren de 500 km/h, eurogară la Chitila şi metrou în Tunari

Proiectul autostrăzii suspendate scoate la iveală noi planuri de dezvoltare pentru Capitală. Conform acestora, viitorul În Bucureşti, în materie de transport urban aparţine trenurilor. Vor fi create noi gări, chiar şi o eurogară pentru celebrele trenuri de mare viteză europene (TGV -cu un record de viteză de peste 500 km/oră) care vor trece prin Bucureşti, dar şi pasaje subterane feroviare care vor subtraversa Capitala.

„Sunt proiecte cu potenţial pentru Bucureşti care au fost cuprinse în proiectul mare al inelului median sau al aşa-numitei autostrăzi suspendate. S-au purtat şi discuţii cu autorităţile direct implicate, iar inelul median va fi construit în aşa fel încât să creeze condiţiile necesare şi pentru realizarea acestor proiecte”, a precizat pentru B365.ro, arhitectul Sorin Gabrea, proprietar al firmei Western Outdoor şi unul dintre proiectanţii autostrăzii suspendate.

Bucureştiul, traversat cu trenul pe sub pământ

Traficul rutier de suprafaţă trebuie înlocuit cu cel feroviar subteran, spun arhitecţii. Gara de Nord, unde trenurile au căpăt fix, nu mai este eficientă. În viitor, soluţia este coborârea căii ferate în subteran „Sistemul acesta de gară de capăt, care se înfundă, din punctul de vedere al managementului de trafic feroviar este prost. O gară deşteaptă este cea prin care trenurile trec, nu se opresc. Există variante cu coborârea în subteran a Gării de Nord, cu prelungirea liniilor spre sud, sau o nouă gară în amonte, în Zona Basarab. Acum cred că am putea să o ducem mai spre nord, pentru că am putea coborî prin zona Carrefour Orhideea, pe sub parcarea de acolo şi mai departe să mergem spre Cotroceni şi pe sub şoseaua Progresului până la gara Progresul şi în continuare spre sud spre Giurgiu. Toată traversarea Bucureştiului ar trebui să se facă subteran”, explică Sorin Gabrea.

Pe traseu vor mai fi două gări, una construită la Cotroceni şi cea de la Progresul. Noul tip de transport ar fi mai ieftin decât cel actual, al pasajelor rutiere. „Tunelul feroviar este mult mai ieftin decât cel rutier. Condiţiile de trafic sunt mai bune şi sunt şi mai sigure. Plus că se pot suprapune trenurile cu metrourile, să circule pe aceeaşi linie, aşa cum se întâmplă la Paris sau la Berlin”, a mai precizat arhitectul.

Nod intermodal la Pipera şi eurogară la Chitila

Proiectul autostrăzii suspendate realizat pentru municipalitate propune şi realizarea unei gări la Pipera, în imediata vecinătate a nodului rutier Petricani ce va fi creat după construirea autostrăzii suspendate. Viitoarea gară va fi accesibilă din inelul rutier median, dar va fi legată la reţeaua stradală municipală. Mai mult, noua gară va fi legată şi la reţeaua municipală de tramvai şi metrou, devenind astfel un punct intermodal.

O nouă gară ultramodernă, care să lege Capitala de Sistemul European 5 şi unde să oprească şi trenurile de mare viteză s-ar putea realiza în zona Chitila. „Pe terenurile libere ocupate până în anii 2000 de instalaţii feroviare, în zona Chitila, este posibilă realizarea unei eurogări”, se precizează în studiu.

Noi magistrale de metrou în Tunari şi Giuleşti

Dezvoltarea transportului feroviar în Bucureşti se va face concomitent cu cea a metroului. În planurile proiectanţilor au fost menţionate trei noi magistrale de metrou.

– magistrala Tunari: linie care s-ar realiza pornind din staţia Dimitrie Pompei, către noua gară Pipera, centrul localităţii Tunari şi mai departe, noua aerogară Dimieni (Henri Coandă);

– magistrala Otopeni (proiect în curs de realizare): viitoarea linie va porni din zona Bucureştii Noi şi va asigura legătura cu actuala clădire a aerogării “Henri Coandă” – Otopeni. În zona podului Constanţa – DN1, dupa staţia Gara Băneasa, linia de metrou se va intersecta cu inelul median, care va putea fi realizat şi în varianta subterană.

– Zona Giuleşti: este necesara analiza unor solutii de extindere a reţelei de metrou, probabil cu pornire din Gara de Nord / Basarab, către nord-vestul oraşului, zona cu un mare potenţial de dezvoltare urbanistică.

Nici zona de loisir nu este uitată în noul proiect. Astfel, se ia în considerare transformarea zonei Lacului Ciurel într-un nou spaţiu de petrecere a timpului liber care să cuprindă parc zoologic, baze sportive şi parcuri.

Citeşte şi Autostrada suspendată: 3 benzi pe sens, 80 km/h, tunel sub Herăstrău VEZI DETALII

Ce pasaje supraterane şi subterane va avea Autostrada Suspendată VEZI IMAGINI

Cookies