BUCUREŞTIUL-ŞANTIER. Cât au întârziat marile proiecte de infrastructură şi în ce stadiu sunt FOTO

de:
18 mai 2016
2 Afișari
BUCUREŞTIUL-ŞANTIER. Cât au întârziat marile proiecte de infrastructură şi în ce stadiu sunt FOTO

1. Reabilitare Sistem Rutier si linie de Tramvai Liviu Rebreanu-Camil Ressu

Termen iniţial de finalizare: Noiembrie 2013

Noul termen de finalizare, estimat de autorităţi:  Iulie 2016

Valoare: 62.594.571,43 LEI (fara TVA)

Bulevardul Liviu Rebreanu face legatura intre Bdul Camil Ressu, Nicolae Grigorescu si 1 Decembrie 1918, fiind unul dintre bulevardele importante ale Sectorului 3 dar si din Municipiului Bucuresti. Carosabilul cuprinde o zona mediana, aferenta tramvaiului, incadrata de doua benzi de circulatie pe fiecare sens.

CITEŞTE ŞI  Când se vor încheia lucrările la Bd. Liviu Rebreanu

Primaria spune ca reabilitarea arterei va duce la imbunatatirea conditiilor de circulatie, prin cresterea fluentei traficului si a gradului de siguranta, atat pentru soferi cat si pentru pietoni si biciclisti. De asemenea, se asteapta cresterea calitatii transportului cu mijloacele de transport in comun prin marirea vitezei de deplasare a acestora. Lucrarea este impartita in doua tronsoane, tronsonul 1, intre Camil Ressu – Nicolae Grigorescu, cate doua benzi pe sens, care este deja finlizat si tronsonul 2, intre Nicolae Grigorescu si 1 Decembrie care se afla in executie.

Lucrarile sunt executate in proportie de 76%, urmand sa fie gata in iulie 2016, potrivit datelor de pe site-ul Primăriei Capitalei. Valoarea proiectului este de 62.594.571,43 LEI (fara TVA), primaria anuntand ca lucrarea a inregistrat intarzieri ca urmare a procedurilor greoaie de expropriere.

CITEŞTE ŞI Noi lucrări de 6,2 milioane euro pe Bd. Liviu Rebreanu. Linia de tramvai devine spațiu verde 

Pana acum, s-a demontat vechea linie de tramvai si s-a realizat sapatura acesteia intre Nicolae Grigorescu-Str. Barajul Dunarii; Pe segmentul cuprins intre Nicolae Grigorescu si str. Barajul Dunarii sunt in curs de realizare lucrarile la termoficare si au fost realizate carosabilul (la nivel de binder) si trotuarele; de asemenea a fost montata linia de tramvai, intre str. Barajul Dunarii si 1 Decembrie este in curs procedura de expropriere. Conform primăriei, a mai ramas de executat 220m linie de tramvai cale dubla, 300m fir de contact, parcarea de tip parkandride, 300 metri drum carosabil, 350 metri drum iluminat public. 

2. Strapungere Bd. Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu

Termen iniţial de finalizare: Decembrie 2012

Noul termen de finalizare, estimat de autorităţi:  Iulie 2016

Valoare: 91.000.000 LEI (fara TVA)

Aceasta artera este parte a inelului median al Municipiului Bucuresti si se desfasoara intre bulevardul Camil Ressu si Splaiul Independentei. Ca parte componenta a inelului median, strapungerea Bd. Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu asigura descarcarea traficului de pe artera Vitan- Barzesti, si, odata cu finalizarea A3, va asigura dirijarea traficului catre zona de sud a orasului. Proiectul propune carosabil 3 benzi pe sens pe bulevardul Nicolae Grigorescu, alături de un pasaj rutier peste Splai Dudescu şi Dâmboviţa si doua poduri peste Damboviţa la nivel Splai Dudescu.

CITEŞTE ŞI Finalizarea Pasajului Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu, AMÂNATĂ cu o lună. FOTO STADIUL LUCRĂRILOR 

Primaria spune ca finalizarea lucrarii va conduce la scaderea numarului de autovehicule care utilizeaza inelul principal de circulatie, prin completarea inelul median de circulatie, in asa fel incat, la nivel local, lucrarea rezolva un blocaj functional de circulatie, intre cartierele Balta Alba – Dristor si Oltenitei. 

Lucrarea este executata in procent de 67%, iar termenul de finalizare al lucrarilor este estimat pentru iulie 2016. Aceasta a costat 91.000.000 LEI (fara TVA). Cele doua poduri de la nivelul solului, peste raul Dambovita, sunt realizate in proportie de 99 % si respectiv 95%, pasajul suprateran este realizat in procent de 80%, supralargirea bulevardului Nicolae Grigorescu este realizata in proportie de 65 %, iar in prezent se lucreaza la relocarea utilitatilor, tablierul podului, adica armare, beton si asfalt. Una dintre rampe este in curs de finalizare; la cealalta rampa lucrarile sunt oprite pana la gasirea unei solutii cu privire la supratraversarea cablurilor electrice ale Transelectrica. 

In etapa a II a, (in baza unui alt contract), in conformitate cu Planul Urbanistic General al Municipiului Bucuresti, aceasta artera va fi continuata cu pasaj subteran, pana in zona intersectiei Sos. Oltenitei – Soseaua Vitan Barzesti. 

3. Penetratia Splaiul Independenței – Ciurel – autostrada București-Pitești

Termen iniţial de finalizare: Decembrie 2014

Noul termen de finalizare, estimat de autorităţi: Nod Virtuţii: Decembrie 2016

                                        Întregul proiect: 2018

Valoare: 1.499.864.937 lei inclusiv TVA

„Penetratia Splaiul Independentei – autostrada Bucuresti-Pitesti” consta in realizarea unui sistem rutier de tip „drum expres”, care va conecta Splaiul Independentei cu autostrada A1, devenind astfel o alternativa la bulevardul Iuliu Maniu.

Proiectul consta in realizarea infrastructurii unui drum cu trei benzi pe sens, marginit in anumite zone, de-o parte si de alta, de strazi colectoare a traficului zonal, asigurandu-se astfel circulatia in regim de prioritate pentru cei care tranziteaza zona. Lucrarea s-a imparţit astfel: pod peste râul Dâmboviţa amplasat pe rampa de urcare ce pleacă din Splaiul Independenţei, pasaj pe rampa de urcare-coborâre, pasaj peste Şos. Virtuţii, pasaj amplasat pe rampa de coborâre în Splaiul Independenţei, pasaj pe bucla urcare Virtuţii, pasaj pe bucla coborâre Virtuţii. Ca prim stadiu al acestui obiectiv este realizarea traversării râului Dâmboviţa pe direcţia A1-Splaiul Independenţei, prin intermediul unui pod hobanat. Podul va avea o lungime de 235,2 m şi o lăţime totală de 13,9 m (3 benzi de circulaţie rutieră). 

Stadiul lucrarii, potrivit PMB este de 12% pentru contract, în timp ce din „Nodul rutier Virtutii”s-a executat deja 42,5%. In acest moment sunt realizate podul hobanat ( doua pile plus pilonul central), patru pasaje rampa urcare, 2 pile din pasajul peste Soseaua Virtutii, un pasaj rampa coborarecare a fost deja realizat, un pasaj rampa de coborare cu 3 pile realizate, o pila neatacata, 3 pasaje bucla urcare Virtutii, pasaj pe breteaua „D”, o pila din pasaj pe bucla de coborare

La Pod Ciurel este o culee finalizata. Cea de-a doua in lucru (culee – infrastructura care se executa la capatul unui pod pentru a prelua sarcinile transmise de suprastructura acestuia si a sustine calea de acces pe pod.) Zid de sprijin bretea dreapta, format din 10 tronsoane, la care s-au realizat sapatura; beton de umplutura si egalizare; beton armat, umplutura partiala.

Nodul Virtutii presupune construirea a 14 structuri de tip pod, dintre care unul este pod hobanat. Podul hobanat, supratraverseaza Dambovita, se intra de pe Splai, doua benzi de circulatie pe sens, se continua cu podul peste Virtutii. Podul hobanat are 2 pile (35 coloane) si un pilon central (24 coloane). Legatura intre podul hobanat si podul peste Virtutii este realizata prin mai multe structuri. Structurile presupun constructia a 4 pile ( 14 coloane). Podul peste Virtutii – are 4 pile ( 68) coloane si o culee ( pila de capat) Coloanele au diametrul de 2 m si lungimea de 20m. Se afla in continuarea podului hobanat si supratraverseaza Sos Virtutii( cu doua bretele de urcare/coborare). 

CITEŞTE ŞI Penetraţia Splai-Ciurel-A1 prinde contur. GALERIE FOTO de pe şantier

In momentul de fata, bulevardul Iuliu Maniu preia circa 80% din traficul provenit din A1, la care se adauga si traficul local, foarte intens, cauzat de aglomerarea urbana din zona. Aceasta lucrare va fluidiza traficul pe aceasta artera, scazand astfel timpul de deplasare, si face posibila realizarea de benzi proprii pentru mijloacele de transport in comun.

Indicatori tehnico-economici aprobati prin HCGMB nr.25/1.02.2006 – la o valoare de 1.073.902.439 lei inclusiv TVA si modificati prin HCGMB nr. 123/2007 – ajungand la o valoare finala de 1.499.864.937 lei inclusiv TVA. Valoarea exproprierilor estimate, conform deviz general, in sumă de 561.762.000 lei, iar valoare contractului este de 579.851.193. Nodul Virtutii este estimat a se finaliza la sfarsitul anului 2016, iar termenul estimat de finalizare a intregului proiect este 2018.

4. Reabilitare sistem rutier si linii de tramvai – Soseaua Iancului – Soseaua Pantelimon

Termen iniţial de finalizare:  Decembrie 2014

Noul termen de finalizare, estimat de autorităţi: Decembrie 2016

Acest proiect vizeaza reabilitarea a doua artere majore din municipiul Bucuresti – sos. Iancului si sos. Pantelimon. Tronson I vizeaza Soseaua Iancului, intre Mihai Bravu si bd. Pierre de Coubertin, acesta fiind deja pus in functiune la un stadiu al lucrarilor de 95%. 

Valoarea lucrarilor executate pana la data de 31 decembrie, este de 37,525,108.48 lei fara TVA, ceea ce reprezinta un procent de 79 % din valoarea totala a proiectului tehnic pentru tronson sos. Iancului.

CITEŞTE ŞI Două dintre cele mai aglomerate bulevarde ale Capitalei, reabilitate integral

Tronson II cuprinde sos. Pantelimon, intre Soseaua Iancului si limita administrativa a municipiului Bucuresti. Stadiul lucrarilor pe acest tronson este de 70%. Valoarea lucrarilor executate pana la data de 31 decembrie este de 90.000.000 lei fara TVA, ceea ce reprezinta un procent de 50 % din valoarea totala a tronsonului sos. Pantelimon.

5. Modernizare infrastructură rutieră Piaţa Sudului – PASAJUL DE LA PIAŢA SUDULUI

Termen iniţial de finalizare: Decembrie 2015

Noul termen de finalizare, estimat de autorităţi: Iunie 2016

Studiile de trafic efectuate în zona PiaţaSudului, pe perioadele de „vârf” de dimineaţa şi de după-amiază, au dus la constatarea unordisfuncţionalităţi ale traficului evidente, în special în intersecţie: o congestie de autovehicule pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile, cozi lungi la semafoare, deplasare cu viteză redusă pe direcţia majoritară datorată traversării pietonilor la suprafaţă, staţionări frecvente ale autovehiculelor, consum sporit de combustibil, coliziuni inevitabile – toate aceste probleme generând prejudicii pe multiple planuri, potrivit datelor Primăriei Capitalei. 

CITEŞTE ŞI Pasajul de la Piața Sudului, FINALIZAT în proporție de 70%. Cum arată ACUM șantierul VIDEO

Astfel, s-a optat pentru realizarea a patru pasaje pietonale in intersectie, pe directia Str. Nitu Vasile-Calea Vacaresti, de o parte si da alta a pasajului rutier si catre statiile de tramvai. Realizare legatura pietonala prin pasaj subteran intrestatia de metrou Piata Sudului si peroanele statiei de tramvai aflate pe Sos. Oltenitei. Lucrari de modernizare a carosabilului si trotuarelor in intersectia Calea Văcăreşti – Sos. Olteniţei – Str. Niţu Vasile prin asigurarea in sensul giratoriu a patru benzi de circulatie. Realizarea localelor, adiacente rampelor pasajului rutier, cu cate doua benzi pe sens atat pe Calea Vacaresti cat si pe str. Nitu Vasile. Refacerea liniei de tramvai existente atat pe CaleaVacaresti cat si pe Soseaua Oltenitei, precum si lucrari pentru liniile de troleibuz aflate in zona.

CITEŞTE ŞI Pasajul subteran de la Piața Sudului are o întârziere de 11 luni! Doar 23% din lucrare e GATA

Pasajul Rutier Piata Sudului este o lucrare care asigura fluidizarea traficului pe directia inelului principal si pe arterele adiacente inelului median al Municipiului Bucuresti. Realizarea pasajelor pietonale subterane reuseste sa elimine „conflictele la suprafata” dintre circulatia pietonala si circulatia auto. Astfel, realizarea acestora, concomitent cu realizarea pasajului, duce la cresterea timpilor de semaforizare pe culoarea verde, contribuind in acelasi timp la cresterea gradului de siguranta a circulatiei pietonale in intersectie. Intersectia Piata Sudului, prin pasajele subterane (rutiere si pietonale) care vor fi construite, va reprezenta un nod intermodal caracaterizat de o buna accesibilitate si de un transfer facil intre diversele moduri de transport care acced in acesta.

Contractul de finantare a fost semnat in luna mai 2014 si are o valoare totala de circa 88 milioane lei. Primăria Capitalei a anunțat că pasajul de la Piața Sudului este gata în proporție de 70%. Termenul estimat de finalizare a lucrarilor este iunie 2016, după cum relata însuşi primarul interimar Răzvan Sava.

6. Metrou Drumul Taberei

Termen iniţial de finalizare: 2014

Noul termen de finalizare, estimat de autorităţi: sfârşitul lui 2017

Magistrala 5 de metrou, secțiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Opera), va fi compusă din 10 stații de metrou și un depou şi va avea 6,5 km.

 

Potrivit Metrorex, noua linie de metrou va dezvolta pe traseul proiectat o viteză maximă de 80km/h și o viteză comercială de 36km/h prin intermediul materialului rulant de tipul trenuri de metrou greu pentru exploatare urbană subterană (compatibile cu trenurile aflate în circulație pe rețeaua existentă de metrou) – 1250 călători/tren pentru o circulație la o capacitate de transport de 50.000 călători/h/sens și o frecvență de 90 sec. 

CITEŞTE ŞI De ce a fost AMÂNATĂ din nou inaugurarea metroului din Drumul Taberei

Iniţial, termenul de finalizare era 2014, apoi s-a amânat pentru aprilie 2015. Ultimul termen avansat de autorităţi pentru inaugurarea noii magistrale de metrou, de pe porțiunea Drumul Taberei-Eroilor, este sfârșitul anului 2017, după ce fusese stabilit un alt termen – primăvara anului 2017.

Ultima amânare a fost explicată de Ministerul Transporturilor prin faptul că nu există proceduri pentru refacerea spaţiilor verzi şi a iluminatului de la suprafaţă, după ce se închide şantierul.

„Au rezultat probleme la reconstituirea suprafeţelor după închiderea şantierelor. Mai precis, nu sunt prevăzute aceste proceduri de refacere a iluminatului public, de refacere a spaţiilor verzi. Metrorex îşi scrie acum procedurile pentru a remedia aceste deficienţe istorice şi pentru a da noul termen de punere în funcţiune.”, spunea recent Dan Costescu, ministrul Transporturilor.

În prezent, mai trebuie săpaţi 220 de metri pe sub râul Dâmboviţa pentru a conecta magistrala nouă la actuala staţie de metrou, iar tunelul ar trebui să fie gata în luna august.

Lucrările la magistrala 5 a metroului bucureştean au început în vara anului 2011, iar termenul iniţial de finalizare era 2014. În toţi aceşti ani, autorităţile au anunţat amânări succesive, spre nemulțumirea locuitorilor din zonă.

CITEŞTE ŞI MAGISTRALA 5 DE METROU. Structura de rezistenţă, 80% GATA. Stadiul lucrărilor în fiecare staţie FOTO 

CITEŞTE ŞI MAGISTRALA 5 de metrou se va opri la staţia Iancului. Nu va mai fi construită până la Pantelimon 

Până în prezent, valoarea totală a contractelor atribuite pentru construcţia magistralei 5 de metrou Drumul Taberei-Eroilor se ridică la circa 2,6 miliarde de lei cu TVA inclus, echivalentul a circa 585 milioane euro. 

CITEŞTE ŞI În ce stadiu sunt lucrările la METROUL din Drumul Taberei. PLANURILE pentru magistrala spre Otopeni

CENTURA CAPITALEI ŞI PASAJUL DE LA DOMNEŞTI

Primăria Capitalei şi CNADNR au demarat proiectul cons­trucţiei pasajului de la Domneşti încă din 2009. Construcţia pasajului nu a fost încă demarată, fiind încă la nivel de contestaţii.

Pasajul, care va avea lungime de 260 de metri, urmează să fie finalizat, cel mai devreme, în prima parte a anului 2018, conform Companiei de Drumuri. Durata contractului era de 51 luni din care 3 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de construcţie şi 24 luni perioada de notificare a defectelor.

CNADNR a decis să construiască pasajul după ce oamenii care locuiesc în zonă – aproximativ 20.000 de persoane – au reclamat că nu pot circula, în condiţiile în care Prelungirea Ghencea are o singură bandă pe sens, iar numărul maşinilor creşte în ritmul alert al dezvoltării imobiliare. În plus, spun ei, lipsa infrastructurii pietonale reprezintă un risc real pentru copiii din cartierele nou construite. De-a lungul timpului, locuitorii din zonă au organizat mai multe acţiuni de protest în Bucureşti, cerând urgentarea executării pasajului suprateran de pe Centura Capitalei. 

Conform datelor de pe site-ul Primăriei Capitalei, proiectul consta in sporirea capacitatii de circulatie a strazii, prin realizarea a cate 2 benzi de circulatie pe sens, trotuare si piste de biciclisti si racordarea strazilor laterale la strada Prelungirea Ghencea. In ceea ce priveste proiectul tehnic, s-a decis optimizarea acestuia, cu scopul de a diminua cheltuielile si a scurta durata de executie a lucrarilor. Astfel, in acest moment, proiectul este reevaluat – de la 6 la 4 benzi ( cate doua benzi pe sens), fiind incluse si pistele pentru biciclisti. Lucrarile in zona cuprinsa intre limita administrativa a Municipiului Bucuresti si Soseaua de Centura, inclusiv pasajul rutier ce supratraverseaza Soseaua de centura si calea ferata, vor fi realizate de catre CNADNR.

Construcţia pasajului de la Domneşti a fost însă contestată din nou, după ce Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) anunţase la începutul acestei luni că a finalizat licitaţia pentru pasajul suprateran de pe Centura Capitalei. Cele două contestaţii au fost depuse cu puţin timp înainte de expirarea termenului legal, după ce anterior atribuirea contractului de lucrări fusese contestată şi la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, fiind judecată inclusiv de Curtea de Apel. 

Lucrările de modernizare a Centurii Capitalei, demarate de ani de zile, nu sunt încă finalizate. În martie, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Marcel Boloş, declara că noua centură a Capitalei, la nivel de autostradă, va fi contruită în două etape şi va fi finalizată în întregime până în anul 2030.

CITEŞTE ŞI  În ce stadiu sunt lucrările pe CENTURA CAPITALEI. Şeful CNADNR: „Sunt probleme cu exproprierile”

„În ceea ce priveşte Centura Capitalei, Master Planul General de Transport o tratează în două etape: o primă etapă este cea a centurii existente, şi aici, la centura existentă, pe partea de sud şi capetele de centură a părţii de nord sunt prevăzute în perioada de programare 2014-2020. După care urmează a doua etapă de dezvoltare a centurii, în perioada de programare 2020-2030, când e prevăzut pe zona Centurii de Nord, adică ringul 2, e prevăzută realizarea centurii ca obiect de sine stătător”, spunea Marcel Boloş.

CITEŞTE ŞI TRAFICUL de coşmar, departe de sfârşit. În ce stadiu sunt lucrările pe CENTURA de vest a Capitalei 

 

 

 

Cookies