Bucureștiul, port la Dunăre. Visul megaloman, de a avea Canalul București – Dunăre – Marea Neagră, s-ar putea împlini sub presiunea războiului din Ucraina

27 mai 2022
11964 Afișari
Bucureștiul, port la Dunăre. Visul megaloman, de a avea Canalul București - Dunăre - Marea Neagră, s-ar putea împlini sub presiunea războiului din Ucraina

Lucrările la Canalul București-Dunăre-Marea Neagră ar putea fi reluate de la momentul 1989, când au fost abandonate la realizarea lor în proporție de 60% de regimul comunist.

Autorităţile au aprobat acum refacerea studiului de fezabilitate pentru obţinerea finanţării europene, iar reactualizarea studiului ar putea dura 9 luni de zile. Costurile investiţiei se ridică la 1,7 miliarde de euro, informează știrileprotv.ro.

Sub presiunea blocajului de pe Dunăre din cauza transporturilor venite din Ucraina, autoritățile și-au amintit că pot lega pe apă Bucureștiul de Marea Neagră, dar și de alte capitale europene cu porturi la Dunăre.

Conform proiectului, Bucureştiul ar putea avea două porturi: 1 decembrie şi Glina ceea ce înseamnă croaziere din Capitală până în Delta Dunării, dar şi până la Belgrad, Budapesta, Viena sau Regensburg. Studiul arată că cel puţin 10.000 de turişti ar folosi aceste rute, cu o medie de consum de 300 de euro de persoană.

Daniel Georgescu, director general Administrația Canalelor Navigabile, a declarat:

“Cele două râuri Dâmbovița și Argeș de la București vor fi barate, acolo apa va veni gravitațional cu costuri mult mai mici, dezvoltăm agricultura cu irigații toată zona piscicolă, locuri de muncă, turism și să nu uităm că 80 la sută din lucrare a fost executată”.

Potrivit proiectanților, în cazul în care se va realiza de această dată, investiția va fi recuperată în 25 de ani.

 

În 2011, Elena Udrea, Anca Boagiu şi Oprescu se băteau care să facă Bucureştiul port la Dunăre

Zona metropolitană a Bucureștiului ar trebuit să se întindă până la Dunăre, pentru ca planul primarului Sorin Oprescu pentru canalul Dunăre-Bucureşti să fi fost pus în aplicare de Primăria Capitalei. Construirea Canalului Dunăre-Bucureşti se afla însă la Ministerul Transporturilor, condus atunci de Anca Boagiu, dar doritoare era și Elena Udrea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT).

„Este un proiect pe care ne-am gândit să-l preluăm la ministerul nostru, ţinând cont de relevanţa pe care acest minister, care se ocupă de dezvoltare regională, trebuie să o aibă în construcţia noii strategii europene a Dunării”, spunea Elena Udrea. Mai multe despre planurile politicienilor din 2010 puteți citi AICI.

Îți recomandăm să citești și:

Cookies