Bucureștiul, mai prietenos cu nevăzătorii: Aplicație instalată pe liniile RATB și GPS pentru pietoni

de:
25 iul. 2015
5 Afișari
Bucureștiul, mai prietenos cu nevăzătorii: Aplicație instalată pe liniile RATB și GPS pentru pietoni

Florin Georgescu, președintele Asociației Tandem și creatorul celor două aplicații, a fost implicat în multe proiecte pentru susținerea persoanelor cu dizabilități. Optimist și plin de viață, bărbatul a uimit prin aventurile sale pe bicicleta tandem (biciclete pentru două persoane): a mers cu prietenul său, Alexandru Răcănel, în vara anului 2012 până la Londra, la Jocurile Olimpice, pe bicicleta tandem și în vara 2013 a traversat jumătate de țară pentru a promova integrarea persoanelor cu dizabilități. 

Alexandru Răcănel și Florin Georgescu. sursa foto: promotor.ro


Smart Public Transport, aplicația mobilă care-i va ajuta pe nevăzători să călătorească cu RATB-ul

Proiectul Smart Public Transport are ca scop accesibilizarea a 500 de mijloace de transport RATB cu dispozitive blue-tooth, denumite iBeacon-uri, astfel încât sosirea lor în stație (și numărul autobuzului) să fie comunicate pe smart-phone, printr-un program dedicat și gratuit, utilizatorilor nevăzători.

„Pe partea exterioară a mijloacelor RATB se lipsește acest iBeacon care va emite unde radio. Persoana nevăzătoare introduce numărul mijlocului de transport de care are nevoie și va fi informat când autobuzul mai are 50 de metri până în stație, printr-un mesaj de voice over. Mai mult decât atât, când autobuzul va ajunge în stație va emite semnal sonor, care-l va avertiza pe utilizator că maşina a ajuns. Așadar, dacă ajung trei autobuze odată în stație, va ști pe care trebuie să-l ia pentru a ajunge la destinație. Se va orienta instant, fără să întrebe ce autobuz a sosit.”, a spus Florin Georgescu.

Florin Georgescu a mai explicat că aplicația permite salvarea unei rute RATB, cea folosită, de exemplu, de către utilizatorul nevăzător pentru a ajunge la serviciu. „Să zicem că tu folosești pentru a ajunge la serviciu trei linii RATB. Le salvezi și aplicația îți va spune automat când ajunge autobuzul în stație și ce autobuze trebuie să iei, fără să ai și alte interacțiuni cu telefonul”, explică Georgescu.

Președintele Asociației Tandem estimează că în Bucureşti ar putea fi aproximativ 9.000 de utilizatori, asta pentru că sunt în jur de 7.000 de persoane nevăzătoare, dar există și persoane care vin în Capitală pentru studii și persoane de vârsta a treia, cărora aplicația le va fi de un real folos.

My way SMART, aplicația GPS pentru pietonii nevăzători

Aplicația My way SMART este o aplicație GPS accesibilizată persoanelor cu deficienţe de vedere. Aplicația va folosi hărți non-vizuale pentru a ajuta persoanele nevăzătoare să se descurce singure pe diverse rute. 

„Aplicația va folosi trasee personalizate. Să presupunem că persoana nevăzătoare merge întotdeauna pe un traseu de la serviciu acasă. Prima oară, vor merge cu o persoană care vede și care le va spune: aici este un chioșc, aici este un stâlp, aici este o stație RATB, aici este o trecere de pietoni. Aplicația va înregistra toate aceste „obstacole” din drum, astfel încât, când utilizatorul o va folosi de unul singur, se va descurca pe drumul spre muncă”, explică Florin Georgescu.

Noutatea acestei aplicații este că va exista o conexiune între ea și o altă aplicație de taxi. „Dacă de exemplu m-am rătăcit, la o simplă scuturare a telefonului acesta îmi va afla coordonatele GPS. Apoi voi accesa aplicația și opțiunea CALL TAXI, aceasta îi va trimite aplicației de taxi un mesaj prestabilit în care va anunța că persoana care cere taxiul este o persoană nevăzătoare. Șoferul va trebui să claxoneze de trei ori la sosire, pentru ca utilizatorul să-l repereze.”, spune președintele Asociației Tandem. 

Aplicația va folosi și cinci GPS-uri de înaltă precizie care vor identifica 3000 de puncte de interes din Capitală: stații RATB, intrări în clădiri publice, treceri de pietoni, intersecții, bancomate.

Utilizatorii care-și vor instala această aplicație vor putea să facă schimb de trasee. 

 

Cookies