V-ați gândit vreodată că o frivolă ceafă de porc poate să fie transformată într-un prețios obiect de artă, de-ți vine să o mănânci cu ochii? V-ați întrebat de ce ochii noștri sunt atrași de tot ceea ce strălucește, de obiecte lucioase, chiar dacă știm ca ele sunt kitsch? S-a gândit bine la toate acestea Marian Codrea, artistul de la Pastila Roz, o grupare artistică satirică, jovială și indiferentă. În luna noiembrie, Bucureștiul devine capitala Artei Pop, prin expoziția Candy for my eyes, cu obiecte de artă care fură ochii – cranii, pokemoni, plastic, animale, roz, etc- și cartonașe originale din seria „I HAVE BETTER THINGS TO DO” a lui Marian Codrea, pe care le vom primi de la Art Machine. Consumul sănătos de artă nu costă și nu dăunează deloc sănătății. Detalii, mai jos.
Sâmbătă, 5 noiembrie, de la ora 19:00, la E T A J artist-run space (str. George Enescu nr. 43) va avea loc vernisajul expoziției „Candy for my eyes” a artistului plastic Marian Codrea, membru al grupării artistice Pastila Roz, alături de Beaver și Alexandru-Claudiu Maxim, iar pe 6 noiembrie, de la ora 18:00, Art Machine, proiect inițiat tot de Pastila Roz, va avea loc vernisajul colecției de lucrări ale artiștilor prezenți în programul celei de-a 17-a ediții a festivalului Meridian.
Expoziția “Candy for my eyes” o să ne pună discernământul ochilor la grea încercare. Este felul prin care Marian Codrea vrea să ne atragă atenția asupra faptului că tot ceea ce este lucios ne atrage privirea, fără să ne putem controla comportamentul. Vom admira stiluri, tehnici și elemente Pop Art din trecut și actuale: animale, randări digitale, 3D prin lacuri lucioase, reinterpretări ale clasicului, copii, originale, animale, cranii, roz, reinterpretări personale, oferte de supermarket, pokemoni, plastic, kitsch. In cadrul expoziției va fi prezent și proiectul Art Machine cu o colecție de cartonașe originale, cu grafică 3D, semnată de Marian Codrea și intitulată „I have better things to do”.
Marian Codrea este un artist vizual contemporan. A studiat sculptura și este interesat de a face conexiuni între sculptura tradițională și multimedia. Apelează la tehnologii precum 3D scan/print și simulează realități pe care le transforma în obiecte sculpturale.
„Tema ATLAS a ediției a 17-a a Festivalului Meridian a atras multe elemente desprinse din concretul și metafora călătoriei. Pliantele festivalului sunt hărți, afișele sunt niște cărți poștale uriașe, va exista un eveniment-ocol ce poartă publicul dintr-un loc în altul, un film-voiaj prin 13 țări membre ale Internațional Society for Contemporary Music (Sounds to go around the world), un performance audiovizual cu / din mijloace de transport și multe concerte care au titluri acordate tematicii (ON THE WAY BACK TO ITHACA, INTERSECŢII, SONIC BORDERS, musictravel.RO etc.)”, anunță organizatorii.
Publicul își poate procura și suveniruri, pe care automatul Art Machine, creat de grupul de artiști vizuali Pastila Roz, le va oferi la intrarea în sala George Enescu a Universității Naționale de Muzică din București. Pentru 10 lei, automatul va livra cartonașe completate și semnate de diferiți artiști ce se regăsesc într-un fel sau altul în programul festivalului, printre care Dan Dediu, Doina Rotaru, Ionuț Ștefănescu, Adrian Pop, Diana Rotaru, Maia Ciobanu, Carmen Cârneci, Sorin Lerescu, Mihaela Vosganian, Valentina Sandu, Constantin Bășică, Alexandru Murariu, Gabriel Mălancioiu, Gabriel Almași, Șerban Marcu, Irinel Anghel și mulți alții, mini-cărți poștale cu destinatar necunoscut, pe care hazardul le va distribui celor ce le vor dori. Amintiri de păstrat pentru cei care prețuiesc astfel de momente de întâlnire.
Proiectul Art Machine încurajează consumul sănătos de artă prin punerea în contact direct a artiștilor cu publicul larg. Art Machine creează o oportunitate unică de a achiziționa lucrări originale de artă, într-un format și la un preț accesibil, în același timp oferind expunere și susținere financiară artiștilor implicați în proces. Din iulie 2020, a pus la dispoziția publicului serii de lucrări originale de la peste 30 de artiști. Facebook Pastila Roz și Instagram Pastila Roz.
Parteneri media: Radio România Cultural, Radio România Internațional, IQads, Spotmedia, Observator Cultural, Curatorial, Zeppelin, Propagarta, Modernism, PRwave, Bookblog, Cult-ura, Munteanu.