București, port la Dunăre: Se reia proiectul Canalului București – Dunăre – Marea Neagră. Oferte depuse pentru actualizarea planului | Pe șantier ar urma să lucreze peste 20.000 de oameni

18 oct. 2022
10909 Afișari
București, port la Dunăre: Se reia proiectul Canalului București – Dunăre - Marea Neagră. Oferte depuse pentru actualizarea planului | Pe șantier ar urma să lucreze peste 20.000 de oameni

Ministerul Transporturilor a primit două oferte la a doua licitație pentru reactualizarea Studiului de Fezabilitate necesar finalizării Canalului București – Dunăre, un proiect început de Ceaușescu în anii 80, dar abandonat la aproximativ 70% după Revoluție, informează Economedia.

Potrivit Caietului de Sarcini, Bucureștiul va avea două porturi, la Glina pe Dâmbovița și în localitatea 1 Decembrie pe Argeș.

Finalizarea proiectului prin care Bucureștiul va avea acces direct la Portul Constanța și fluvial (nu doar rutier și feroviar) și mai departe la orașele europene de pe Dunăre și la rețeaua de căi navigabile din Europa este necesară pentru că lucrările în care s-au investit 2,7 miliarde de Euro înainte de anii 90 sunt avansate, dar abandonate și în continuă degradare și vandalizare, arată Ministerul Transporturilor. Capacitatea totală a căii navigabile va fi de 24 mil. tone/an.

Contractul relansat de Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile (la licitația din 2021 nu au fost depuse oferte) are în vedere „Amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație și alte folosințe”. Proiectanții TPF Inginerie și Aqua Prociv Proiect au depus cele două oferte la contractul de 6 milioane lei.

Autoritățile estimează că va fi cel mai mare proiect de investiții, cu 21.600 noi locuri de muncă în perioada execuției și 520 de angajați în perioada de exploatare.

Calea Navigabilă are pe râul Argeș o lungime de 73 de kilometri până la Oltenița și preia o diferență de nivel de 53 metri prin patru noduri hidrotehnice (NH) – ecluze, iar pe Dâmbovița o diferență de nivel de 14 metri prin 2 noduri hidrotehnice. Secțiunea transversală este trapezoidală cu lățimea la baza de 80 de metri pe Argeș respectiv 40 de metri pe Dâmbovița și o adâncime minimă de 4,5 metri.

Durata contractului este de 11 luni, iar evaluarea ofertelor trebuie finalizată pe 8 decembrie.

Îți recomandăm și:

Lacurile de pe râul Colentina, o altă resursă naturală a Bucureștiului neprețuită, după râul Dâmbovița și Delta Văcărești. Dar Sectorul 2 vrea să îndrepte lucrurile

„București, pământ rusesc”. Mesaj VIDEO delirant al unui oficial rus

Incendiul din Pasajul Unirii e incident de trafic, nu problemă de pasaj, spune prefectul Capitalei 

Reintroducerea în circulație a tramvaielor de pe liniile 1 și 10 pe Bd. Doina Cornea (Vasile Milea) s-a amânat. Noul termen

VIDEO | Încă un pic și circulăm pe Pasajul Domnești de pe Centura București. E asfaltat, se pun lumini, se fac ultimele retușuri. Cele mai noi imagini 

Cookies