ARHIVA B365

Afișaje electronice în stațiile RATB și benzi unice de transport: Planurile Primăriei pentru RATB

Invitat la ZF Live, Ion Dedu, director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei, a declarat că, în trei ani, bucureştenii vor afla când vor ajunge mijloacele de transport în comun în staţii.

„În Bucureşti trebuie să continuăm politica de realizare a benzilor destinate transportului public, prioritizarea acestuia, şi aducerea lui la un nivel de serviciu care să permită afişarea timpilor de sosire şi de plecare în staţii a vehiculelor de transport public. Eu zic că, la scara întregului oraş, în 3 ani de zile se va rezolva această problemă. Este o cerinţă care trebuie finanţată în momentul de faţă. Este o problemă care a fost ridicată la nivelul finanţărilor europene. S-a stabilit că astfel de proiecte vor fi finanţate din fonduri europene. Aşteptăm să vedem obiectivele ce vor fi finanţate şi vom propune acest sistem”, a declarat Ion Dedu la ZF Live.

De asemenea, Dedu a mai anunţat că, în trei ani, Bucureştiul va avea peste 100 km de benzi unice pentru mijloacele de transport în comun ale RATB. „În momentul de faţă avem în jur de 10 – 12 km de benzi unice. În următorii 3 ani trebuie să ajungem la peste 100 km – vorbesc de benzile dedicate autobuzelor, pentru că ele se regăsesc în zona de circulaţie a vehiculelor private. În acelaşi timp, aproape toate liniile de tramvai din Bucureşti trebuie transformate în zone proprii pentru transportul public, lucru pe care, de altfel, îl şi facem, în momentul de faţă mai toate proiectele de modernizare a liniilor de tramvai prevăd ca infrastructura de tramvai să se găsească în zonă proprie sau într-o zonă care să fie comună transportului public, tramvai-autobuz şi vehiculelor destinate intervenţiilor de urgenţă”, a explicat Dedu.

Cu cât a crescut viteza autobuzelor care circulă pe banda specială de RATB

În luna septembrie a anului trecut, pe Splaiul Independenţei, a fost delimitată o bandă specială pentru autobuzele RATB. Banda, delimitată cu stâlpişori, începe de la intersecţia cu Strada Şelari şi se termină la intersecţia cu Calea Victoriei. Dedu spune că acest proiect s-a dovedit extrem de util, în contextul în care viteza autobuzelor care circulă pe această bandă a crescut radical.

„Pe Splaiul Independenţei, uneori s-a îmbunătăţit timpul de tranzitare şi cu 500%, dacă luăm în considerare tronsonul de la Podul Izvor până la Piaţa Unirii. Înainte, la ora de vârf, autobuzele ajunseseră la fantastica viteză de 0,8 km/h, în condiţiile în care un om, când este foarte obosit, merge pe jos cu 4km/h. Plecând de la 8 km/h şi până la 22-24 km/h, cât trebuie să fie normal viteza comercială, e o diferenţă foarte mare. Problema la transportul public nu ţine numai de faptul că un autobuz merge mai încet pe o anumită porţiune şi s-au pierdut câteva minute, ci această linie de transport public este un fel de perpetuum mobile, pentru că se duce şi se întoarce, şi dacă nu ajung autobuzele la celălalt capăt nu mai au de unde să se întoarcă şi atunci se bulversează întreaga linie. De aici apare şi necesitatea ca aceste vehicule de transport public să fie prioritizate şi să nu aibă probleme de întârzieri în trafic”, a spus Ion Dedu. 

Autobuzele RATB care circulă pe acest tronson şi care beneficiază de banda specială sunt cele de pe liniile 104, 123, 124 şi 385. 

Citește și Unde se va extinde banda dedicată RATB din Centrul Capitalei și cum reacționează șoferii.

Tramvaiele din Bucureşti trebuie înlocuite în 8 ani

Ion Dedu a mai anunţat, totodată, că tramvaiele din Bucureşti trebuie schimbate, în contextul în care durata lor de viaţă este cu mult depăşită. Potrivit directorului executiv de la Direcţia Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei, aceste vehicule trebuie schimbate în 8 ani. „În Bucureşti ar trebui, în momentul de faţă, să înlocuim circa 400 de vagoane de tramvai. Având în vedere că un astfel de vehicul costă undeva la 2 – 2,5 milioane euro, vorbim despre o sumă importantă, poate miliardul de euro. RATB a început să producă un tramvai modern, chiar avem în jur de 15 unităţi pe stradă. Este foarte bine că producem în România, în primul rând pentru că este mult mai ieftin, poate chiar la jumătate de preţ faţă de ceea ce este în afară, iar din punct de vedere tehnic este asemănător. Ceea ce este foarte important, producând în România, în cazul unor defecţiuni majore nu trebuie să pleci cu tramvaiul într-o ţară aflată la câteva mii de kilometri ca să-l repari. În momentul în care vom avea finanţare şi, repet, fondurile europene, care sunt prevăzute pentru perioada 2014-2020, cred că vor prevedea şi zone prin care putem finanţa achiziţia de vehicule, noi trebuie să facem această achiziţie în condiţii comerciale, respectiv prin licitaţie publică. Noi, în următorii 8 ani, trebuie să schimbăm toate cele 400 de vagoane, în condiţiile în care şi asupra celor existente trebuie făcute intervenţii de reparaţii majore, pentru că parcul este foarte foarte vechi. Ne avantajează, faţă de anul 2000, când peste 90% din calea de rulare era în afara standardelor, faptul că în momentul de faţă avem peste 80% cale de rulare reînnoită. În mod cert trebuie să schimbăm aceste tramvaie şi să venim cu vehicule moderne. În mai toate oraşele europene tramvaiele au schimbat total faţa oraşului, deci noile vehicule au devenit landamark-uri pentru oraşele respective”, a mai spus Dedu.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button