Bucureștenii sunt atenționați cu privire la o nouă metodă de fraudă. Hackerii le spun oamenilor că au de ridicat un colet sau că nu și-au plătit facturile

08 mai 2023
26945 afișări
Bucureștenii sunt atenționați cu privire la o nouă metodă de fraudă. Hackerii le spun oamenilor că au de ridicat un colet sau că nu și-au plătit facturile
Bucureștenii sunt atenționați cu privire la o nouă metodă de fraudă. Hackerii le spun oamenilor că au de ridicat un colet sau că nu și-au plătit facturile. Imagine simbol: Unsplash

Bucureștenii trebuie să aibă grijă atunci când primesc mesaje de la companii precum DIGI sau Poșta Română, deoarece acestea pot fi trimise de către hackeri.

„Aveți grijă, este păcăleală”

Un bucureștean a postat pe pagina de Facebook „Cetățean Sector 3” un anunț referitor la un nou tip de fraudă. Bărbatul a spus că a primit un mesaj în care i se spunea că factura la DIGI a fost emisă, însă adresa de email de la care a primit mesajul nu era oficială.

Bărbatul i-a avertizat pe bucureșteni să aibă grijă și să nu se lase păcăliți, pentru că pot rămâne ușor fără bani în cont.

Aveti grija în caz că primiți un așa zis email cu factura de la DIGI.
Este mail de phishing, vei fi redirecționat sa plătești factura prin diverse metode în diverse conturi. Este păcăleală!
Tot timpul verificați de la ce adresa de email primiți acest gen de email-uri pentru a face plăți. Trebuie să fie de la o adresă oficială.” – S. C.
Mesaje false de la Digi
Mesaje false de la Digi. Sursa foto: Facebook/ Cetățean Sector 3

Recomandări pentru clienți, din partea companiei RCS & RDS

Compania RCS & RDS (DIGI) le-a recomandat clienților să aibă grijă la posibilele tentative de fraudă și să nu dea curs solicitărilor primite prin telefon.

Pentru a nu deveni victimele unor posibile tentative de fraudă/înșelăciune, RCS & RDS le recomandă clienților săi să nu dea curs solicitărilor primite prin: telefon din partea unor persoane necunoscute sau care pretind că sunt angajați ai companiei, email, SMS sau prin intermediul unor scrisori din partea companiei. ” a anunțat compania

Compania a oferit și câteva exemple de posibile tentative de fraudă cu care se pot confrunta clienții, precum:

  • Vi se solicită informații confidențiale (precum CNP, serie și număr de buletin, conturi bancare, parole) pentru că ați câștigat un premiu, pentru anumite verificări în baza de date sau pentru a-ți fi răsplătită fidelitatea;
  • Sunteți rugați să efectuați o plată bancară pentru a putea intra în posesia premiului;
  • Vi se solicită să vă prezentați la ghișeul unei bănci pentru a intra în posesia premiului;
  • Vi se solicită să reîncărcați cartele preplătite pentru a intră în posesia premiului;

Recomandări

  • Să vă asigurați că într-adevăr ați participat la un concurs cu premii oferite de RCS & RDS;
  • Să cereți mai multe detalii cu privire la concursul/evenimentul/campania în urmă căruia/căreia ați fi putut câștiga bani sau orice alt premiu care presupune din partea dvs.achitarea unui avans;
  • Să nu comunicați informații personale confidențiale (precum CNP, serie și număr de buletin,
  • Să nu faceți plăți bancare către beneficiari pe care îi cunoașteți doar prin telefon;
  • Dacă identificați o tentativă de fraudă/înșelăciune, vă rugăm să va adresați organelor de Poliție.
  • Pentru informații referitoare la oferte, promoții, tombole și concursuri RCS & RDS, clienții sunt rugați să între în legătură telefonică cu un reprezentant al companiei la Infoline: 03xx 400 401, unde „xx” reprezintă prefixul județului din care apelează, sau telefonic la Infoline București 031 400 4414.

Noi metode de înșelăciune practicate de hackeri în numele Poștei Române

Poșta Română a transmis printr-un comunicat că, în ultima perioadă, s-au intensificat acțiunile de phishing în care este folosit numele companiei.

Mai mulți cetățeni au făcut sesizări din cauza mesajelor primite din partea hackerilor. Una dintre metodele folosite de hackeri constă în transmiterea unor mesaje de pe un număr de telefon din România, prin care îi spun destinatarului că are de ridicat un colet, însă adresa este incorectă.

Apoi, este trimis un link care are în compoziția sa cuvintele „poștă/ „post” sau „română”. După ce oamenii accesează link-ul respectiv, li se solicită date personale ( adresă poștală, adresă de e-mail, număr de telefon), după care este solicitată o sumă de bani.

După completarea datelor personale, destinatarul primește un cod bancar. Sub această interfață se ascund, de fapt, hackerii care introduc datele cardului în aplicația specifică, sustrăgând, astfel, banii.

Din acest moment, hoții cibernetici vor putea să facă plăți online la terminale POS sau să scoată bani de la ATM-uri, fără a avea nevoie de PIN-ul destinatarului.

Sunt folosite, chiar, expresii de siguranță proprii băncilor, precum: ”nu comunica nimănui…”. În momentul în care este introdus codul transmis de bancă, banii de pe card dispar, conform Poștei Române.

”Destinatarii trebuie să fie extrem de vigilenți când primesc astfel de mesaje de la numere necunoscute. Îi asigur că Poșta Română este foarte atentă și riguroasă în utilizarea datelor lor personale, iar strategia noastră de digitalizare integrală a infrastructurii și a serviciilor pe care le oferim conține inclusiv o componentă puternică de protecție a datelor clienților”, a declarat Valentin Ștefan, directorul general al Companiei Naționale Poșta Română.

Te-ar putea interesa și:

Cookies