ARHIVA B365

Bucureştenii nu dau mai mult de 900 de lei pentru gresie şi faianţă

Cesarom, liderul pieţei locale de plăci ceramice, anunţă că, bucureştenii, ca şi ceilalţi locuitori din Muntenia, plătesc acum, la o singură achiziţie de faianţă şi gresie, între 850 de lei şi 900 de lei. Suma este cu până la 250 de lei mai mică faţă de bugetul alocat în urmă cu trei ani pentru acelaşi coş de cumpărături.

Cei care locuiesc în Transilvania, Banat şi Dobrogea îi devansează pe bucureşteni pe acest segment, achitând, în prezent, peste 900 de lei pentru gresie şi faianţă, dar cu circa 200 de lei mai puţin faţă de cât plăteau în anul 2008.

Moldovenii şi oltenii se află pe ultima poziţie a clasamentului, cu achiziţii medii de plăci ceramice în valoare de 800 de lei, cu 200 de lei mai puţin faţă de suma plătită în 2008.

Cantitatea medie de gresie şi faianţă achiziţionată de români a scăzut cu 10% în ultimii trei ani, în ciuda diminuării preţului mediu cu 10% în această perioadă. Astfel, dacă în 2008 bucureştenii cumpărau, în medie, până la 42 de metri pătraţi de gresie şi faianţă, în prezent, aceştia achiziţionează 34 mp – 36 mp de plăci ceramice.

“Puterea de cumpărare scăzută a românilor din ultimii trei ani i-a determinat pe aceştia să placheze suprafeţe mai mici din locuinţe. Acest lucru a dus la diminuarea volumului mediu de plăci ceramice achiziţionate, cu toate că preţurile s-au comprimat din 2008 şi până în prezent cu circa 10%”, a declarat Eduard Măcărescu, directorul de operaţiuni al companiei Cesarom.

Acesta a arătat că diminuarea preţului mediu la gresie şi faianţă a fost influenţată cu precădere de creşterea importurilor de plăci ceramice de o calitate îndoielnică. În 2008, românii plăteau pentru un metru pătrat de gresie şi faianţă 27,5 lei, iar acum preţul mediu este de 25 lei.

Potrivit Cesarom, piaţa autohtonă de plăci ceramice va mai scădea şi în acest an cu 10% faţă de 2010. În prezent, volumul actual al pieţei de profil este mai mic cu peste 50% comparativ cu 2008.

Cesarom, liderul local al pieţei de plăci ceramice, cu o cotă de piaţă de 38% în 2010, estimată la 42% pentru acest an, este unul dintre brand-urile autohtone cu tradiţie, fiind prezent pe piaţă de peste 40 de ani. Din 2004, compania a devenit membră a grupului austriac Lasselsberger, unul dintre cei mai cunoscuţi producători europeni şi mondiali de plăci ceramice (gresie, faianţă, decoruri).


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button