Bucureștenii din Sectorul 5 pot depune cereri pentru obținerea unui loc de parcare de reședință, începând de azi, online. Ce acte sunt necesare

15 ian. 2025
261 afișări
Bucureștenii din Sectorul 5 pot depune cereri pentru obținerea unui loc de parcare de reședință, începând de azi, online. Ce acte sunt necesare
Bucureștenii din Sectorul 5 pot depune cereri pentru obținerea unui loc de parcare de reședință, începând de azi, online. Ce acte sunt necesare. Foto: PS5/Facebook

Începând de miercuri, 15 ianuarie, bucureștenii din Sectorul 5 pot depune cereri pentru obținerea unui loc de parcare de reședință. Administrația de sector le spune cetățenilor ce acte sunt necesare pentru aceste cereri și unde anume pot depune solicitările, dar și care sunt noile tarife pentru parcare, stabilite la nivelul Municipiului București.

Cereri pentru obținerea unui loc de parcare de reședință în Sectorul 5, acte necesare

Bucureștenii din Sectorul 5 care vor să obțină un loc de parcare de reședință trebuie să știe că, începând de miercuri, 15 ianuarie 2025, platforma parcari.sector5.ro a redevenit funcțională, astfel că pot trimite cererile necesare.

Pe această platformă online, cetățenii pot:

  • Depune solicitările pentru locuri de parcare aferente anului 2025;
  • Să-și actualizeze datele personale sau a informațiilor despre autoturism.

Ce documente sunt necesare pentru solicitarea unui loc de parcare în Sectorul 5:

  • Act de identitate (CI),
  • Certificat de înmatriculare auto (ITP valabil),
  • Asigurare de răspundere obligatorie (RCA valabil),
  • Contract de comodat, acolo unde este cazul
  • Contract de leasing, acolo unde este cazul.

Reamintim că este necesar să aveți rol deschis la Direcția de Impozite și Taxe Locale Sector 5 (DITL S5) pentru a putea depune solicitarea, spune Primăria Sectorului 5 într-o postare pe Facebook.

De asemenea, administrația de sector le-a amintit oamenilor că nu se mai depun solicitări pentru locurile de parcare care se află în prelungire și nici nu se mai trimit documentele actualizate pentru valabilitatea RCA și ITP la contractele prelungite. Acum, sistemul actualizează automat informațiile prin comunicarea cu serverele BAAR si RAR. Documentele originale pentru ITP și pentru RCA sunt necesare doar atunci când se trimite solicitarea pentru obținerea locului sau în momentul în care se schimbă mașina.

Dacă nu figurați cu debite restante la DITL Sector 5, nu este necesar să faceți dovada lipsei de restante! Sistemul va actualiza informațiile prin comunicarea cu serverele DITL pentru verificarea taxelor neachitate.

Amintim că, de la 01.01.2025, au fost majorate tarifele pentru locurile de parcare de reședință din Capitală, iar acestea au fost stabilite printr-o Hotărâre a Consiliului General al Capitalei (CGMB). Astfel, în conformitate cu prevederile HCGMB 356/20.12.2024, privind stabilirea impozitelor și taxelor locale în Municipiul București, taxa pentru utilizarea parcărilor de reședință este următoarea, în toate sectoarele:

  • Zona A: 754 de lei pe an,
  • Zona B: 628 de le pe an,
  • Zona C: 502 lei pe an,
  • Zona D: 376 de lei pe an.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies