Bucureștenii din S5 pot depune, de mâine, cereri pentru un loc de parcare de reședință. Documentele se trimit online

14 ian. 2025
9213 afișări
Bucureștenii din S5 pot depune, de mâine, cereri pentru un loc de parcare de reședință. Documentele se trimit online
Bucureștenii din S5 pot depune, de mâine, cereri pentru un loc de parcare de reședință. Documentele se trimit online. Foto simbol: Dezvoltare Urbană Sector 5/Facebook

Bucureștenii care vor să obțină un loc de parcare de reședință în Sectorul 5 trebuie să știe că, începând de mâine, 15 ianuarie, pot depune solicitările. Administrația de sector a transmis informații utile și reamintește care sunt noile tarife pentru locurile de parcare de reședință, stabilite la nivelul Municipiului București.

Mâine se deschide platforma pentru obținerea unui loc de parcare de reședință din Sectorul 5

Depunerea solicitărilor pentru loc de parcare va fi disponibilă începând cu 15.01.2025, anunță Primăria Sectorului 5.

Bucureștenii din Sectorul 5 trebuie să știe că cererile pentru locurile de parcare se depun online, pe platforma dedicată lor.

Actele necesare sunt următoarele:

  • Act de identitate (CI),
  • Certificat de înmatriculare auto (ITP valabil),
  • Asigurare de răspundere obligatorie (RCA valabil),
  • Contract de comodat, dacă este cazul,
  • Contract de leasing, dacă este cazul.

Amintim că, începând cu 1 ianuarie 2025, au fost majorate tarifele pentru locurile de parcare de reședință din Capitală, iar acestea au fost stabilite printr-o Hotărâre a Consiliului General al Municipiului București (CGMB). Astfel, în conformitate cu prevederile HCGMB 356/20.12.2024, privind stabilirea impozitelor și taxelor locale în Municipiul București, taxa pentru utilizarea parcărilor de reședință este următoarea, în toate sectoarele:

  • Zona A: 754 de lei/an,
  • Zona B: 628 de lei/an,
  • Zona C: 502 lei/an,
  • Zona D: 376 de lei/an.

Primăria Sectorului 5 spune că nu se mai depun solicitări pentru locurile de parcare care se află în prelungire.

Verificați emailul cu notificarea privind pașii de urmat (emailurile se vor expedia după 8 ianuarie 2025). După efectuarea plății contractul se va prelungi automat cu încă un an fiscal, fără alte documente depuse!

De asemenea, bucureștenii din S5 trebuie să știe că nu se mai trimit documentele actualizate pentru valabilitatea RCA și ITP la contractele prelungite. Sistemul actualizează automat informațiile prin comunicarea cu serverele BAAR si RAR. Documentele originale pentru ITP și pentru RCA sunt necesare doar la primirea locului sau atunci când se schimbă mașina.

Dacă nu aveți taxe și impozite restante la DITL (Direcția de Impozite și Taxe Locale) Sectorul 5, nu trebuie să faceți dovada lipsei de restante.

Dacă nu figurați cu debite restante la DITL Sector 5, nu este necesar să faceți dovada lipsei de restante! Sistemul va actualiza informațiile prin comunicarea cu serverele DITL pentru verificarea taxelor neachitate.

Dacă vreți să modificați datele pentru un loc de parcare deja contractat, o puteți face doar după ce plătiți locul.

Platforma online pentru depunerea solicitărilor este AICI. Regulamentul este disponibil AICI.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies