Bucureştenii folosesc cel mai mult aplicaţiile pe mobil pentru plasarea comenzilor de mâncare. Valoarea medie a comenzii minime lansate de bucureşteni prin aplicaţie este de 60 de lei, cea mai mare de la nivelul întregii ţări, potrivit datelor foodpanda. 78% dintre comenzile din aplicație vin din București, 14% din Cluj-Napoca, 2% dintre comenzile din aplicație vin din Iași, Brașov şi Timișoara, iar restul de 6% dintre comenzile din aplicație vin din alte orașe foodpanda.
Conform aceleiaşi surse, având în prezent 63% dintre comenzile zilnice de pe aplicația mobilă, România ocupă, la nivel global, locul 5 în topul țărilor cu cea mai mare rată a comenzilor făcute prin aplicația mobilă.
În ceea ce priveşte comanda medie lansată de utilizatorii de smartphone-uri, deţinătorii de iOS plătesc în medie 55 lei pe mâncarea comandată, cei care au sistem Android dau 50 lei, iar utilizatorii de Windows sau de alte sisteme de operare plătesc, în medie, 45 lei pentru mâncarea comandată.
Utilizatorii foodpanda sunt fideli felurilor de mâncare preferate – comandă, în medie, de trei ori pe săptămână, maximul de comenzi fiind înregistrat la sfârșitul săptămânii de lucru și în weekend. Cele mai comandate feluri de mâncare din România sunt pizza, fast food, mâncarea chinezească și orientală, americană, dar și mâncarea tradițională românească.
În timpul săptămânii, aproximativ 65% dintre comenzi sunt pentru feluri din bucătăria internațională, cererea crescând la 75% în weekend.
Şi valoarea medie a comenzii s-a menţinut pe un trend ascendent, înregistrând în acest an o creştere cu 50% faţă de anul trecut, până la 15 euro, față de o sumă medie de 10 euro per comandă, în 2014. Pentru 2016, reprezentanții platformei foodpanda.ro estimează creșterea comenzii medii până la 16 euro.
În ceea ce privește modalitatea de plată a comenzilor, se observă, de asemenea, un trend ascendent al plății online, cu cardul. Astfel, dacă în 2014 ponderea comenzilor achitate online era de circa 8%, anul acesta se ridică la 15%, urmând ca media pentru anul 2016 să se ridice la 20%.
„Anul viitor, obiectivul principal va fi inovarea. Vrem să le oferim utilizatorilor cea mai facilă și completă platformă de comenzi. După opțiunea de comenzi corporate, serviciul de livrare propriu și plata cu tichete de masă, pregătim o nouă funcționalitate, care le va permite utilizatorilor să facă, la fel de simplu, comenzi de grup, indiferent de locația în care se află cei care vor să comande împreună”, declară Radu Bălăceanu, country manager foodpanda România.
Opțiunea comenzilor de grup va fi lansată până la finalul lui 2015, va fi disponibilă exclusiv în aplicația mobilă foodpanda și va permite comunicarea între utilizatori în vederea plasării mai multor comenzi, de la același restaurant, pe contul de utilizator al inițiatorului comenzii.
„Comanda de grup este o opțiune pe care am gandit-o tot în jurul ideii de comenzi corporate. Se adresează aceluiași target, angajații care comandă de la birou. Estimarea noastră este ca, până la finalul lui 2016, circa 10% din totalul comenzilor foodpanda să fie generate de comenzile de grup”, adaugă country manager-ul foodpanda România.
foodpanda a lansat, în 2015, propriul serviciu de livrare, în București și Cluj-Napoca, iar Capitala a fost primul oraș în care a implementat, în premieră, meniurile la jumătate de preț, dedicate segmentului corporate. Tot de anul acesta, clienții foodpanda pot plăti mâncarea comandată online cu tichete de masă Gusto Pass de la Sodexo.
foodpanda.ro este cea mai mare platformă online de comenzi de mâncare din România, colaborând, în prezent, cu peste 500 de restaurante din București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brașov, Constanța, Arad, Ploiești, Oradea, Galați, Craiova, Sibiu și Buzau. Compania a dublat, anul acesta, numărul restaurantelor listate, atrăgând, într-un singur an, peste 250 de noi restaurante partenere.
foodpanda este o platformă globală de food ordering, prezentă în peste 40 de ţări din întreaga lume.