Bucureștenii care trăiesc în cartierul din S2 cu proiectul pilot “Kiss and Ride“ sunt furioși: Este inutil, ineficient și prost implementat. Argumente prezentate de OPTAR

05 ian. 2023
20343 Afișari
Bucureștenii care trăiesc în cartierul din S2 cu proiectul pilot “Kiss and Ride“ sunt furioși: Este inutil, ineficient și prost implementat. Argumente prezentate de OPTAR
Bucureștenii care trăiesc în cartierul din S2 cu proiectul pilot “Kiss and Ride“ sunt furioși: Este inutil, ineficient și prost implementat. Argumente prezentate de OPTAR. Sursa foto: commons.wikimedia.org

Proiectele “Kiss and Ride” nu există în țara noastră, spune Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR). Bucureștenii care locuiesc în cartierul din Sectorul 2 sunt furioși. Ei susțin că «proiectul pilot al Primarului S2, “Kiss and Ride“ este un proiect inutil, ineficient si prost implementat», se arată în mesajul transmis de ONG.

OPTAR, despre “Kiss and Ride” din București

Asa zisul „K&R” nu exista in Romania, transmit reprezentanții Optar pe Facebook.

ONG-ul le explică bucureștenilor că, în imaginile distribuite de Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu și Primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, nu există niciun indicator care să semene cu cel din imagine.

Am dat aceasta explicatie (din nou) deoarece in textul de mai jos, transmis de cineva care locuieste in zona amenajarilor din sectorul 2 se foloseste acest temen, „inghitit” si distribuit de presa fara o minima cercetare, spune Optar.

Bucureștenii care trăiesc în cartierul din S2 cu proiectul pilot “Kiss and Ride“ sunt furioși

„Asociatiile de propietari din zona sustinem ca proiectul pilot al Primarului S2, “Kiss and Ride“ este un proiect inutil, ineficient si prost implementat, din seria borduri si garduri colorate, proiect care ne restrictioneaza accesul in bloc cu obiecte de gabarit mai mare dar care are si aduce mai multe dezavantaje decat beneficii si ne dorim demontarea/anularea/modificarea acestui proiect!

Cel putin in zona noastra impactul este negativ, nu aduce nimic bun intr o strada deja foarte aglomerata cu mai multe obiective publice!!

Cu acest proiect s-a stricat/perturbat o zona care deservea liber spitalul, policlinica, profesorii de la scoala, riveranii si biserica sacrificand ~20 de locuri de parcare pt ameliorarea unei probleme inchipuite, 30 de min de trafic intens dimimeata si alte 30 min la pranz, un proiect realizat din birou, fara consultare publica si, cel mai rau, fara sa se cunoasca zona cu specificul si posibilitatile ei.

La 50 de m de scoala exista 2 alei intr un cvartal/patrulater de parcari administrat tot de ADPS2, alei care sunt chiar mai late decat strada Pescarusului si cu semnalistica necesara si ceva educatie si infirmare acolo se putea oganiza un kiss and ride dorit de Primar!

Dle Primar&ADPS2, cunoasteti aceste detalii? In afara de aceste alei, deja la intrarea principala exista de spatiu unde la pranz microbuze de after school si parinti asteapta si preiau copii la fel si dimineatza, va spunem noi cei ce locuim in zona si aducem copiii la aceeasi scoala!

Momentan avem dubii ca se poate interveni corect pe strada afectata cu masina de pompieri, am vazut cu ce dificultate intra deja utilitarele de 3.5 tone, gen masina de gunoi, sa vedem cum vom sta cu dezapezirea, daca va fi cazul”

Argumentele

  • se desfiinteaza ~20 de parcari dintr o zona de parcare la trotuar si se imping locuitorii catre bulevarde; astfel se incurajeaza traficul cu masina si adusul copiilor pana la poarta scolii!

  • aceasta zona libera de parcare deservea ~10 asociatii de propietari, profesorii de la sc. 58, policlinica si chiar si biserica din zona;

  • zona nu suferea de lasatul si preluatul copiilor, la intrarea principala a scolii se lasa si se asteapta copiii inclusiv cu microbuze de la afterschooluri, cel mult se mai instala la a doua intrare a scolii inca o trecere de pietoni cu bumper dereducerea vitezei;

  • noi, riveranii, doua asociatii de propietari, nu mai avem acces la scara pt aprovizionare cu obiecte de gabarit mare;

  • la fel, si noi avem copii si diverse activitati pe timpul zilei plus vizitatori parinti, bunici, rude, etc …unde ii indrumam sa parcheze/stationeze in zona???

  • de ~17 ani nu am simtit probleme in zona, ori acest proiect complet inutil distruge o oarecare oaza de liniste si restrictioneaza drepturile riveranilor…

  • pentru fluidizare trafic ~30 min dimineata si alte ~30 min la pranz se rad ~20 de locuri de parcare s-a implementat un proiect inutil si facut fara cunoasterea zonei cu specificul ei, proiect realizat fara consultarea publicului; o bataie de joc fata de riverani,

  • cu acest proiect s-a ameliorat o problema inchipuita si s-au creat altele mai grave, de acord ca trebuie sa facem lucruri dar totusi acest proiect nu este o solutie cel putin in zona unde exista deja spatiu pentru ride&kiss/scoala si altele(fix la coltul scolii, intrarea principala), apreciem proiectele bune/eficiente asteptam proiecte mai inteligente care presupun munca si efort nu astfel de spoieli/dezamagiri!

  • la 50 de m de scoala exista 2 alei intr un cvartal/patrulater de parcari, alei care sunt mai late decat strada Pescarusului si cu semnalistica necesara si ceva educatrie si informare acolo se putea oganiza un kiss and ride pt acele 30 de min dim si 30 min la pranz si mai avem solutii de modificare chiar si proiect initial;

  • se poate gandi si un al doilea acces la scoala dinspre Stadionul National, un proiect ce presupune ceva efort si care nu inseamna doar garduri colorate!

  • imediat ADPS2 a marcat/blocat si 2 locuri de parcare cu plata pe strada, locurile de la trotuar, la liber, deserveau prin rotatie un nr mare de riverani, acum acele 2 locuri ca si altele sunt blocate pt doi posesori, aceasta nu este o solutie sa marcam/blocam locurile de la trotuar, zona este vie si aglomerata, se pleaca, se vine, avem neveoie de acel spatiu pt activitati zilnice, cu aceste solutii/proiecte nu facem decat sa impingem cetatenii spre bulevarde si sa generam mai mult stress in zona!

Bucureștenii care trăiesc în cartierul din S2 își doresc proiecte serioase pentru parcări supraetajate, pe structură metalică, cu lifturi, astfel încât bulevardele mari să nu mai fie sufocate de mașinile parcate, dar și pentru fluidizarea traficului.

Cookies