Bucureșteni nemulțumiți de sensul unic introdus pe străzile Stoian Militaru, Ghimpați și Alunișului & altele din S4. Mobilitate Urbană: Așa recomandă studiile de trafic

03 iul. 2023
1206 afișări
Bucureșteni nemulțumiți de sensul unic introdus pe străzile Stoian Militaru, Ghimpați și Alunișului & altele din S4. Mobilitate Urbană: Așa recomandă studiile de trafic
Bucureșteni nemulțumiți de sensul unic introdus pe străzile Stoian Militaru, Ghimpați și Alunișului & altele din S4. Mobilitate Urbană: Așa recomandă studiile de trafic. Sursa foto: Facebook/ Mobilitate Urbana Sector 4

Au fost introduse sensuri unice pe străzile Stoian Militaru, Ghimpați și Alunișului, iar bucureștenii care locuiesc în zonă, ori cei care tranzitau aceste străzi, sunt nemulțumiți pentru că trebuie să ocolească foarte mult și pierd timp. Mobilitate Urbană Sector 4 a ținut să facă câteva precizări importante referitoare la instituirea acestor sensuri unice.

Sensuri unice pe străzile Stoian Militaru, Ghimpați și Alunișului, dar și alte zone din S4

Direcția Mobilitate Urbană Sector 4 transmite că sensurile unice reprezintă soluția recomandată de studiile de trafic realizate la nivelul sectorului. Scopul studiilor a fost acela de a identifica măsuri pentru fluidizarea traficului rutier în una dintre cele mai aglomerate zone:

Crearea de sensuri unice pe străzile Stoian Militaru, Ghimpați, Alunișului, precum și în alte zone din Sectorul 4 reprezintă soluția recomandată de studiile de trafic efectuate la nivelul sectorului și al căror scop a fost acela de a identifica măsuri pentru fluidizarea circulației rutiere în unele dintre cele mai aglomerate zone, transmite Mobilitate Urbană Sector 4 pe Facebook.

În baza acestor studii, în urmă cu 5 ani, au fost lărgite bulevardele de la 2 la 4 benzi (exemplu: strada Turnu Măgurele, strada Caporal Luică, șoseaua Berceni etc.), se construiește Pasajul Europa Unită în zona Metalurgiei și urmează să fie construit un alt pasaj rutier în zona Iriceanu, dar se instituie și sensuri unice.

Mobilitate Urbană Sector 4 subliniază că aceste soluții vizează fluidizarea traficului, nu doar pe străzile unde sunt instituite sensurile unice, ci și în apropierea lor, astfel încât să decongestioneze traficul rutier pe o suprafață mai mare.

Specialiștii de trafic recomandă parcurgerea unei distanțe mai mari

Astfel de soluții sunt aplicate în majoritatea orașelor europene, unde specialiștii de trafic recomandă că este de preferat parcurgerea unei distanțe mai mari, cu o viteză relativ constantă și continuând să te deplasezi, decât parcurgea unei distanțe mai mici, cu staționări dese din cauza aglomerației, transmite sursa citată.

Ce spun bucureștenii din zonă

Postarea a strâns mai multe comentarii. Mai mulți bucureșteni se plâng de aceste noi sensuri unice:

  • „Aici nu se contestă instituirea sensurilor unice pe străduțe pt că dacă acestea sunt făcute cu cap, într-adevăr ajuta, ci modul greșit în care ele au fost gândite…cel puțin între aceste străzi. Efectiv mutați traficul pe bulevarde. Ceea ce nu are nici logică și nici nu fluidizează nimic, ci dimpotrivă. Nici Giurgiului și nici Olteniței nu au 4 benzi pe sens și sunt deja fff aglomerate! Ideea este să ajutați la decongestionarea lor cu aceste străzi secundare. Însă cine a gândit sensurile unice a făcut-o extrem de prost, fără să țină cont de traficul din zonă. Peste tot se fac alternativ străzi cu sensuri diferite (una într-un sens, următoarea în sens invers), doar aici ne scoateți în bulevarde ca să ajungem de pe o stradă pe alta. Aici e problema și zic (și pare că nu doar eu!) că ar trebui să o mai gandiți încă o dată! Altfel, de la toamnă va fi jale în aceste zone!”, transmite R.D.
  • „Pentru somitățile care au creat sensurile unice pe străzile Ghimpați, Alunișului și Stoian Militaru, pe unde ar trebui sa mergem cu mașina ca să ajungem de la Piața Progresului la Huedin? E vreo prin Titan sau Iuliu Maniu? La semaforul de la Giurgiului cu Drumul Gazarului trebuie sa aștepți minim 10 semafoare la ore de vârf…”, spune G.P.
  • „O adevărată bătaie de joc la adresa noastră!”, spune M.S.
  • „E haos și pe Alunișului și pe Stoian Militaru de când sunt sensuri unice. Școala și grădinița nu mai sunt accesibile absolut deloc – doar ocolind 3 km; coada de mașini la semafor se întinde la ora 10 peste 20 mașini (de rush hour nu mai zic); Circulația pe Olteniței X Stoian este mult mai haotică”, transmite A.S.
  • „Fac fix 40 min pe un drum de 5 minute și merg cu 3 km mai mult”, spune A.M.

Te-ar mai putea interesa și: Noi sensuri unice, un semafor și locuri de parcare, în lucru pe trei străzi din Sectorul 4. Acestea fac legătura între Șoseaua Giurgiului și Șoseaua Olteniței

Cookies