Încă de sâmbătă, 24 august, au intrat în vigoare restricțiile de circulație din zona 1 Mai pentru șantierul Magistralei 6 de metrou, care va conecta Gara de Nord cu Aeroportul „Henri Coandă” Otopeni. Mulți bucureșteni s-au arătat nemulțumiți de această schimbare, având în vedere că tot traficul este deviat din intersecția Calea Griviței – Bulevardul Ion Mihalache, iar șoferii ocolesc pe străduțele adiacente, blocându-le.
Pe grupul de Facebook „Info Trafic București și Ilfov”, administrat de Info Trafic România, un membru a publicat o filmare cu haosul din trafic de noaptea trecută. Strada Mircești, la ora 22:00, arăta astfel:
Strada Mircești, ora 22:00. Totul din cauza semaforului de pe str. Caransebeș, colț cu Calea Griviței, foarte prost optimizat pentru noul flux de mașini.
Sursa video: Info Trafic București și Ilfov – Facebook
După câteva ore de la instituirea restricțiilor, străduțele adiacente erau blocate de un număr mare de mașini. Infrastructura din zonă nu poate prelua un flux atât de mare de autoturisme. Următoarea imagine a fost făcută sâmbătă dimineață:
Metrorex anunța, pe data de 14 august, printr-o postare pe pagina de Facebook, că se vor institui restricții de circulație, începând cu data de 24 august, în zona 1 Mai, prin devierea traficului din intersecția Calea Griviței – Bulevardul Ion Mihalache pentru activități pregătitoare la legătura cu actuala stație 1 Mai de pe aliniamentul viitoarei Magistrale M6, Secțiunea Sud, din cadrul contractului de execuție „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai-Otopeni). Proiectare și execuție structură de rezistență stații, galerii și tuneluri. Lotul 1. – 1Mai-Tokyo”.
Astfel că șoferii sunt nevoiți să circule pe rutele ocolitoare, mai exact:
Pentru asigurarea fluenței vehiculelor pe traseele de deviere, se va institui o restricție de tonaj de 3,5t pe sensul dinspre Șoseaua Chitilei și Bd. Bucureștii Noi, cu excepția STB, conform planului de trafic aprobat.
Avizul este valabil în perioada 10.08.2024 – 15.11.2024. Orice modificare eventuală care ar putea interveni pe parcurs va fi anunțată printr-o informare actualizată.
Citește și:
Restricțiile din zona 1 Mai nu sunt singurele în vigoare. Primele anunțate au fost cele de la Fântâna Miorița, iar apoi cele de pe Bulevardul Mărăști. Cei mai afectați de aceste restricții sunt locuitorii din nord-vestul orașului.
În acest context, în luna iulie, bucureșteni din 5 cartiere din nord, vest și nord-vestul orașului, reprezentați de trei mari organizații civice, anume Asociația Părinți de Cireșari, Inițiativa Civică Bucureștii Noi și Grupul de Inițiativă Civică Kiseleff, au transmis o scrisoare deschisă către ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și conducerea Metrorex.
Una dintre soluțiile propuse a fost suplimentarea numărului de garnituri de metrou pe Magistrala 4 (Gara de Nord- Lac Străulești). Întregul text al scrisorii, AICI.
Câteva zile mai târziu, Metrorex a răspuns solicitării asociațiilor, anunțând că va suplimenta numărul de trenuri de pe traseu când condițiile o vor cere.