Bucureșteni din S2 vin cu un nou studiu de trafic care arată de ce nu e bun sistemul Kiss and Ride. Soluții alternative + scrisoare către primăria condusă de Radu Mihaiu

26 apr. 2023
1024 Afișari
Bucureșteni din S2 vin cu un nou studiu de trafic care arată de ce nu e bun sistemul Kiss and Ride. Soluții alternative + scrisoare către primăria condusă de Radu Mihaiu
Bucureșteni din S2 vin cu un nou studiu de trafic care arată de ce nu e bun sistemul Kiss and Ride. Soluții alternative + scrisoare către primăria condusă de Radu Mihaiu. Sursa foto: Asociații de proprietari din Sectorul 2

Bucureștenii care locuiesc în S2, în zona în care s-a implementat sistemul „Kiss and Ride”, transmit că nu se lasă și au revenit cu un nou studiu de trafic. Riveranii reiau argumentele contra și, totodată, propun alternative la soluția actuală a acestui proiect. Pentru că nu reușesc să discute cu administrația locală, riveranii transmit o nouă scrisoare deschisă către Primăria Sectorului 2, condusă de Radu Mihaiu.

Riveranii din S2, argumente contra sistemului Kiss and Ride

Au trecut trei luni de la lansarea proiectului pilot Kiss and Ride în Sectorul 2, iar Asociațiile de proprietari riverane transmit că nu se lasă și revin cu un nou studiu de trafic. Totodată, reiau argumentele contra și alternative la soluția actuală de „Kiss and Ride”.

Potrivit riveranilor, acest proiect a fost impus de Primăria Sectorului 2 fără vreo consultare publică și fără să se cunoască specificul zonei: „soluție impusă cu încălcarea drepturilor riveranilor, un proiect inutil, ineficient și prost implementat!”, spun bucureștenii.

Pentru 20 min de trafic mediu 7:30 – 7:50 cu medie de 25 opriri per 10 minute aleșii noștri și funcționarii care „lucrează pentru binele alegătorilor” au destabilizat o zonă ce deservește aproximativ 10 asociații de propietari, spital & policlinică și pacienți, școală și magazin cu riverani și asta pentru 24/24, 7/7 și pe toată perioada anului, cam atât s-a putut apropo de eficiență soluții și proiecte în S2.

Potrivit riveranilor, datele de mai jos confirmă că sistemul Kiss and Ride nu aduce nimic bun pentru siguranța celor mici, slogan în spatele căruia s-a înscris cu mare tam-tam media acest proiect care face parte din seria „borduri și garduri colorate” sau din campania de imagine a primarului S2, Radu Mihaiu.

Bucureștenii vor să continue dialogul cu consilierii locali

Riveranii vor să discute în continuare cu consilierii locali și au fost invitați să-și susțină cauza în ședințele consiliului local S2. Ei speră să se găsească soluții de corectare a greșelilor făcute și cer demontarea/dezinstalarea și sau modificarea masivă, dacă nu chiar mutarea acestui proiect care nu aduce nimic bun într-o stradă deja complicată cu mai multe instituții publice: spital, policlinică, școală, biserică, plus magazin și riverani, toate dispuse în aproximativ 200 m.

În extremis, dacă nu reușim un dialog eficient, dar și corectarea proiectului s-a propus, culmea de către doamne, care sunt mai curajoase, chiar proteste, inclusiv prin acțiuni de blocare a străzii dimineața, în vârf de trafic.

S-a ajuns aici pentru că primarul S2 și subalternii lui continuă sa ignore solutiile alternative plus argumentele de bun simț prezentate mai jos și insistă pe adus copiii până la poarta școlii!, transmit riveranii.

Istoricul

Pe 21 și 22 decembrie 2022, fără informare și consultare publică, ADPS2 a evacuat o zonă de ~60m din fața scolii 58, str. Pescărușului, și a instalat așa zisul proiect de „Kiss & Ride” montând pe o stradă cu sens unic un gard metalic între benzi.

În primele două zile de la inaugurare/utilizare, 09 și 10 ianuarie 2023, Poliția Locală a fost prezentă la fața locului pentru a dirija circulația.

În a treia zi, 11 ianuarie 2023, Poliția Locală nu a mai fost prezentă la fața locului:

speram să-i găsim și în intrarea în intersecții, acolo unde linia de tramvai este ocupată de autovehicule, la Delfinului, pe bd. Chișinău intersecție cu Pantelimon

Cum se desfășura lăsatul copiilor la școală până la apariția acestui proiect?

La distanță de 50 – 100 m de școală, în spatele blocurilor M11 și M13, există două parcări imense cu ~300 locuri de parcare administrare de ADPS2 și mai multe alei generoase, parcări care sunt în proporție de 30% libere la orele dimineții și unde părinții își lăsau fie mașina, fie copilul, alei care preluau parte din trafic în funcție de traseul și destinația părinților, nefiind necesară bulucirea tuturor pe strada Pescărușului, la poarta școlii; (pe aleile respective se poate intra și cu TIR ul/camionul/autobuzul).

Riveranii spun „Ce a reușit să facă primarul S2”

Ce a reușit să facă primarul S2 cu un proiect, atenție, la care a afirmat că au lucrat un an de zile, totul în spatele sloganului „pentru siguranța copiilor”, dar de fapt a fost pentru media și publicitate personală?

  • a împins artificial tot traficul pe str. Pescărușului, în fața școlii, a ras/măturat cele ~30 locuri de parcare din fața a trei scări de bloc și de fapt a mutat blocajul/traficul la 50 m în amonte de școală pe str. Pescărușului intersecție cu Cernăuți și pe str. Cernăuți și la intersecția Cernăuți cu Delfinului;
  • a crescut viteza de deplasare în fața școlii pe o stradă foarte aglomerată și cu trotuare insuficiente pentru traficul de dimineață!;
  • a dublat o trecere de pietoni în fața școlii la intrarea profesorilor, (inutilă, copiii vin la intrarea dinspre biserică, dinspre cartier, nu dinspre bd. Basarabiei (granița cu S3);
  • a instalat un sistem prost semnalizat dpdv circulație, la ieșire, respectiv la unificare benzi, șoferii de pe benzile separate se opresc și se invită reciproc să treaca/avanseze, acolo trebuia pus un indicator de cedează trecerea cumva;
  • a restricționat accesul la scară pentru două scări de bloc;
  • str. Pescărușului este cu sens unic dinspre Basarabiei spre Cernăuți, deci părinții ies din cartier în bd. Chișinău (care este arhiplin dimineața și nu numai) ca să intre înapoi pe/spre Pescărușului și să și lase copilul la poarta școlii și apoi să se întoarcă înapoi în cerc spre bd. Chișinău; apropo de eficiență și fluidizare trafic; (soluția optimă pentru copii/traficul de dimineată ar fi fost schimbare sens unic al străzii Pescărușului, dar nu credem că este eficient dpdv flux și trafic de zi cu zi), ce trebuie să facă Primăria este să le lărgească în dreptul școlii și bisericii;
  • fix unde se termină gardul dintre benzi, în fața intrării elevilor trebuia instalată trecerea de pietoni și nu la intrarea profesorilor unde s-a dublat fără rost o altă trecere de pietoni existentă;
  • la prânz, părinții și copiii ocupă banda de „Kiss & Ride”/ se pare că asta este alternativa la lărgirea trotuarului în zonă;
  • „stâlpișorii” primarului deja sunt loviți de utilitarele de 3.5 tone;
  • daca tot ne gândim la siguranța copiilor, faceți ceva la intersecția Chișinău-Cernăuți, acolo de multe ori am însoțit copii la traversare, este foarte dificilă zona/traversare! Da, școala 58 are copii și de peste bd. Chișinău!

Ce soluții alternative propun riveranii

  • mutare proiect în spatele blocului M13, la mai puțin de 50 m distanță față de școala unde exista trei alei generoase într-o parcare ADP și unde cu semnalizare optimă și puțină educație se poate realiza lejer un astfel de proiect cu funcție de lăsat copiii la școală;
  • modificare proiect, demontare gard metalic alocare cel mult 2x~2 locuri de oprit și lăsat copiii (2 în fața intrării profesorilor și 2-3 la intrarea elevilor); locuri să fie libere/rezervate doar dimineața între 7:30 și 8:00!;
  • la extremis, școala pe lungimea ei și în paralel cu str. Pescărușului are o alee în curtea proprie (asfaltată, cu borduri și neutilizată) care poate fi utilizată cu modificări minime la 2 porți, fix pentru așa ceva, banda de Kiss & Ride;
  • + preluare profesori cu autovehicule în curtea școlii (pentru că da, ni s-a semnalat că și profesorii parcau pe zi în zona afectată/măturată de acest proiect, la bordura pe str. Pescărușului);
  • deja la intrarea principală (a profesorilor) există un spațiu/alee unde la prânz microbuze de after school și părinți așteaptă și preiau copiii, zona utilizată și dimineața, de altfel;
  • pentru că nu există trotuare suficiente și nu numai, se poate gândi și un al doilea acces la școală dinspre Stadionul Național/str Serbanica Vasile (o stradă ce arată ca după bombardamente, 15 ani de incapabilitate a primăriei/administrație S2, tot acolo există o sală de sport abandonată (trebuie demolată), un proiect ce presupune ceva efort și care nu înseamnă doar garduri și borduri colorate! (afirmăm asta pentru că nu mai de mult de doi ani am avut o consultare publică pe construire gradiniță pe terenul de fotbal al școlii, o inițiativă care distruge-complică total zona/strada Pescărușului!!)
  • pentru 20 min de trafic mediu 7:30 – 7:50 cu medie de 25 opriri per 10 minute aleșii noștri și funcționarii care „lucrează pentru binele alegătorilor” au destabilizat o zonă ce deservește aproximativ 10 asociații de proprietari, spital & policlinică și pacienți, școală și magazin cu riverani și asta pentru 24/24, 7/7 și pe toată perioada anului, cam atât s-a putut apropo de eficiența soluții și proiecte în S2.

Acest proiect a perturbat zona, spun Asociațiile de proprietari riverane

În continuare, redăm integral cele spuse de riveranii din S2 despre proiectul Kiss and Ride:

Acest proiect ne restricționează accesul în bloc cu obiecte de gabarit mai mare, dar care are și aduce mai multe dezavantaje decât beneficii și ne dorim demontarea/anularea/modificarea acestui proiect!

Și noi, riveranii, avem copii și diverse activități pe timpul zilei plus vizitatori părinți, bunici, rude, etc …unde îi mai putem îndruma să parcheze/staționeze în zonă?

Cu acest proiect s-a stricat/perturbat o zonă care deservea liber spitalul, policlinica, profesorii de la școală, riveranii și biserica, sacrificând ~30 de locuri de parcare utilizate la liber prin rotație (o bulă de oxygen/liniște în zonă) pentru așa zisa ameliorarea unei probleme închipuite, 30 de min de trafic mediu dimineața (trafic împins la 50 m în aval de școală), un proiect realizat din birou, fără consultare publică, fără studii de trafic și fezabilitate și, cel mai rău, fără să se cunoască zona cu specificul și posibilitățile ei.

Sunt afectate cel puțin zece asociații de propietari din zonă!

Momentan avem dubii că se poate interveni corect pe strada afectată cu mașina de pompieri, am văzut cu ce dificultate intră deja utilitarele de 3.5 tone, exemplu: mașina de gunoi, am scăpat de deszăpezire pentru moment.

În loc să ne vedem de ale noastre, acum ne luptăm cu aleșii și funcționarii primăriei și am făcut sondaje la clasă și studiu de trafic (21.04.2023) și datele ne susțin întru totul!

Am constatat că în medie ~4/5 părinți per clasă își aduc copilul cu mașina la școală!

Aceste date sunt confirmate și de ultimul studiu de trafic:

  • 7:30 – 7:40: 20 mașini/opriri la Kiss& Ride
  • 7:40 – 7:50: 31
  • 7:50 – 8:00: 14
  • 8:00 – 8:10: 11

Datele de mai sus defundamentează proiectul actual și confirmă că este realizat fără cunoașterea specificului zonei, fără utilizarea eficientă a resurselor din zonă și fără să încurajeze transportul în comun, proiectul nu crește siguranța copiilor așa cum afirmă sau își dorește primarul și încalcă drepturile riveranilor complicând mai mult decât se poate suporta o zonă/stradă deja aglomerată.

Am încercat să combatem acest proiect pe pagina de FB a primarului, dar și pe grupul de FB „Sector 2 – Informații și dezbateri”, dacă în prima faza am fost șicanați și restrictionați, în faza a doua am fost pur și simplu eliminați cu tot cu discuții și dezbateri/mesaje, așa consideră oamenii primarului că se dezbate o tema/proiect, se preferă activități/proiecte doar să „dea bine pe sticlă/în media”, iar problemele reale sunt băgate sub preș.

Pentru că nu avem alte căi, transmitem a doua oară acest mesaj ca scrisoare deschisă către Primăria S2, nu ne dorim să politizăm subiectul și așteptăm ca „cineva” să fie destul de matur și să și recunoască erorile, momentan dialogăm cu conslilierii locali S2 și dacă nu avem soluții în ~doua săptămâni vom trece la acțiuni de protest cu blocarea străzii de dimineață în vârf de trafic! (așa se va convinge și primarul că există alternative de lasat copiii la ~50m de poarta școlii).

Oamenii își doresc soluții eficiente

Așteptăm de la administrația publică soluții eficiente, aplicate personalizat pentru fiecare zonă nu doar un „copy paste” din filme!

La mai mult de 2 ani de la alegeri apreciem proiectele bune, eficiente și așteptăm soluții pentru parcări, fluidizare trafic și mijloace moderne de transport & rute modernizate – tramvaie cu prioritate totală așa cum este în Cehia și nu numai!

Cookies