GOOD LIVING

Bucureșteni, adio blocaje pe Valea Prahovei: terminalul Aeroportului de la Brașov a fost terminat într-un singur an, record absolut pentru România

Aerogara de la Ghimbav este construită pe trei niveluri, cu o arie desfăşurată de 12.031 mp, iar designul a fost realizat de unul dintre cei mai mari arhitecți români, Dorin Ştefan. Aeroportul se află la 12 kilometri de Brașov, iar proiectul a costat aproximativ 70 de milioane de euro. Administrația din Brașov estimează că anul acesta, 2021, Aeroportul Internațional Brașov va deveni funcțional.

Pista are o lungime de 2820 de metri, o lățime de 45 de metri și acostamente betonate de 7.5 m. Pe pistă va putea ateriza orice tip de avion, cu excepția lui A380, pentru care trebuie un terminal special și o pistă mai lungă. Brașovul va fi al 17-lea oraș din România care are aeroport. Terminalul aeroportului din Brașov va fi al treilea, ca mărime, după Aeroportul Henri Coandă din Otopeni și Aeroportul de la Cluj Napoca.

aeroport, brasov, finalizat

Nu-ți vine să crezi că în România un șantier important se poate termina într-un an”

Dorin Ștefan pentru B365: “Realizarea noastră cea mai importantă în pandemie este Aeroportul din Brașov. A început exact în martie 2020 și a fost terminat în martie 2021. Într-un an de zile de pandemie s-a lucrat extraodinar de bine și aproape că nu-ți vine să crezi că în România un șantier destul de important care are peste 12.000 de mp, poare să se facă într-un an. Am lucrat cu un investitor care a fost foarte interesat de calitatea realizării, Bog’art”.

Aerogara are o imagine care trebuie să vorbească despre locul unde ai ajuns”

Aerogara unui aeroport este o POARTĂ DE INTRARE, nu doar o intrare-ieșire pentru pasageri grăbiți, ci trebuie să fie și o IMAGINE care să vorbească despre locul în care ai ajuns. Astfel conceptul care stă la baza soluției de arhitectură pentru clădirea terminalului de pasageri al AEROPORTULUI INTERNAȚIONAL BRAȘOV-GHIMBAV încearcă o sinteză între elemente semnificative din punct de vedere al arhitecturii din spațiul arondat Brașovului, privind, la un capăt, spre goticul transilvănean prezent la tot pasul încă din secolul al XIII-lea și la celălalt capăt, privind, spre anii 1920 când s-au pus bazele ÎNTREPRINDERII AERONAUTICE ROMÂNE și când se realiza HALA I.A.R. cu arce din beton armat în deschideri, performanțe pentru acele timpuri, de 60 de metri. Spațiul care rezultă la interior este o nava centrală în boltă intersectată de lamele „ogivale”. Spațiul exterior din fațada  principala (cu accesele) fi protejat  pe toată lungimea de o copertină susținută de „arce ogivale” în consola” se spune în prezentarea făcută de Biroul de Arhitectură „Dorin Ștefan”.

simulare, aeroport, brasov

La proiect a lucrat și arhitectul Adrian Arendt care i-a fost student profesorului Dorin Ștefan. El crede ca lucrarea de arhitectură are potențial să devină o atracție in sine. Ca surse de inspirație pentru fațadă au fost luate în calcul mai multe biserici din Brașov, printre care și Biserica Neagră dar și Halele I.A.R.

“ La aproape un an de la momentul începerii lucrărilor la Terminalul Aeroportului Internațional Brașov, construcția este terminată, iar finisajele interioare sunt în stadiul final de execuție”, a scris pe facebook Adrian Veștea, președinte al CJ Brașov.

Oficialii din Brașov se află în discuții cu mai multe companii de transport aerian pentru concesionarea și operarea aeroportului de la Ghimbav, printre care LOT, Turkish Airlines, Wizz Air, Blue Air, Lufthansa și EL AL. Miercuri, aici, la B365, vă oferim un interviu in exclusivitate cu arhitectul Dorin Stefan.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button