Mergem pe stradă, prin București și nu numai, iar la orice pas vedem câte un Mega Image, aproape că mai au să-și deschidă magazin și la noi în sufragerie. Ca să poată prelua Profi, compania Delhaize s-a angajat să cesioneze aproape 90 de magazine din țară, astfel încât să nu dețină monopol pe piață și să nu intre în vizorul Consiliului Concurenței.
Consiliul Concurenței supune într-o dezbatere publică al doilea set de angajamente propuse de Delhaize „The Lion” Nederland B.V. (Mega Image), astfel încât să fie înlăturate îngrijorările concurențiale identificate pe piața comercializării cu amănuntul de produse de consum preponderent alimentare, în contextul preluării Profi Rom Food S.R.L, potrivit Profit.ro.
Consiliul Concurenței a analizat tranzacția și a ajuns la concluzia că preluarea lanțului de magazine Profi poate duce la consolidarea poziției puternice a Mega Image pe piața comerțului cu amănuntul de produse alimentare și nealimentare de consum curent, prin magazine de tip supermarket, hypermarket, magazine de tip discount și alte magazine asemănătoare (cum ar fi magazinele de proximitate sau de cartier) din anumite localități din țară.
Astfel, Mega Image s-a angajat să cesioneze 87 de magazine din 44 de localități: Timișoara, Oradea, București, Azuga, Breaza, Predeal, Bușteni, Popești Leordeni, Bragadiru, Fundeni, Pantelimon, Târgu Ocna, Năvodari, Florești, Cluj-Napoca, Adjud, Balotești, Domnești, Chiajna, Constanța și Ploiești.
Totodată, Delhaize spune că nu o să se implice în activitățile cesionate decât după 10 ani.
În urmă cu două luni, Consiliul Concurenței a declarat că are îngrijorări concurențiale referitoare la mega tranzacția Mega Image. Instituția a spus că preluarea magazinelor Profi, operațiunea având o valoare de 1,3 miliarde de euro, poate duce la reducerea posibilităților de alegere ale clienților pentru achiziția de produse alimentare.
În total, afacerile Mega Image și Profi valorează aproximativ 20,4 miliarde de lei, conform sursei citate.