Bucureștean vs stâlpișori anti-parcare, 1-0. S-a strecurat abil între zebră și bețele galbene și a dus fentarea lor la alt nivel. „Câtă precizie!” | Sursă foto: Ai parcat ca un bou București
Administrațiile publice din București au umplut străzile de stâlpișori anti-parcare, însă anumiți șoferi s-au ambiționat să lase în continuare mașinile în locuri nepermise.
Un bucureștean a găsit o modalitate de a lăsa vehiculul pe trecerea de pietoni, strecurându-se printre stâlpișori.
Bucureștean vs stâlpișori anti-parcare
Parcările neregulamentare se întâlnesc la tot pasul în București, chiar dacă încurcă traficul sau incomodează pietonii.
În încercarea de a diminua numărul șoferilor care își lasă mașinile parcate neregulamentar, Primăriile de sector au montat mii de stâlpișori anti-parcare.
Cu toate astea, chiar și după montarea lor, anumiți șoferi au găsit modalități prin care să parcheze mașinile pe trotuar, pe treceri sau în intersecții.
O astfel de parcare a fost observată astăzi de un bucureștean în Capitală. Bărbatul a fotografiat vehiculul lăsat în drum, aproape pe trecerea de pietoni, și a postat imaginea pe grupul de Facebook „Ai parcat ca un bou București”.
Iată mesajul transmis:
Play-off 🫣 Stâlpișor PMB vs Mașină. 0 – 1
Cei care au văzut postarea au fost fie surprinși de precizia șoferului, fie uimiți că acesta a avut loc să coboare din mașină. Iată comentariile lăsate de bucureșteni:
„Câtă precizie.”
„Pe unde naiba a ieșit din mașină? Prin dreapta, spate, portbagaj, pe la motor, pe sub ea, a decupat parbrizul sau luneta?”
Unde nu ai voie să lași mașina parcată
Legislația în vigoare la această dată informează că șoferii nu au voie să parcheze pe trotuar sau la mai puțin de 25 de metri înainte și după trecerile de pietoni.
Iată lista completă a zonelor în care staționarea nu este permisă:
În zona de acțiune a indicatorului „Oprirea interzisă”,
Pe trecerile la nivel cu calea ferată curentă și la o distanță mai mică de 50 m înainte și după acestea,
Pe poduri, pe și sub pasaje denivelate, precum și pe viaducte,
În curbe și în alte locuri cu vizibilitate redusă sub 50 m,
Pe trecerile pentru pietoni ori la mai puțin de 25 m după și înainte de acestea,
În intersecții, inclusiv cele cu circulație în sens giratoriu, precum și în zona de preselecție unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanță mai mică de 25 m de colțul intersecției,
În stațiile mijloacelor de transport public de persoane, precum și la mai puțin de 25 m înainte și după acestea,
În dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabilă, dacă prin aceasta se stânjenește circulația a două vehicule venind din sensuri opuse, precum și în dreptul marcajului continuu, în cazul în care conducătorii celorlalte vehicule care circulă în același sens ar fi obligați, din această cauză, să treacă peste acest marcaj,
În locul în care se împiedică vizibilitatea asupra unui indicator sau semnal luminos,
Pe sectoarele de drum unde sunt instalate indicatoarele cu semnificațiile „Drum îngustat”, „Prioritate pentru circulația din sens invers” sau „Prioritate față de circulația din sens invers”,
Pe pistele obligatorii pentru pietoni sau pentru pietoni și biciclete ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare,
Pe platforma căii ferate industriale sau de tramvai ori la mai puțin de 50 m de acestea, dacă circulația vehiculelor pe șine ar putea fi stânjenită sau împiedicată,
Pe partea carosabilă a autostrăzilor, a drumurilor expres și a celor naționale europene (E),
Pe trotuar, cu excepția situației în care administratorul drumului public a executat amenajări care respectă prevederile art. 144 alin. (2) și (3),
Pe pistele pentru biciclete,
În locurile unde este interzisă depășirea.
În cazul în care prevederile legale nu sunt respectate, șoferii riscă să fie sancționați cu amenzi din clasa a patra. Asta înseamnă între 9 și 20 de puncte-amendă.
O nouă zi, o nouă mașină parcată ca și cum ar fi singura din București, de data asta în capătul unei alei, blocând complet trecerea. Pentru șofer nu pare să fi contat că din pricina
Un șofer a decis că va transforma zona destinată pietonilor, fix din dreptul unor scări, în loc de parcare. Acesta nu a încurcat doar circulația pietonilor și pe „colegul” de lângă,
În multe zone din Capitală șoferii se folosesc de trotuare pe post de parcare fără plată, pietonii fiind nevoiți să circule pe partea carosabilă. O astfel de situație a fost întâlnită de