Bucureștean din Berceni, năucit de Taxa Băluță, cea pentru locul de parcare pe care nu îl ai. Petiție pentru desființarea năstrușnicei idei de “dezvoltare urbană” din S4

13 ian. 2025
52438 afișări
Bucureștean din Berceni, năucit de Taxa Băluță, cea pentru locul de parcare pe care nu îl ai. Petiție pentru desființarea năstrușnicei idei de “dezvoltare urbană” din S4
Bucureștean din Berceni, năucit de Taxa Băluță, cea pentru locul de parcare pe care nu îl ai. Petiție pentru desființarea năstrușnicei idei de “dezvoltare urbană” din S4 | Sursa foto: Dreamstime

„Taxa Băluță” este acea idee năstrușnică de adunat bani de la bucureșteni pentru ceea ce dl. primar din Sectorul 4 numește „dezvoltare urbană”

Este, de fapt, o taxă pe locul de parcare pe care NU îl ai și nu e deloc mică, mai cu seamă dacă o compari cu celelalte taxe și impozite anuale pe care le ai de plătit la primărie pentru lucruri pe care LE AI/DEȚII/POSEZI: Taxa Băluță este de 540 de lei pe an.

Un bucureștean a aflat de această idee a dlui Băluță într-unul dintre modurile neplăcute: fix când a intrat pe ghișeul virtual să își plătească dările.

A descoperit, cu surprindere, că are de dat de vreo 5-6 ori mai mult ca de obicei și, neștiind de unde a apărut și ce-i cu „taxa de dezvoltare urbană” din S4, a întebat ce-i cu asta în comunitatea online „Ești din Berceni dacă”.

A atașat și un screenshot grăitor.

Bucureștean din Berceni, năucit de Taxa Băluță, cea pentru locul de parcare pe care nu îl ai. Petiție pentru desființarea năstrușnicei idei de “dezvoltare urbană” din S4
Sursa foto: E$ști din Berceni dacă/Facebook

Imediat, zeci de bucureșteni au comentat, cei mai mulți cu năduf. Unul explică:

Taxa pentru faptul ca aveți masini înscrise în sectorul 4 și nu aveți parcare pentru ele. Dacă aveți, trebuie să dovediți.

Alții sunt de-a dreptul furioși:

Este taxa de șmecher pusă de Băluță. Bani de furat. Pentru ca poate. Urmează probabil taxa pe locuitori, să plătească toți cei care au buletin în S4.

 O hoție ordinară!

Propun să facem plângeri scrise la tribunal, este mai eficient decât să scriem pe Facebook

Un alt bucureștean descrie situația ireală în care s-a trezit, cu ocazia „taxei Băluță”:

Eu am un singur autovehicul moștenit după moartea tatălui prin succesiune pe 3 persoane ( mama, fiica și fiu). Loc de parcare plătit pe numele meu și m-am trezit cu taxa de 1080 pusă și pe mine, și pe mama, și pe sora. Nu am al doilea autovehicul. Le am deschis deja solicitare de anulare cu dovezi peste dovezi + plus plata parcării de reședință pe anul acesta deja achitata. Spor!

Petiție pentru Revocarea Taxei de Dezvoltare Urbană din Sectorul 4

Pe Declic, a fost inițiată o petiție online pe care peste 3.500 de bucureșteni au semnat-o deja. Oamenii spun că Taxa Băluță este abuzivă și cer desființarea ei.

Prin prezenta, noi, semnatarii acestei petiții, dorim să vă aducem la cunoștință opoziția noastră fermă față de hotărârea prin care s-a instituit o taxă de dezvoltare urbană de 540 lei/an pentru posesorii de autoturisme și motociclete domiciliați în Sectorul 4. Considerăm că această măsură este injustă, disproporționată și încalcă drepturile contribuabililor.

Argumentele pe care le aduc inițiatorii petiției sunt:

  1. Încălcarea principiului echității fiscale
    Taxa instituie o povară suplimentară exclusiv pentru posesorii de autoturisme și motociclete, fără a lua în considerare situația financiară a contribuabililor sau alte surse de poluare urbană. Acest lucru contravine principiului echității fiscale prevăzut de Codul fiscal (Legea nr. 227/2015), conform căruia impozitele și taxele trebuie să fie proporționale și echitabile.
  2. Lipsa unei fundamentări clare
    Hotărârea nu este însoțită de o justificare economică sau de un studiu de impact care să demonstreze necesitatea și proporționalitatea acestei taxe. Conform Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională, orice măsură de acest tip trebuie să fie fundamentată, iar populația trebuie informată corespunzător.
  3. Posibila încălcare a legislației privind finanțele publice locale
    Potrivit Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, taxele speciale trebuie să fie instituite doar pentru finanțarea unor obiective clar definite. În cazul de față, destinația fondurilor colectate nu este transparentă, iar scopul „dezvoltării urbane” este vag și insuficient detaliat.
  4. Discriminarea și supraimpozitarea anumitor categorii
    Taxa creează o discriminare indirectă între contribuabili, penalizând posesorii de autoturisme și motociclete din Sectorul 4 fără a ține cont de contribuțiile deja existente (ex. impozitul auto și alte taxe locale). De asemenea, măsura nu se aplică în mod uniform tuturor locuitorilor sectorului, încălcând principiul egalității prevăzut de Constituția României (art. 16).
  5. Impact economic și social negativ
    Această taxă suplimentară reprezintă o povară financiară semnificativă pentru familiile cu venituri medii și mici, mai ales în contextul inflației și al creșterii generale a costurilor de trai. Introducerea unei astfel de taxe fără o consultare prealabilă a comunității afectează în mod direct încrederea cetățenilor în administrația locală.

„Anularea taxei!”

Inițiatorii și semnatarii petiției cer:

  • Revocarea hotărârii privind taxa de dezvoltare urbană.
  • Consultarea populației printr-o dezbatere publică reală, conform Legii nr. 52/2003.
  • Identificarea unor soluții alternative de finanțare a proiectelor de dezvoltare urbană care să nu discrimineze anumite categorii de contribuabili.

„Taxa Băluță” este considerată nu doar că este injustă și discriminatorie, ci și o măsură care ridică și semne de întrebare privind legalitatea și eficiența sa.

Taxa specială de dezvoltare urbană pentru posesorii de mașini din sectorul 4 al Capitalei a fost adoptată în 12 decembrie anul trecut de către consilierii locali ai Primăriei S4, cu votul majoritar al consilierilor PSD, PNL și PMP.

Zilele trecute, consilierii REPER au anunțat că vor ataca taxa în instanță. „Este absolut ilegală”.

Poate vrei să citești și:

Sursa foto: Dreamstime

Cookies