BUCUREȘTIUL ÎN ȘANTIER:Primarul general a prezentat stadiul lucrărilor la șantierele Capitalei

de:
29 iun. 2014
4 Afișari
BUCUREȘTIUL ÎN ȘANTIER:Primarul general a prezentat stadiul lucrărilor la șantierele Capitalei

BUCUREȘTIUL ÎN ȘANTIER: CLICK PE FOTO PENTRU VERSIUNEA MĂRITĂ


Iată stadiul lucrărilor la toate șantierele deschise de Primăria Generală în Capitală, așa cum a fost prezentat de Primarul General Sorin Oprescu: 

„La multe lucrari, se dau ordinele de incepere sau incep organizarile de santier, chiar in aceasta luna sau luna viitoare. Si asta, pentru ca am asteptat ca elevii sa intre in vacanta si sa inceapa perioada concediilor, pentru ca Bucurestiul sa fie mai liber. Insa, lucrarile trebuie executate. Si vreau sa ma fac bine inteles: e vorba atat despre lucrari finantate de la bugetul Primariei Municipiului Bucuresti, cat si despre lucrari ce vor fi realizate cu fonduri nerambursabile sau cu fonduri europene. Pentru a aduce acesti bani in Bucuresti s-au facut eforturi mari, lucrarile care se realizeaza cu finantare externa au termene si trebuie executate la timp. Sunt conducte si retele ale Apa Nova, Distrigaz, Enel, vechi de zeci de ani, care, pentru siguranta noastra, a tuturor, trebuie inlocuite. Sunt lucrari de infrastructura care pot fluidiza traficul in Bucuresti. Sunt constructii de spitale, atat de necesare astazi. Sunt reabilitari de monumente istorice, esentiale pentru identitatea orasului si pentru istoria Romaniei. Imi cer scuze locuitorilor din zonele unde vara asta se va lucra intens, insa, numai asa, Bucurestiul se poate dezvolta!
O sa incepem cu infrastructura majora

Se lucreaza in ritm alert la pasajul Mihai Bravu.

Pe 1 iunie am deschis circulației primul pod al pasajului, pe sensul Big Berceni-Văcărești, spre Mihai Bravu.
Sunt foarte mulțumit de cum s-a lucrat, începând din octombrie anul trecut. Avem speranța că spre sfârșitul acestui an, și cel de-al doilea pod va fi finalizat, având în vedere că lucrăm pe perioada de vară.
In acest moment, toti stalpii de sustinere au fost ridicati, au fost montate 16 grinzi (8 grinzi pe deschiderea dinspre Mihai Bravu si 8 pe deschiderea dinspre Vacaresti) si suntem in curs de finalizare cu relocarea retelelor edilitare.
De asemenea, rampa de urcare pe cel de-al doilea pod, pe sensul Mihai Bravu, este aproape finalizata.

Pasajul subteran Piata Presei Libere

Au fost demarate lucrarile de deviere a retelelor, de largiri de strada si realizarea peretilor mulati ai pasajului. Lucrarile continua pe etape, astfel incat sa se mentina fluenta traficului.

Impactul din punct de vedere vizual al imaginii actuale a zonei va fi minim, traseul pasajului fiind in afara amprizei actuale (pe partea de vest), cu exceptia racordarilor la calea majora de circulatie. Din aceste motive, copacii de aliniament existenti pe latura de vest (Soseaua Bucuresti-Ploiesti) vor fi foarte putin afectati. Proiectul urmareste pastrarea imaginii de spatiu urban inverzit, in acest sens urmand a se lua masuri de transplantare precum si de plantare in compensatie.

Asa cum stiti, pasajul este amplasat la intersectia a patru artere cu trafic ridicat, sos Bucuresti-Ploiesti, sos. Kisselef, bd Marasti, bd Poligrafiei; Aceasta intersectie este traversata de volume mari de trafic (aprox. 12.000 vehicule pe ora) si inregistreaza o circulatie greoaie, cu numeroase abuteiaje.

Este un pasaj realizat doar pe un singur sens (cel de intrare in Bucuresti, de pe Soseaua Bucuresti-Ploiesti), avand doua iesiri: una pe bulevardul Kiseleff si una pe bulevardul Marasti.
Lungimea aproximativa a pasajului este de 700 de metri.
VALOARE INVESTITIE: 60,4 milioane LEI (fara TVA)
TERMEN DE FINALIZARE: 9 luni de la demararea lucrarilor
…………….
Odată cu deschiderea bulevardului Buzeşti-Berzei-Uranus, care este alternativă la Calea Victoriei şi care preia o parte importantă din traficul de la Nord la Sud, a devenit posibilă extinderea trotuarelor de pe Calea Victoriei. Scopul lucrarii este transformarea acestei artere in zona de promenadă a Centrului Bucureştiului. La finalul lucrarilor, strada va putea fi străbătută la pas de către pietoni, de la Guvern şi până la Cheiul Dâmboviţei
Lucrările de modernizare vizeaza şi amenajarea pistelor pentru biciclişti.

Spaţiul necesar acestor lucrări este obţinut prin renunţarea la o bandă şi jumătate din carosabil. Traficul se va desfasura pe doua benzi de circulatie cu sens unic, creandu-se in preajma intersectiilor o a treia banda de incadrare pentru virajul la stanga sau la dreapta. De asemenea, vor fi montati bolarzi pe marginea trotuarelor care sa ii impiedice pe soferi sa parcheze pe trotuar.
Pana acum, s-au realizat 60% din totalul lucrarilor de trotuar si 25 % din cel al lucrarilor de drum, programate sa aiba loc in perioada 24 februarie – 1 august 2014. Vorbim despre lucrari de reabilitare si modernizare a acestei artere, intre Piata Victoriei si Calea Grivitei.
In plus, va fi modernizata si reteaua de iluminat public prin montarea de stalpi noi. Proiectul prevede si refacerea spatiilor verzi si a mobilierului urban, prin montarea de banci pentru odihna si de jardinere cu flori pentru decorarea zonei.
Termenul de finalizare a lucrarilor pe toata artera, inclusiv pistele de biciclete, este prevazut pentru decembrie 2014, in functie de conditiile meteorologice. Insa, facem tot ce putem pentru ca modernizarea arterei Calea Victoriei sa fie gata pana pe 15 septembrie.
Costul proiectului este de 8,7 milioane lei.

Reabilitare sistem rutier si linie de tramvai Liviu Rebreanu-Camil Ressu.

Tronsonul 1, intre Camil Ressu – Nicolae Grigorescu, cate doua benzi pe sens, este finalizat, iar acum suntem in lucru la cel de-al doilea tronson, intre Nicolae Grigorescu si 1 Decembrie, tot cate doua benzi pe sens.

Lucrarile sunt executate in proportie de 15 %.

S-a demontat vechea linie de tramvai si s-a realizat sapatura acesteia intre Nicolae Grigorescu-Str. Barajul Dunarii;
S-a aprobat demararea procedurii de expropriere intre str. Barajul Dunarii si 1 Decembrie. Dupa finalizarea procedurilor de expropriere vor incepe lucrarile si pe acest tronson.

Lucrarile presupun:

– Modernizarea liniei de tramvai, aceasta fiind in-ierbata
– Inlocuirea retelei de termoficare si lucrari de modernizare a infrastructurii si suprastructurii stradale.
– se vor reamenaja intersectiile;
– se vor amenaja piste de biciclisti;
– se vor reface trotuarele si spatiile verzi
– se vor amenaja noi locuri de parcare
– se vor realiza racordari ale bulevardului cu strazile laterale;
– se va amenaja o parcare de tip park and ride cu o capacitate de 200 de locuri. Aceasta va fi amenajata in zona capatului liniilor de autobuz si troleibuz intre intersectia cu str. Cozia, si intersectia cu bulevardul 1 Decembrie;
– se va extinde sitemul de management al traficului si in intersectiile situate pe acest tronson;
-Se va moderniza sistemul de iluminat public.

VALOARE INVESTITIEI PENTRU CELE DOUA TRONSOANE: 62,6 milioane de LEI (fara TVA)

Reabilitare sistem rutier si linie de tramvai soseaua Iancului-Pantelimon

Pe Iancului, in acest moment se lucreaza la refacerea caii de rulare, a peroanelor si a retelei de contact. Lucrarea este realizata in proportie de 44 %.
– Partea carosabila va avea cate doua benzi de circulatie pe sens
– Zona centrala, cu o latime de 7 m va fi destinata transportului public (tramvai si autobuz), fiind denivelata fata de restul carosabilului;
– vor fi amenajate 2 parcaje supraetajate, amplasate pe partea stanga, in spatele frontului de blocuri, acestea avand o capacitate de circa 300 de locuri:
Pe Soseaua Pantelimon se construieste o zona centrala, înierbata, destinata transportului public cu tramvaiul, delimitata de restul carosabilului. Zonele laterale, destinate circulatiei pasive, vor cuprinde: zona verde (1-2m), piste pentru biciclisti, spatii de parcare in lung sau in spic.
Trotuarele vor fi de minim 2 m, iar carosabilul va avea trei benzi pe sens.
Mai mult, va fi realizat un terminal multimodal in zona intersectiei Sos. Pantelimon-Sos Vergului care va cuprinde:
– O parcare de tip park and ride cu aproximativ 450 de locuri de parcare. Acesta va fi in legatura directa cu viitoarea statie de metrou „Granitul”.
La acest moment, lucrarile la carosabil sunt executate in proportie de 44%, iar cele privind calea de rulare in proportie de 17%.
VALOARE INVESTITIE: 247,8 milioane LEI
Strapungere Bd. Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu

Au fost finalizate si date in circulatie lucrarile intre Camil Ressu si Str. Prevederii
Intre Str. Prevederii si pana la Raul Dambovita, lucrarile la drum sunt, de asemenea, in curs de finalizare, pe sensul de mers catre raul Dambovita.Urmeaza punerea in circulatie a acestui segment de drum dupa finalizarea sistematizarii circulatiei.
Peste Raul Dambovita, lucrarile la pod si la drum sunt executate in proportie de 30 %.

In acest moment, se lucreaza la rampe, fundatiile pilelor podurilor si pasajului si se executa lucrari de dren (exces de umiditate).

Va reamintesc ca aceasta artera este parte a inelului median al Municipiului Bucuresti si se desfasoara intre bulevardul Camil Ressu si Splaiul Independentei; Va asigura descarcarea traficului de pe artera Vitan – Barzesti, si, odata cu finalizarea A3, va asigura dirijarea traficului catre zona de sud a orasului;
B-dul Nicolae Grigorescu are o lungime de 2,4 km, iar carosabilul va avea 3 benzi pe sens,
Splai Dudescu are o lungime 1,2 km, carosabil de 2 benzi pe sens, va avea pasaj rutier peste calea ferata de 75 metri, pasaj rutier peste Splai Dudescu şi Dâmboviţa de 137 metri, pod peste Damboviţa la nivel Splai Dudescu de 64 metri.
De asemenea, se va construi un pasaj rutier suprateran cu 2 benzi pe sens+zona mediana unde va fi amplasata linia de tramvai

Este o lucrare care a fost incetinita din cauza deciziei politice:
CGMB din vechea legislatura a taiat fondurile prevazute de executiv pentru acest proiect. Acelasi consiliu a blocat in repetate randuri proiectul de investitii neaproband actul normativ (introdus de 12 ori pe ordinea de zi) prin care se diminua culoarul de expropriere si se alegea o noua solutie tehnica prin care se evita demolarea unor imobile proprietate privata.
Astfel, in urma modificarii traselui initial al lucrarii, rezulta o suprafata de expropriat mai mica, acest fapt reducand costurile de la 35,6 milioane lei la 30,9milioane de lei.
VALOARE CONTRACT: 74,7 milioane LEI (fara TVA)
NOTA:
In etapa a II a, (in baza unui alt contract), in conformitate cu Planul Urbanistic General al Municipiului Bucuresti, aceasta artera va fi continuata pana in zona intersectiei Sos. Oltenitei – Soseaua Vitan Barzesti.

Penetratia Splaiul Independentei – Ciurel – autostrada Bucuresti-Pitesti”

In acest moment se lucreaza la pilonii si pilele podului hobanat.
Executat fizic 4 %
De retinut ca, si la aceasta lucrare, Consiliul General din vechea legislatura a taiat fondurile alocate proiectului, autorizatia de construire a fost atacata in instanta si, de asemenea au fost necesare modificari ale proiectului intial (care fusese elaborat in 2007) intrucat, realitatea de pe hartie nu coincidea cu cea din teren.
Valoarea exproprierilor estimate, conform deviz general, este de 561 milioane de lei, iar valoarea lucrarii de circa 580 milioane de lei.
In continuare consider ca „Penetratia Splaiul Independentei – autostrada Bucuresti-Pitesti” este o lucrare de infrastructura absolut necesara, ca este nevoie neaparat de o alternativa la bulevardul Iuliu Maniu.
Proiectul consta in realizarea infrastructurii unui drum cu trei benzi pe sens, marginit in anumite zone, de-o parte si de alta, de strazi colectoare a traficului zonal, asigurandu-se astfel circulatia in regim de prioritate pentru cei care tranziteaza zona.

Caracteristici tehnice: lungime drum 6,44 km, suprafaţa drum 128.980 mp, lungime poduri şi rampe 3.560 m, suprafaţă poduri şi rampe.
Lucrarea s-a imparţit astfel: pod peste râul Dâmboviţa amplasat pe rampa de urcare ce pleacă din Splaiul Independenţei, pasaj pe rampa de urcare-coborâre, pasaj peste Şos. Virtuţii, pasaj amplasat pe rampa de coborâre în Splaiul Independenţei, pasaj pe bucla urcare Virtuţii, pasaj pe bucla coborâre Virtuţii.
Ca prim stadiu al acestui obiectiv este realizarea traversării râului Dâmboviţa pe direcţia A1-Splaiul Independenţei, prin intermediul unui pod hobanat. Podul va avea o lungime de 235,2 m şi o lăţime totală de 13,9 m (3 benzi de circulaţie rutieră).

Modernizarea infrastructurii rutiere Piaţa Sudului este cel mai mare proiect de infrastructura cu fonduri europene din Bucuresti, realizat prin Programul Operational Regional 2007-2013.
Dupa cum stiti, in data de 8 mai, a fost semnat contractul de executie lucrari.
Apoi a fost predat amplasamentul constructorului, care, in momentul de fata, obtine avizele necesare pentru devierea circulatiei in vederea inceperii lucrarilor.
Durata totala a contractului de finantare a proiectului este de 26 de luni, iar durata de executie a lucrarilor este de 18 luni de la data emiterii ordinului de incepere a lucrarilor.
Lucrarea presupune:
1. Realizarea unui pasaj subteran pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile, cu o lungime totală de 356 m
2. Realizarea  a patru pasaje  pietonale in intersectie, pe directia Str. Nitu Vasile-Calea Vacaresti, de o parte si da alta a pasajului rutier si catre statiile de tramvai.
3. Realizarea legaturii pietonalii prin pasaj subteran intre statia de metrou Piata Sudului si peroanele statiei de tramvai aflate pe Sos. Oltenitei.
4. Lucrari de modernizare a carosabilului si trotuarelor
5. Modernizarea utilitatilor aferente obiectivului de investitii
6. Refacerea liniei de tramvai
7. Amenajari peisagistice

Valoare totală proiect : 127 milioane lei, din care asistenta financiara nerambursabila: 96, 4 milioane lei

Desfasuram lucrari de intretinere si reparatii pe 39 de strazi si mari artere, cum ar fi, Baicului, 13 Septembrie, Victoriei, Antiaeriana, Kogalniceanu, Regina Elisabeta, Dorobanti si Nicolae Grigorescu. Strazi pe care lucrarile se afla in curs de finalizare. Cinci dintre cele 39 au fost deja finalizate, vorbim aici despre Teiul Doamnei, Salaj, Lacul Tei, Alex Serbanescu, Grivitei. Pe alte 16 de strazi si mari artere urmeaza sa incepem lucrarile de reparatii si aici vorbim de Bulevardul Eroilor, Constantin Noica, Armeneasca, Carol I, Pache Protopopescu.

Executam, deasemenea, lucrari de reabilitare sistem rutier si lucrari edilitare pe alte 23 de strazi din sectorul 5. Dintre acestea, 7 au fost deja finalizate, 16 se afla in lucru.

La capitolul marcaje rutiere, in acest an, avem in plan sa executam lucrari pe 145 de strazi si mari artere. Dintre acestea s-au executat deja marcaje rutiere pe 7, cum ar fi de ex, Witing, Pache Protopopescu, Carol I, alte 6 se afla deja in lucru, mai avem putin si terminam de marcat Calea Dorobantilor, Turnu Magurele, Ramuri Tei, Grigore Moisil, Vidin. Restul de 132 de strazi se afla in faza de proiectare.
Piste de biciclete
In luna iulie vor fi demarate procedurile pentru incheierea contractelor de realizare a proiectului tehnic si consultanta pentru implementarea unui sistem de transport cu bicicleta in zona centrala a Municipiului Bucuresti.
Dupa realizarea proiectului tehnic se vor contracta lucrarile de executie.
Proiectul care urmeaza sa se execute este constituit dintr-o retea majora de piste de biciclete, care va fi realizata pe strazi si bulevarde desfasurate pe axele Nord – Sud si Est – Vest ale Municipiului Bucuresti si in interiorul inelului principal de circulatie.
Aceasta retea este constituita dintr-un numar de 61 de artere de circulatie, a caror lungime insumata totalizeaza aproape 100 de km.
Ulterior, proiectul urmeaza sa fie extins in toate zonele Bucurestiului.
Va reamintesc ca, in data de 19 aprilie, Guvernul Romaniei a aprobat alocarea sumei de 44, 6 milioane de lei catre Bucuresti, prin Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice, pentru finantarea proiectului.
Precizez, de asemenea, ca toate noile proiecte de infrastructura derulate de Primaria Municipiului Bucuresti, fie ca sunt obiective noi ori reabilitari si modernizari, se fac cu piste de biciclete. Acestea se realizeaza pe carosabil – daca trama stradala permite trasarea acestora sau pe trotuar.
In aceasta vara, se fac si lucrari de imbunatatire a parametrilor de calitate ai sistemului de iluminat.
Se lucreaza deja pe bulevardele Dacia (de la Grivitei la Piata Romana) si pe Iuliu Maniu, la Parcul Unirii, pe strada Halelor, pe Splaiul Independentei (de la Piata Unirii pana la Calea Victoriei), pe Calea Victoriei, pe Bulevardul Eroilor.
In iulie si august, incep lucrari de refacere a sistemului de iluminat public, pe bulevardul Eroii Sanitari, pe soseaua Oltenitei, pe strada Armeneasca, pe Calea Dorobanti, pe strada Mihai Eminescu, pe Academiei si pe soseaua Petricani.

Vor fi inlocuite echipamentele de iluminat public (stalpi, corpuri, console, retea), in scopul cresterii gradului de securitate a pietonilor si a riveranilor, pentru reducerea numarului de accidente rutiere pe timp de noapte, pentru ridicarea confortului vizual prin eliminarea cablurilor electrice aflate in prezent pe stalpi, dar mai ales pentru scaderea costurilor de intretinere a echipamentelor de iluminat public.
Se vor executa lucrari si la reteaua de energie electrica- ENEL pe un tronson de 2.800 m, pe bulevardele Poligrafiei, Mărăşti, Aviator Alexandru Şerbănescu, pe strazile Barbu Văcărescu, Gara Herăstrău, Pechea, Baiculesti. Lucrarile sunt in curs de obtinere a autorizatiilor, urmeaza a fi demarate in luna august 2014 si se estimeaza ca se vor finaliza in noiembrie 2014.

Dupa cum v-am informat, este in plin proces si Finalizarea Staţiei de Epurare a Municipiului Bucureşti – Glina faza a II a, împreună cu lucrările de reabilitare colectoare de apă uzată şi a canalului colector Dâmboviţa (Caseta) în Municipiul Bucureşti, lucrare finantata de Uniunea Europeana.
În cadrul Etapei I a proiectului sunt prevăzute a se derula simultan 3 contracte de lucrări.
Până la această dată, a fost semnat contractul de lucrări „Construirea sistemului de drenare pe partea dreaptă a Casetei și alte lucrări la sistemul de canalizare de evacuare din lacurile Titan, Tineretului și Carol”, contract ce presupune realizarea unui dren pe partea dreaptă a Casetei, cât și preluarea surplusului de apă din lacurile Titan, Tineretului și Carol și deversarea lui în albia amenajată a Rîului Dâmbovița.
Estimam ca lucrarile vor fi demarate la inceputul lunii august 2014.
Durata acestui contract este de 18 luni, iar execuția sa va afecta urmatoarele strazi si bulevarde: Splaiul Independentei (intre Semanatoarea si parcul Izvor), B-dul Libertatii (intre Parcul Izvor si b-dul Unirii), B-dul Unirii (intre Piata Contitutiei si Piata Unirii), strada Bibescu Voda, b-dul Cantemir (intre Pasajul Unirii si Marasesti), Splaiul Unirii (intre b-dul Marasesti si soseaua Mihai Bravu), B-dul ineretului (intre calea Piscului si str Baladei), strada Baladei, b-dul Abatorului, str Lanariei, b-dul Ghe Sincai (intre str Cuza Voda si Splaiul Unirii), Aleea Ianca, b-dul Camil Ressu, str Fizicienilor, b-dul Energeticienilor si str Releului.
Lucrarile de reabilitare a Casetei si principalelor colectoare vor avea un impact negativ temporar asupra locuintelor din vecinatatea zonelor de lucru datorat posibilei modificari a conditiilor de trafic rutier si a regimului de curgere pe canalul Dambovita, a zgomotului suplimentar si a aparitiei unor elemente perturbatoare in peisaj (precum delimitari de santiere de lucru, echipamente tehnice diverse, materiale rezultate din demolari/excavatii, alte deseuri). Acest impact va fi limitat atat in spatiu cat si in timp, o parte importanta din lucrari realizandu-se prin foraje subterane dirijate.
Insa dupa finalizarea lucrarilor, vor fi influentate pozitiv atat functionarea statiei Glina, cat si raul Dambovita, prin alimentarea albiei amenajate – canalul superior de deasupra Casetei – cu apa curata extrasa din stratul freatic.
Modernizarea retelei de gaze naturale
In primul rand, vorbim despre lucrari executate in coordonare cu lucrările Primariei Municipiului Bucuresti, cum ar fi devierea bransamentului la Străpungerea Bulevardului Nicolae Grigorescu- Splai Dudescu si devierea conductelor de gaze naturale la pasajul subteran de la Piata Presei Libere, iar in august va incepe devierea conductelor de gaze naturale la pasajul Piata Sudului.
In aceasta vara, vor incepe si lucrari de modernizare a 39,5 km de retea, co-finantate Distrigaz si fonduri structurale europene.
In acest moment, se fac demersuri pentru obtinerea de certificate de urbanism, avize, acorduri, autorizatii de construire.
Beneficiul imediat este creşterea securităţii în exploatare a reţelelor de distribuţie a gazelor naturale din Bucureşti, prin modernizarea conductelor de oţel neprotejabile catodic.
Si Apa Nova lucreaza in aceasta vara pentru reabilitarea reţelelor existente care au un grad avansat de uzură, cu beneficii directe, in sensul protecţiei şi îmbunătăţirii calităţii mediului şi a standardelor de viaţă în România.
Scopul este realizarea de reţele publice etanşe de alimentare cu apă potabilă şi respectiv canalizare pentru riveranii străzilor Dianei, Ion Minulescu, str. Dacia într. Str. Toamnei şi str.Suvenir, Calea Văcăreşti între Costache Stamate şi Tineretului. De asemenea, se lucreaza pe 30 de strazi in cartierul Petricani, e vorba de 8.000 de metri de rigole pentru colectare apa pluviala si de 500 de metri de retea de canalizare ingropata, dar si pentru extindere canalizare pluvială Bucureşti-Măgurele între str. Periniţa şi Sântimbru, lucrare realizata deja 80%.

Suntem in santier cu doua spitale noi in Bucuresti: Foisor si Gomoiu.
La Spitalul Clinic de Ortopedie Traumatologie si TBC Osteoarticular Foisor, au fost finalizate lucrarile la Corpul B1, precum si bransamentul electric, pentru functionarea acestuia. Corpul de spital pe care l-am dat in folosinta a fost construit într-un an de zile.
In rest, proiectarea e realizata 100% si sunt in executie urmatoarele lucrari:
demolare Corpurile B si C
piloti forati Corp C si D;
subzidiri Corp A;
relocare centrale de ventilatii si instalatii de racire, pentru functionarea salilor de operatii din Corpul A

Spitalul clinic Foisor inregistreaza astfel un spectaculos proces de transformare prin modernizarea, atat a cladirii si a infrastructurii, cat si a aparaturii medicale, transformandu-se in cel mai modern centru de ortopedie din Europa de Est. Astfel, vor fi posibile pana la 20 de interventii chirurgicale pe zi, din care multe de mare complexitate.
Numarul de paturi va creste cu peste 100, iar numarul salilor de operatie va creste de la 5, câte sunt in prezent, la 8.
Se estimeaza ca va fi gata in octombrie 2016
In privinta reabilitarii, modernizarii si echiparii ambulatoriului Spitalului Foisor, procedura de achiziţie pentru atribuirea contractului de management de proiect este in derulare, deschiderea ofertelor a avut loc in data de 18 iunie. Acum se evaluează ofertele depuse. Proiectul va fi finalizat la data de 15.07.2015.


La Spitalul clinic de copii dr. Victor Gomoiu, structura noii cladiri a fost ridicata pana la etajul 5, urmand sa se toarne placa peste etajul 6.
Structura noului spital este executata in procent de 80 la suta.
Spitalul Clinic de Copii „doctor Victor Gomoiu” va fi primul spital de urgenta pentru copii construit in Capitala, in ultimii 30 de ani;


Va fi primul Spital de urgenta universitar de pediatrie din Romania, construit si dotat de municipalitate;
Noul spital, o extensie de sase etaje, este construit în curtea actualei unităţi sanitare de la „Gomoiu”- veche de aproape o sută de ani (1927). Este proiectat si va fi realizat respectand toate standardele UE, urmand a fi dotat cu aparatura si echipamente medicale de ultima generatie;
Numarul paturilor va creste de la 159 la 278.
Numarul salilor de operatie va creste de la 2 existente acum, la 10.
In ceea ce priveste ambulatoriul integrat al Spitalului Clinic de Copii dr. Victor Gomoiu, acesta va fi modernizat cu fonduri europene, contractate in octombrie 2012. Documentaţia de achiziţie pentru contractarea lucrarilor a fost postata în SEAP la sfarsitul lui aprilie 2014. Deschiderea ofertelor depuse va avea loc in data de 09.07.2014.
Lucram si la Sistemul de Management al Situatiilor de Urgentă la nivelul Municipiului Bucuresti (SMSUMB). Acest proiect propune un mod de lucru îmbunătătit, prin crearea unui centru municipal pentru situatii de urgentă, care să pună la dispozitia tuturor institutiilor implicate o locatie proprie pentru desfăsurarea activitătilor, un centru unic de comandă, care beneficiază de o infrastructură hardware de ultimă generatie si un sistem informatic performant ca si suport decizional, încurajând astfel o bună colaborare între acestea.
Proiectul isi propune realizarea unui dispecerat centralizat, capabil să răspundă si să coordoneze în timp real orice situatie de urgentă de amploare, pentru restabilirea stării de normalitate într-un timp cât mai scurt. Pe termen lung, acesta va contribui la cresterea calitătii serviciilor acordate cetătenilor.
Scopul acestui centru este acela de a reuni toate dispeceratele instituţiilor si serviciilor implicate în procesul de gestionare a situatiilor de urgentă din Municipiul Bucuresti.
Stadiu proiect:
In ceea ce priveste proiectarea cladirii, in cursul anului trecut au fost obtinute avizele si autorizatiile necesare, iar in iunie 2013 a fost emis ordinul de incepere a lucrarilor.

In acest moment, a fost finalizata structura si au fost initiate lucrarile la finisajele interioare.
La capitolul echipamente, centrul urmeaza a fi dotat cu toate echipamentele IT si de comunicatii necesare.

Componenta software a proiectului a trecut prin urmatoarele etape: proiectare conceptuala a sistemului informatic, analiza cerintelor, proiectare preliminara, instalare prototip, finalizarea analizei detaliate, proiectare finala. Urmeaza sa fie semnata acceptanta finala pentru documentele de analiza si proiectare, sa fie testat sistemul si apoi instalat si configurat, dandu-se astfel start implementarii.

Reabilitare monumente de patrimoniu
Sunt mandru ca toate lucrarile de reabilitare ale celor 4 monumente istorice, pentru care exista finantare din fonduri europene, sunt in grafic.
Pentru ca tocmai le-am vizitat, o sa le trec in revista, fara a detalia:
La Arcul de Triumf, s-a intrat efectiv la lucru in urma cu 3 luni. Stadiul lucrarii este de 25%.
Prioritara a fost consolidarea monumentului, lucrare aflata in desfasurare. În luna martie a fost demarată execuţia şi montarea schelei la nivelul picioarelor Arcului, pentru efectuarea re-expertizării componentelor artistice de piatră şi prelevării probelor de laborator cu scopul de a supune spre avizare de către Comisiile de specialitate din cadrul Ministerului Culturii restaurarea acestora. Procedura este in curs.
Este obligatoriu ca anul viitor acest monument sa isi redeschida portile pentru vizitatori, iar de Ziua Nationala, de 1 decembrie 2015, AICI TREBUIE SA SE DESFASOARE PARADA MILITARA.

La Muzeul Nicolae Minovici, in aceste zile, a inceput organizarea de santier. Aici vor fi facute lucrari de consolidare, reabilitare, restaurare si amenajarea curtii extrem de generoase. E vorba despre un monument care are peste 109 ani. Va fi repus in circuitul turistic, anul viitor.
Anul trecut, in noiembrie, am inceput sa lucram si la Casa Cesianu. Stadiul lucrarii este de 50%.
In 2 luni (adica in august) se iese din constructie. Se termina reabilitarea cladirii si incepem sa reabilitam curtea si sa executam un lapidarium (spatiu de expunere a obiectelor mari de patrimoniu, care se expun afara).
Am semnat si contractul pentru reablitarea Observatorului Astronomic si se va intra in santier, incepand de luna viitoare. Are data limita de finalizare aprilie 2015.
In prezent este in derulare procedura de achizitie publica în vederea încheierii unui contract pentru execuţia lucrărilor de consolidare şi modernizare a clădirii Teatrului Evreiesc de Stat.
Data estimata pentru inceperea lucrarilor este luna august 2014.

Hanul Gabroveni este aproape gata!
Partea veche a hanului, cea care este realizata in parte pe fonduri norvegiene, a fost finalizata la data de 30 aprilie. Corpul nou va fi finalizat pana la data de 30 august 2014, in prezent fiind la stadiul de realizare a finisajelor.
Prin realizarea acestui obiectiv, ne propunem sa redam Bucurestiului o cladire cu valoare istorica, imobilul fiind nominalizat in Lista Monumentelor Istorice si sa introducem in circuitul cultural al Municipiului Bucuresti o noua sala de spectacol cu o capacitate de aproximativ 200 de locuri;

Modernizarea şi Reabilitarea Sediului Primăriei Municipiului Bucureşti, de asemenea monument istoric
Lucrările se fac în două etape. Prima etapă vizează consolidarea infrastructurii şi punerea clădirii în siguranţă, iar cea de-a doua, modernizarea şi reabilitarea imobilului, precum şi mansardarea acestuia.
Prima etapa este aproape finalizata, respectiv consolidarea cladirii. A fost folosita procedura de izolare antiseismica a bazei cladirii, care consta in decuplarea structurii de vibratiile terenului si introducerea izolatorilor antiseismici. Monumentul devine rezistent astfel la un cutremur de 9 grade pe scara Richter.
Pentru etapa a II a, a fost semnat contractul de proiectare si executie, a fost dat ordinul de incepere a proiectarii. Se estimeaza ca lucrarile vor incepe luna viitoare.
Valoarea totala a contractului este de 81, 7 milioane lei fara TVA;
Termenul pentru finalizarea integrala a proiectului este de 23 de luni;

Mai avem 19 santiere la obiective de invatamant.
Acestea fac parte dintre cele 102 unitati de invatamant incluse in Proiectul ,,Reabilitarea Infrastructurii Educaţionale în Bucureşti”.
Din 2008 până în prezent, 81 de şcoli din Bucureşti au fost consolidate, reabilitate, modernizate, receptionate si date spre folosinţa copiilor, 18 scoli sunt aproape finalizate – se lucreaza la anumite corpuri din incinta, au ramas de executat finisaje interioare, instalatii si lucrari de amenajari exterioare. O scoala se afla integral in executie.

In ceea ce priveste salile de sport, in afara celor 22 de Sali de sport care au fost construite de la zero in cadrul programului, au mai fost contractate separat inca 5 sali de sport, acolo unde terenul aferent scolii a permis si construirea acestora. Din acestea, 2 sunt finalizate, iar 3 sunt in diverse stadii de executie.
Un alt element demn de mentionat este bazinul semiolimpic de la scoala 311 – realizat in proportie de 95%.

Construirea unei infrastructuri sportive competitive pe plan international este o prioritate pentru noi. Iar odata cu darea in folosinta a Arenei Nationale, toti cetatenii Bucurestiului, ai Romaniei, au inteles ca investitia merita. Finala din 2012 a UEFA Europa League la Bucuresti ne-a repus pe scena competitiilor internationale, iar faptul ca zeci de mii de turisti ne-au vizitat atunci orasul si alte mii vin sa vada spectacole mari care au loc pe Arena nationala, ne-au incurajat sa mergem inainte si sa construim si o sala polivalenta – multifunctionala – cum i-am spus noi. Si pentru asta, multumim pentru sprijin Guvernului Romaniei.

La inceputul lunii mai, a avut loc sedinta de deschidere a ofertelor pentru procedura de achizitie publica, pentru Arena Multifunctionala.
Valoare estimata: 290 milioane de lei, fara TVA.

In prezent, se deruleaza procedura de evaluare a ofertelor, autoritatea contractanta urmand a desemna oferta castigatoare, urmarind obtinerea unui pret competitiv.

Propunerea de investitie consta in construirea unei ARENE MULTIFUNCTIONALE la nivelul standardelor internationale contemporane, pe un teren aflat in proprietatea Municipiului Bucuresti, in cadrul Complexului Sportiv Lia Manoliu, in suprafata de 4,5 ha.
Refacere şi modernizare patinoar artificial Mihai Flamaropol
In data de 10 iunie, a avut loc sedinta de deschidere a ofertelor aferente procedurii de licitatie pentru atribuirea contractului de servicii de proiectare si lucrari de constructii.

In prezent, se deruleaza procedura de evaluare a ofertelor.

Municipiul Bucuresti isi propune refacerea si modernizarea actualului patioanar Mihail Flamaropol si realizarea unui patinoar modern pentru sporturi pe gheata, dotat si echipat la standarde inalte de calitate. Se doreste includerea sa atat in circuitele competitionale internationale, cat si intr-un circuit sportiv public permanent. In scopul integrarii armonioase in parc, se are in vedere amenajarea unui acoperis verde al constructiei si accesul publicului, permitand astfel o priveliste panoramica asupra ansamblului.

Patinoarul va avea o suprafata desfasurata de aprox. 9500 mp, cu o capacitate de 3.100 locuri. De asemenea, acoperisul viitorului patinoar va fi pietonal, sub forma de relief artificial orientat spre lacul din imediata vecinatate.

Valoarea totala a investitiei este de 105 milioane de lei, fara TVA, durata de executie: 24 de luni.

Academia de tenis – Complex sportiv „LIA MANOLIU”
Luna viitoare incep lucrarile, contractul de proiectare si executie a fost deja semnat. Pana la sfarsitul anului, aceasta lucrare ar trebui finalizata.
Valoarea totala a contractului este de 4,5 milioane lei, fara TVA;
Prin proiect se propune realizarea a 6 terenuri de tenis, precum si a doua cladiri anexa, care adapostesc majoritatea functiunilor ce tin de activitatea sportiva.
V-am trecut in revista proiectele mari, aflate IN LUCRU, dar si cateva, care vor incepe lunile urmatoare. Va multumesc ca sunteti alaturi de noi, si ca ne ajutati sa ii informam pe bucuresteni.
Pentru alte date legate de aceste proiecte, va sta la dispozitie Biroul de presa al Primariei Municipiului Bucuresti.


Cookies