BREAKING | Planșeul Unirii și Pasajul Unirii, oficial în stare tehnică nesatisfăcătoare. Ce mai spune expertiza tehnică și când ar putea începe consolidarea

18 ian. 2023
2095 afișări
BREAKING | Planșeul Unirii și Pasajul Unirii, oficial în stare tehnică nesatisfăcătoare. Ce mai spune expertiza tehnică și când ar putea începe consolidarea
Structura din fier și beton a planșeului de la Piața Unirii. Sursa foto: PS4, noiembrie 2022

Încă din 2018, planșeul de beton din Piața Unirii a fost încadrat în clasa stării tehnice IV – nesatisfăcător. Azi, PS4 a anunțat oficial că, potrivit ultimelor expertize tehnice efectuate în 2022, atât planșeul Unirii, cât și pasajul rutier Unirii, sunt încadrate în aceeași stare tehnică.

Începând de miercuri, 18 ianuarie 2023, traficul rutier din zona Pieței Unirii va fi restricționat. Autoritățile declară că două tasări ale sistemului rutier pun în pericol traficul de suprafață.

UPDATE, 18 ianuarie, ora 14:48:

„În acest moment, traficul rutier în zona Pieței Unirii este restricționat, pentru toate categoriile de vehicule, pe banda numărul 1, dinspre Bulevardul Corneliu Coposu către bulevardul I.C. Brătianu, pe o distanță de 20-25 de metri, precum și pe banda numărul 3, sensul de mers dinspre strada Halelor-Splaiul Independenței către Mitropolie.

Cât privește măsura restricționării circulației rutiere în zona aferentă Pieței Unirii, a vehiculelor cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, cu excepția mijloacelor de transport în comun și a celor de intervenție în situații de urgență, aceasta urmează să fie discutată și analizată în Comisia Tehnică de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București”, a anunțat PS4 într-un nou comunicat.

Planșeul Unirii și Pasajul Unirii, oficial în stare tehnică nesatisfăcătoare

În noiembrie 2022, Primăria Sectorului 4 anunța că se realizează foraje geotehnice pentru consolidarea planșeului de beton de la Piața Unirii, pe sub care trece Râul Dâmbovița. O echipă de experți structuriști a realizat săpături la mare adâncime pentru a verifica în ce stare se află solul, dar și fundația pe care se sprijină structura planșeului.

Planșeul de beton din Piața Unirii, pe sub care curge Dâmbovița. Sursa foto: PS4, noiembrie 2022
Planșeul de beton din Piața Unirii, pe sub care curge Dâmbovița. Sursa foto: PS4, noiembrie 2022

Structura de fier și beton a fost realizată în anii `40. Încă din anul 2018 fost încadrată în clasa stării tehnice IV – nesatisfăcător. Mai exact, aici nu au mai fost făcute lucrări de consolidare/reabilitare de mai bine de 80 de ani.

Piața Unirii este una dintre cele mai aglomerate și circulate zone din Capitală. Sub planșeul de beton se află atât râul Dâmbovița, cât și stațiile de metrou Unirii 1 și Unirii 2.

Azi, PS4 a anunțat că, atât planșeul Unirii, cât și pasajul rutier Unirii se încadrează, în continuare, în starea tehnică IV- nesatisfăcător.

Două tasări ale sistemului rutier pun în pericol traficul de suprafață

În urma verificărilor făcute anul trecut, Primăria Sectorului 4 a anunțat miercuri, 18 ianuarie, că două tasări ale sistemului rutier pun în pericol traficul de suprafață, iar circulația rutieră din zona Piața Unirii va fi restricționată.

Începând de miercuri, 18 ianuarie, circulația rutieră din zona Piața Unirii va fi restricționată la intersecția dintre strada Halelor și Splaiul Independenței, dar și la intersecția bulevardelor Corneliu Coposu și I.C. Brătianu.

Cum a fost implementantă măsura: prin semnalizare cu balize în regim de urgență după ce, în urma vizitelor în teren realizate de specialiști, în zonele mai sus menționate, au fost evidențiate tasări ale sistemului rutier – cel care se află deasupra planșeului Unirii și a pasajului rutier Unirii.

„În perioada imediat următoare, ambele zone în care au fost identificate tasările vor fi verificate de experți, care au misiunea de a afla care sunt cauzele ce au generat această situație, precum și de a găsi cele mai potrivite soluții pentru remedierea deficiențelor în cel mai scurt timp posibil”, transmite PS4 într-un comunicat de presă.

Restricționarea circulației rutiere

Ținând cont de situația prezentantă mai sus, dar și de ultimele expertize tehnice realizate în 2022, care încadrează atât planșeul Unirii, cât și pasajul rutier Unirii, în starea tehnică IV- nesatisfăcător, Sectorul 4 al a cerut Comisiei Tehnice de Circulație din cadrul Primăriei Capitalei, restricționarea circulației rutiere în zona Pieței Unirii, a tuturor vehiculelor cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, cu excepția mijloacelor de transport în comun și a celor de intervenție în situații de urgență.

Când ar putea începe consolidarea

Totodată, PS4 anunță că Studiul de Fezabilitate pentru consolidarea/refacerea planșeului Unirii, respectiv pentru tavanul pasajului Unirii a fost finalizat. În maximum 30 de zile, lucrările vor fi incluse în cadrul unei proceduri de licitație publică. Astfel, lucrările de execuție ar trebui să înceapă în a doua jumătate a anului 2024, așa cum a fost prognozat de la început.

Cookies