BREAKING | Grave probleme de execuție pe șantierul de la linia 5. Metrou Ușor și Pro Infrastructură trag un semnal de alarmă: Cerem PMB să facă urgent un control al calității

01 iul. 2024
11551 afișări
BREAKING | Grave probleme de execuție pe șantierul de la linia 5. Metrou Ușor și Pro Infrastructură trag un semnal de alarmă: Cerem PMB să facă urgent un control al calității
BREAKING | Grave probleme de execuție pe șantierul de la linia 5. Metrou Ușor și Pro Infrastructură trag un semnal de alarmă: Cerem PMB să facă urgent un control al calității. Sursa foto: Asociația Metrou Ușor/Facebook

Pe șantierul de la linia 5 de tramvai s-au identificat grave probleme de execuție. Comunitatea Asociației Pro Infrastructură a descoperit neregulile, iar Asociația Metrou Ușor trage un semnal de alarmă și cere Primăriei Capitalei să facă urgent un control al calității și să ia măsurile necesare pentru remedierea problemelor.

Grave probleme de execuție, descoperite pe șantierul de la linia 5 de tramvai

[SEMNAL DE ALARMĂ]: Grave nereguli de execuție pe șantierul pentru reabilitarea liniei 5 de tramvai din București, identificate de comunitatea Asociației Pro Infrastructură, transmite Asociația Metrou Ușor, luni, 1 iulie, într-o postare pe Facebook.

Pe forumul „PeUndeMerg” al comunității Asociației Pro Infrastructură au fost publicat fotografii cu erori grave de execuție. Aceste probleme pot periclita siguranța călătorilor, dar și durabilitatea infrastructurii pe termen mediu și lung, în timpul exploatării.

Lista neregulilor

În unele locuri, stâlpii de rețea sunt descentrați și au fundația disproporționat de lată, iar în zona lor nu ppt fi montate traversele din cauza lipsei de spațiu. Șinele sunt, pe ici pe colo, lipite la propriu de fundațiile stâlpilor. De asemenea, nealinierea stâlpilor poate îngreuna circulația autobuzelor pe viitorul culoar unic promis de Primăria Capitalei.

Lipsesc distanțierii, iar plasa metalică sudată este „lipită” de asfaltul de la bază, ceea ce va face ca plasa să nu fie înglobată corespunzător în structura stratului de beton, ci doar în extremitatea lui. Fără distanțieri, eforturile de întindere nu vor fi preluate corespunzător.

Vă prezentăm, spre comparație, fotografii de pe șantierul Bd. Doina Cornea și Bd. Paul Teodorescu, unde se remarcă distanțierii corect montați, între asfalt și plasă, transmite Asociația Metrou Ușor.

Sursa foto: Asociația Metrou Ușor/Facebook
Sursa foto: Asociația Metrou Ușor/Facebook

Au fost descoperite goluri în sudurile dintre cupoanele de șină.

Nicușor Dan: Suntem optimiști că lucrările vor fi finalizate mai repede

ONG-ul spune că nu își dorește să se facă rabat de la calitatea execuției pentru obținerea „câștigurilor” nesemnificative de timp:

Cetățenii își doresc lucrări de calitate, eficiență și siguranța în exploatare înainte de toate, nu ca lucrările să se termine înainte de termen, dacă asta înseamă repede și prost. Vorbim despre o lucrare importantă de infrastructură ce va dăinui zeci de ani.

Asociația Metrou Ușor ne-a amintit și de o declarație făcută de Nicușor Dan, la data de 20 iunie 2024:

Lucrările au început în februarie, termenul de execuție este de un an, dar suntem optimiști că vor fi finalizate mai repede, a transmis primarul Capitalei într-o postare pe Facebook.

Metrou Ușor cere Primăriei Municipiului București să facă de urgență un control al calității și să ia măsurile care sunt necesare, astfel încât să fie remediate neregulile. De asemenea, ONG-ul cere firmei care se ocupă de supravegherea lucrărilor de pe șantier să urmărească dacă se respectă proiectul inițial.

Ne temem că porțiuni însemnate deja betonate sunt realizate neconform. Solicităm un punct de vedere din partea Primăriei Generale, în calitate de beneficiar și reprezentant al interesului public, a mai spus Asociația Metrou Ușor.

Întreaga postare, dar și fotografiile publicate de Asociația Metrou Ușor, AICI.

Cookies