Borduriştii lui Negoiţă, lideri în cursa pentru construirea metroului din Drumul Taberei

de:
11 nov. 2010
0 afișări
Borduriştii lui Negoiţă, lideri în cursa pentru construirea metroului din Drumul Taberei

Asocierea Astaldi (Italia), FCC (Portugalia), Delta ACM (România) şi AB Construct a fost „vedeta” şedinţei de miercuri a comisiei Metrorex care a deschis ofertele finale la licitaţia pentru construirea magistralei 5 de metrou, tronsonul Râul Doamnei-Haşdeu. Cu o ofertă de 918 milioane lei şi una alternativă de 904 milioane lei, ambele sub suma estimată în planul de achiziţii pe 2010 al Metrorex, şi promiţând o durată de execuţie de 25 de luni, în oferta de bază, şi de 22 de luni, în oferta alternativă, asocierea s-a aşezat în pole-position. Vezi aici toate ofertele.

Cotidianul Puterea aminteşte că Delta ACM 93, este firma de casă a primarului Liviu Negoiţă. Delta ACM se ocupă de fântâna arteziană muzicală pe care Negoiţă o vrea în Parcul Titan şi pentru care plăteşte aproape 35 de milioane de euro, a tencuit bordurile din Sectorul 3 şi s-a ocupat de desfiinţarea parcărilor în spic ale Primăriei Capitalei. Firma îi aparţine fratelui deputatului PDL Ștefan Pirpiliu, fost consilier general pe vremea când Traian Băsescu era staroste peste Bucureşti.

Potrivit directorului general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, contractul pentru construirea magistralei 5 ar urma să fie semnat în următoarele două luni; toate ofertele expiră în termen de trei luni. În martie ar urma deja să înceap lucrările la proiectul estimat de Metrorex la valoarea de 920 de milioane de lei, iar în trei ani cele 10 staţii de pe tronsonul Râul Doamnei-Haşdeu ar trebui să fie terminate. Cu toate acestea, călătorii din Drumul Taberei se vor putea sui în metrou de-abia peste cinci ani, când vor fi date în folosinţă staţiile.

Pe acest tronson vor fi 12 staţii, dar pentru staţiile Universitate şi Cişmigiu Metrorex încă nu a făcut licitaţie. Şefii Metrorex şi ai primăriei generale s-au gândit să construiască concomitent un pasaj rutier deasupra tunelului de metrou, care să preia traficul rutier de la Operă la Calea Moşilor. Însă Metrorex aşteaptă ca primăria să găsească bani, informează Antena 3.

Magistrala cinci e mult mai lungă, din Pantelimon până în Drumul Taberei, dar bani nu sunt disponibili, în momentul de faţă, decât pentru jumătate.

Cookies