ARHIVA B365

Bolarzii din centrul Capitalei, SMULŞI DIN PAVAJ. Maşinile, parcate în continuare pe trotuar

Administrația Străzilor a lărgit trotuarele pe Bd. Regina Elisabeta pentru a crește confortul pietonilor. Iniţial, firma care a efectuat lucrările nu a montat și stâlpi pe margine, iar trotuarul a devenit atunci o parcare în toată regula. Ulterior, s-au montat bolarzi pe marginea trotuarului. Însă, aceştia nu-i împiedică pe şoferi să parcheze pe trotuar, spre disperarea pietonilor care abia se pot strecura printre ele. În tot acest timp parcarea subterană de la Universitate are zeci sau chiar sute de locuri libere.

La scurt timp de la montarea bolarzilor din piatră pe Bd. Regina Elisabeta, unii au fost smulşi din pavaj, iar şoferii îşi lasă în continuare maşinile pe trotuar, după cum spun cei care frecventează zona. „Am constatat pe Bd Regina Elisabeta doi bolarzi de piatra scosi din pavaj, in doua locuri diferite, si pe ambele spatii astfel create erau urcate doua masini. Erau scosi pur si simplu sau poate intai daramati si pe urma scosi”, a scris utilizatorul panda_no 5 pe forumul skyscrapercity.com.

Potrivit internautului, aceeaşi situaţie se regăseşte şi pe alte artere de circulaţie din Capitală. „Pe Bd Lascar Catargiu iarasi fiecare a scos stalpisorii pentru a-si urca masinile pe trotuare. In capatul Bulevardului chiar cei de la Autoritatea Aeronautica şi cei de la City Grill scot stalpisorii a doua zi dupa ce sunt montati. Au disparut stalpisori si vizavi, unde e reprezentanta Orange! Cum? Intrebati oamenii de la BGS. La statia de metrou de la Romana se urca pe pavajul nou prin trecerea de pietoni de la McDonald’s. Si fac asta din ce in ce mai multe masini. Pâna nu o sa dea Primaria o hotarare ca in toata zona centrala (un fel de zona albastra), parcarea pe trotuare este strict interzisa, indiferent de motiv, nu cred ca se va realiza ceva pozitiv! In familie avem 2 masini, zilnic merg cu ele, lucrez in zona centrala insa niciodata nu am urcat masina pe trotuare si nu am deranjat pe nimeni, parcand doar unde se putea parca regulamentar, chiar daca trebuia sa merg pe jos chiar si cate o statie”, a mai scris utilizatorul forumului.

Potrivit lui Mihail Antol, zone manager la Interparking, compania care administrează parcarea subterană din Piaţa Universităţii, parcarea este ocupată, în medie, în proporţie de două treimi. „Gradul de ocupare a crescut încet, dar relativ constant, de la inaugurarea parcării, pe măsură ce tot mai mulţi şoferi s-au convins de avantajele evidente ale utilizării unei parcări moderne, păzite, bine iluminate şi cu toate facilităţile. În prezent, gradul de ocupare se apropie de previziunile noastre, fiind acum în jur de 65%, desigur cu fluctuaţii importante, în funcţie de intervalele de timp şi/sau de alţi parametri. Situaţia din week-end este diferită faţă de cea din restul săptămânii. De asemenea, mai există şi fluctuaţii sezoniere sau generate de starea vremii, de sărbătorile legale etc. Cu titlu informativ, putem aprecia că în zilele de week-end gradul mediu de ocupare scade cu circa o treime faţă de zilele lucrătoare ale săptămânii”, a declarat anterior, pentru B365.ro, Mihail Antol.

Purtătorul de cuvânt al DGPLMB, Răzvan Popa, a declarat anterior, pentru B365.ro, că valoarea medie a sancţiunilor aplicate de poliţiştii locali pentru parcarea pe trotuar este de 170 lei, poliţiştii locali aplicând, în medie, aproape 2 amenzi pe zi şoferilor care îşi lasă maşinile pe trotuarul din centrul Capitalei.

O situaţie similară celei de pe Bd. Regina Elisabeta se întâlneşte şi pe Calea Victoriei, unde pista de biciclete recent amenajată a fost transformată în parcare. Pista este ocupată de maşini parcate ilegal, iar parcagiii din zonă sunt rugaţi de proprietarii de maşini să îndoaie stâlpişorii care blochează accesul pe pistă „ca să încapă BMW-ul”. Mai multe detalii aici.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button