În eventuala „Carte epică a traficului din București”, relația dintre BMW și tramvai ar merita un capitol separat.
Accelerează și Skoda și vine temeinic din urmă, dar, deocamdată, dar poveștile cu BMW-uri și tramvaie sunt mult mai vechi, mai numeroase și mai pline de intrigă și, deseori, nervi.
Din comunitatea de Facebook „Infotrafic București și Ilfov”, afiliată Infotrafic România, aflăm, așa cum ar spune mulți chibițari, ce se întâmplă atunci când (dooh) tramvaiul îndrăznește să circule pe linia de BMW: se întâmplă zgârietură de mașină:
Iancului sens spre Pantelimon, BMW zgâriat de tramvai, șoferul s-a pus pe șină să nu plece tramvaiul; tramvaie și banda 1 blocate
Și asa se pot întâmpla niște zeci de minute și mai complicate în traficul de seară din orașul București, unde traficul de seară este extrem de rar ceva plăcut.
În codul rutier, pe la articolul 103, e dezlegare la șina de tramvai și pentru autorurimse, dar șoferii pot circula pe acolo doar atunci când drumurile au cel mult două benzi pe sens și o a treia bandă pe care este amplasată linia tramvaiului:
Șoferii pot circula pe linia de tramvai doar atunci când drumurile au cel mult două benzi pe sens și o a treia bandă pe care este amplasată linia tramvaiului, cu obligația să-i lase liberă calea, când acesta se apropie.
Și sunt drumuri în București unde întâlnești această situașie cu maximum două benzi și linie de tramvai, dar sunt și mai multe cu câte patru benzi + cale de rulare unde sute de șoferi aleg, zilnic, să nu mai stea „ca fraierii” în coloană și să folosească liniile de tramvai.
Un exemplu grăitor poate fi, oricând, Bulevardul Aerogării, unde nici stâlpișorii cu cu care au fost flancate liniile de tramvai pe o distanță de câteva sute de metri nu-s foarte eficienți.
Îți recomandăm să citești și alte întâmplări de trafic cu BMW, cum ar fi: