Compania aeriană Blue Air a transmis prin intermediul Președintelui Consiliului de Administrație, Oana Petrescu, că a aflat de amenda primită de la ANPC din presă și spune că cifrele prezentate de autoritate nu sunt corecte.
Președintele Consiliului de Administrație, Oana Petrescu, consideră că Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) trebuie să clarifice situația cu societatea Blue Air, înainte de a anunțat public că a amendat compania aeriană, conform HotNews.ro.
Nu este firesc să aflăm așa ceva din presă. Tocmai am verificat, societatea nu a primit nici o comunicare în acest sens de la ANPC. În plus, cifrele sunt greșite – se referă la toate biletele anulate în respectiva perioadă din cauza valurilor 3, 4 și 5 de pandemie (care oricum reprezintă mai puțin de 10% din totalul zborurilor Blue Air din acea perioadă). Din totalul numărului de pasageri menționați, majoritatea fie au călătorit deja, fie vor călători vara aceasta, a declarat compania Blue Air.
CEO-ul Blue Air a declarat că această perioadă este una dificilă pentru întreaga aviație. De asemenea, acesta a informat că atât managementul, cât și restul angajaților companiei fac toate eforturile pentru a rezolva probleme ce apar în fiecare zi.
Blue Air încearcă să le ofere clienților predictibilitatea de care au nevoie pentru a avea un concediu plăcut.
Chiar nu înțeleg de ce este nevoie să avem această discuție acum, cu presa, înainte să o fi avut o comunicare directă între companie și autoritate, așa cum ar fi fost firesc”, a spus CEO Blue Air.
Motivul pentru care ANPC a amendat Blue Air a fost că, pe parcursul unui an, compania a anulat un număr total de 11.289 de zboruri.
Astfel că, ANPC a primit 924 de reclamații referitoare la aceste anulări de zboruri de la persoane din mai multe state europene. Pentru cursele aeriene anulate, Blue Air avea făcute 178.405 rezervări și a încasat circa 66 de milioane de lei.
Această amendă, de 2 milioane de euro, este cea mai mare sancțiune contravențională dată de ANPC unui operator economic până acum.