Blocați în trafic pe Iuliu Maniu? Scuze pentru neplăcerea 2, adică vestea că și rovinieta se scumpește. Cu aproape 80%. Evident, se dublează și amenzile

03 iul. 2025
837 afișări
Blocați în trafic pe Iuliu Maniu? Scuze pentru neplăcerea 2, adică vestea că și rovinieta se scumpește. Cu aproape 80%. Evident, se dublează și amenzile
Blocați în trafic pe Iuliu Maniu? Scuze pentru neplăcerea 2, adică vestea că și rovinieta se scumpește cu aproape 80%. Evident, se dublează și amenzile | Sursa foto: Dreamstime

Se scumpește și rovinieta, s-a decis la București,  orașul care zilele acestea e un fel de Capitala Creșterii Taxelor, Impozitelor, Accizelor și a Altor Dări.

Așa că, în cazul în care vestea  vă prinde blocați în trafic pe Iuliu Maniu, pe la Arcul de Triumf ori pe DN1, ne cerem scuze pentru neplăcerea suplimentară.

Rovinieta se scumpește cu aproape 80%, amenzile pentru lipsa ei se dublează

Cum auzim deja de zile-n șir, Guvernul Bolojan lucrează la așa-numitul pachet de măsuri de austeritate, că în buget e o gaură cât Groapa Marianelor.

Și, în acest pachet, intră și scumpirea taxei de drum din România.

Că se scumpește rovinieta scrie în proiectul de „Lege privind unele măsuri fiscal-bugetare”, publicat azi de Ministerul de Finanțe, acela pentru care Guvernul vrea să-și asume răspunderea în Parlament.

Nu va mai cost 28 de euro pe an, cât e acum, ci 50 de euro pe an.

Cu cât se scumpește rovinieta, în funcție de perioada pentru care o cumperi:

  • 1 zi – 3,5 euro – de la 2,5 euro
  • 10 zile – 6 euro – de la 3,3 euro
  • 30 zile – 9,5 euro – de la 5,3%
  • 60 zile – 15 euro – de la 8,4 euro
  • 12 luni – 50 euro – de la 28 euro

La amenzi, guvernanții, în deosebita lor înțelepciune, au făcut un calcul mai simplu: le-au dublat. Lipsa rovinietei valabile va fi amendată cu sume între între 500 lei și 1000 lei. Până acum, cea mai mică amendă era de 240 de lei, iar cea mai mare de 500.

Rovinieta este acea taxă de drum obligatorie în România pentru utilizarea rețelei de drumuri naționale, inclusiv autostrăzi, drumuri expres și drumuri naționale europene.

Oficial, scopul principal al acestei taxe este de a finanța întreținerea și modernizarea infrastructurii rutiere. 

Ne vedem la service auto, la rezolvat pana (eventual dublă) pățită în gropile de pe străzile și bulevardele din București ori la schimbat amortizoare, și ele în suferință din exact același motiv. 😉

Poate vrei să citești și:

Sursa foto: Dreamstime

Cookies