„Birocrația a învins aplicația YouthTB”. Asociația Metrou Ușor face lista problemelor și cere revenirea la vechiul sistem pentru elevi și studenți

27 feb. 2023
668 afișări
„Birocrația a învins aplicația YouthTB”. Asociația Metrou Ușor face lista problemelor și cere revenirea la vechiul sistem pentru elevi și studenți
„Birocrația a învins aplicația YouthTB”. Asociația Metrou Ușor face lista problemelor și cere revenirea la vechiul sistem pentru elevi și studenți. Sursa foto: Facebook/ Asociația Metrou Ușor

Asociația Metrou Ușor vorbește despre aplicația YouthTB, lansată de STB, pentru abonamentele elevilor și studenților și, totodată, vorbește despre cum, paradoxal, digitalizarea este pe hârtie. ONG-ul a realizat lista problemelor și oferă soluții.

Probleme pentru aplicația YouthTB, lansată de STB

Digitalizarea pe hârtie – cum birocrația a învins aplicația YouthTB. Explicăm pe larg care sunt problemele și ce se poate face pentru a le rezolva, transmite Asociația Metrou Ușor într-o postare pe Facebook.

STB a anunțat lansarea aplicației YouthTB la data de 3 septembrie 2022. Aceasta este dedicată elevilor și studenților pentru achiziționarea abonamentelor la preț redus fără să mai piardă timp la ghișee. Asociația Metrou Ușor subliniază că, în esență, aceasta este o măsură bună, pe care o susține, pentru că face parte din procesul de digitalizare a transportului public din București.

Asociația Metrou Ușor prezintă lista deficiențelor

Din nefericire, aplicația YouthTB are numeroase probleme. Cea mai întâlnită este chiar nerecunoașterea statutului de elev/student al utilizatorilor.

De asemenea, la aproape 6 luni de la lansare, timpul fiind insuficient pentru maturizarea unei aplicații cu un impact imens pentru public, Societatea de Transport București a decis ca tot procesul pentru achiziția abonamentelor reduse să se facă în mod exclusiv prin aplicație. În tot acest timp, aplicația nu a mai fost actualizată și încă se află la prima sa versiune din septembrie 2022.

„De parcă nu era suficient, această tranziție s-a desfășurat fără un comunicat oficial”, explică ONG-ul.

Singurele informații au fost publicate pe site-ul oficial STB, la secțiunea dedicată aplicației (loc puțin vizibil pentru public și presă), dar și pe pagina de Facebook a societății. După ce măsura a intrat în vigoare, informațiile au apărut retroactiv.

În multe cazuri, toate aceste probleme i-au împiedicat pe elevi/studenți să-și achiziționeze abonamentele reduse. Această situație reiese și din recenziile aplicației – rating de 1.6/ 5 stele.

Sursa foto: Facebook/ Asociatia Metrou Usor
Sursa foto: Facebook/ Asociatia Metrou Usor

Instituția a pasat responsabilitatea către utilizatori

Asociația Metrou Ușor transmite că, până în prezent, STB nu și-a asumat vina și nu a dispus revenirea la vechiul sistem, până la remedierea problemelor, așa cum ar fi fost normal.

În schimb, societatea a decis să paseze responsabilitatea chiar către tinerii care nu pot folosi aplicația. Elevilor/studenților li se cere să completeze o cerere (care nu era necesară până la „digitalizare”) și să se ducă în fiecare lună la ghișee pentru achiziția abonamentelor reduse. Mai exact, fix ce se dorea să se evite prin crearea aplicației YouthTB.

Soluții

În opinia reprezentanților Asociației Metrou Ușor, soluția corectă ar trebui să fie:

  • testarea aplicației vreme de cel puțin un an școlar/ universitar întreg,
  • îmbunătățirea în mod constant și cu adevărat a aplicație,
  • mai apoi, lansarea finală, numai după ce au fost remediate toate problemele.

Toate cele menționate mai sus ar fi trebuit făcute în paralel cu menținerea sistemului actual de vânzare la casele de bilete. Astfel, elevii și studenții ar fi ales cea mai convenabilă metodă pentru ei – unul din principalele deziderate ale unui serviciu public, explică ONG-ul.

Forțarea digitalizării

Asociația Metrou Ușor atrage atenția în legătură cu forțarea digitalizării, consolidată de problemele tehnice semnalate de utilizatori, poate atrage după sine efectul opus. Procesul forțat are și riscuri:

  • numărul călătoriilor frauduloase ar putea crește,
  • descurajarea utilizării transportului public,
  • ar putea crește reticența publicului față de metodele moderne de plată.

„Așadar, până la remedierea problemelor semnalate, Asociația „Metrou Ușor” consideră imperios necesară revenirea la vechiul sistem de achiziție a abonamentelor reduse, în paralel cu îmbunătățirea și testarea continuă a aplicației, până când aceasta îndeplinește toate exigențele de calitate pentru a deveni singurul mijloc de achiziție a titlurilor de călătorie pentru tineri. Pe această cale, îndemnăm reprezentanții elevilor și studenților din #București să ia la rândul lor atitudine față de această problemă, iar pe factorii decidenți să găsească cât mai curând o soluție cu adevărat modernă și sustenabilă, care să fie în interesul elevilor și studenților.

Nu în ultimul rând, apreciem că ar fi benefică o mai bună colaborare între autorități și tineri, care să nu se rezume doar la simple discuții, ci chiar să implice direct tinerii programatori sau pasionații de informatică în dezvoltarea aplicației”, conchide ONG-ul.

Sursa foto: Facebook/ Asociatia Metrou Usor
Sursa foto: Facebook/ Asociatia Metrou Usor
Cookies