Societatea de Transport București extinde serviciul de plată cu cardul bancar. Biletele STB vor putea fi achitate cu cardul la mai multe centre de vânzare.
Banca Comercială Română (BCR) a câştigat o licitaţie organizată de Societatea de Transport Bucureşti (STB) pentru introducerea sistemului de plată prin POS a titlurilor de călătorie prin centrele de emitere şi reîncărcare carduri şi automatele de vânzare ale transportatorului public. La licitaţie a participat şi CEC Bank.
Estimat la 1,2 milioane de lei, fără TVA, pentru 3 ani, contractul a fost semnat pentru 1,11 milioane de lei, fără TVA, relevă date analizate de Profit.ro.
Plata cu cardul va fi posibilă în 207 centre STB.
Societatea de Transport București va extinde serviciul de plată cu cardul bancar de tip contactless în mijloacele de transport în comun. În decembrie, STB anunța că au început procedurile de achiziție publică pentru validatoarele ce se vor instala pe circa 1000 de autobuze de generaţie mai veche, tramvaie si troleibuze. În prezent, plata cu cardul este deja funcțională pe autobuzele noi Mercedes Hibrid şi Otokar (cele verzi si turcoaz).
Noul sistem ajută la plata călătoriei cu orice card bancar contactless, chiar dacă pasagerii nu dețin un card de transport sau călătorii valabile. Plata se poate face direct cu telefonul mobil tip smartphone sau cu ceasul tip smartwatch, atât timp cât au atașat un card bancar.
Potrivit operatorului de transport public, acest sistem de plată reduce costurile STB printr-o gestionare mai eficientă a centrelor de vânzare, iar față de aceeași perioadă a anului trecut, în noiembrie 2021, STB SA a avut de circa 6 ori mai multe încasări.
În prezent, la solicitarea controlorilor, călătorii trebuie să apropie cardul bancar de validator, în autobuzele noi Otokar și Mercedes Citaro hibrid, iar în tramvaiele liniilor de noapte (1 și 10) și în cele de pe linia 41, călătorii trebuie să comunice agenților de control ultimele 4 cifre ale cardului, astfel încât aceștia să poată verifica dacă plata călătoriei a fost efectuată.