Bilete de tren metropolitane, în vigoare din iulie în regiunea București-Ilfov. Sunt valabile oricare ar fi operatorul care te duce la destinație. Plus tarife reglementate

13 mai 2024
4060 afișări
Bilete de tren metropolitane, în vigoare din iulie în regiunea București-Ilfov. Sunt valabile oricare ar fi operatorul care te duce la destinație. Plus tarife reglementate
Bilete de tren metropolitane, în vigoare din iulie în regiunea București-Ilfov. Sunt valabile oricare ar fi operatorul care te duce la destinație. Plus tarife reglementate. Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook

În prima parte a lunii iulie intră în vigoare biletele feroviare metropolitane atât în regiunea București-Ilfov, cât și în restul reședințelor de județ din țară.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a emis noul ordin, iar prin acesta reglementează prețurile pentru toți operatorii de transport feroviar de călători.

Biletele metropolitane, în vigoare din iulie în regiunea București-Ilfov

Biletul metropolitan pentru călători este activ, anunță secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a emis ordinul nr. 1039/2024 privind introducerea biletelor feroviare metropolitane atât în regiunea București-Ilfov, cât și în restul reședințelor de județ din țară.

Prin noul ordin, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii reglementează tarifele aplicate de toți operatorii de transport feroviar de călători pentru următoarele:

  • tarif pentru o călătorie;
  • tarif de călătorie metropolitană;
  • tarif abonament;
  • tarif abonament metropolitan;
  • tarif unic;
  • tarif autorizație de călătorie;
  • tarif permise de călătorie;
  • tarif tichet rezervare loc;
  • tarif supliment pentru vagoane de dormit;
  • tarif supliment pentru vagoane cușetă;
  • tarif supliment transport biciclete.

Prevederile intră în vigoare în prima parte a lunii iulie 2024, în momentul în care trec 60 de zile de la data publicării ordinului în Monitorul Oficial.

Despre biletele feroviare metropolitane

Pentru a sprijini nevoile de mobilitate eficientă și atractivă din viața de zi cu zi (naveta la locul de muncă, de învățământ, accesul la sănătate, la viața socială și culturală), se introduc biletele feroviare metropolitane în două concepte, spune Irinel Ionel Scrioșteanu pe Facebook.

Cele două concepte sunt următoarele:

Pentru călătoriile scurte și fără un grad ridicat de planificare din partea călătorului – biletul metropolitan pentru o călătorie pe o linie și un tren. Astfel, cu un bilet metropolitan de o călătorie, călătorii vor putea accesa trenul oricărui operator, o dată, între stațiile de pe linia respectivă, fără să mai aibă grija stabilirii exacte a trenului sau a calculării tarifului în raport cu diferitele distanțe kilometrice.

Biletele/abonamentele cu valabilitate la nivelul întregii zone metropolitane (localitățile prevăzute în Legea 246/2022), care permit schimbul trenurilor indiferent de operatorul care prestează serviciul public. De la un abonament de 3 ore (care permite efectuarea călătoriei în zona metropolitană, chiar dacă destinațiile sunt pe linii ferate diferite), până la abonamente de o lună.

În plus, pentru a evita creșterea artificială a prețurilor la călătoriile de navetă, în noua propunere de reglementare se specifică clar faptul că pentru distanțele de până la 40 km și între stațiile de transport feroviar metropolitan, rezervarea de loc este opțională din perspectiva călătorului (nu a operatorului cum a fost interpretat până în prezent).

În contextul în care București – Ilfov, Oradea/Bihor, Reșița/Timișoara/Timiș/Caras Severin, Brașov, Iași și Piatra Neamț sunt deja cu proiecte subsecvente proiectului național de tren metropolitan aprobate și prin ordin de ministru, noul pas legislativ își propune să aducă mai aproape trenul metropolitan modern de călătorii din țară.

Trenul metropolitan este unul dintre proiectele la care țin foarte mult, întrucât, așa cum am spus mereu, nu numai realizarea infrastructurii rutiere va rezolva problema traficului în zonele metropolitane, ci și un sistem de transport în comun modern și predictibil, axat pe transport de capacitate mare (tren metropolitan, metrou) și integrat cu transportul de suprafață (tramvai, troleibuz, autobuz), a conchis Scrioșteanu.

AICI poate fi văzut proiectul de Ordin de Ministru.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies