ESENTIAL

Bilet unic pentru autobuz, tramvai şi metrou în Bucureşti

Potrivit scrisorii Fondului Monetar Internaţional (FMI), activitatea de transport public în Bucureşti a RATB şi Metrorex trebuie să fie gestionată de o singură autoritate metropolitană de transport unde vor adera inclusiv operatorii privaţi de transport din localităţile limitrofe Capitalei.

„Călătorul trebuie să poată circula cu acelaşi tip de bilet atât pe RATB, cât şi la metrou. Scopul este integrarea tarifară pentru că acum călătorul plăteşte diferit şi îl dezavantajează. Plăteşte o dată la RATB călătoria simplă, plăteşte la metrou călătoria simplă şi, dintr-o dată, se dublează costul. Aşa, cu un cost nu chiar mediu, dar relativ bine socotit, de 2 lei de exemplu s-ar putea circula atât cu metroul cât şi la suprafaţă”, a precizat pentru B365.ro Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex SA care a adăugat că încasările rezultate din vânzarea biletelor ar urma să fie împărţite proporţional între firmele de transport în comun.

„Sistemul tarifar unitar ar urma să fie extins şi la zonele limitrofe pentru că nu poţi să laşi operatorul privat de la Chiajna să ia pielea de pe om până în Bucureşti şi aici când ajunge să nu mai aibă bani de metrou. Autoritatea metropolitană de transport ar aduce la un loc toate administraţiile locale pentru că nu te opreşti cu transportul la capătul tramvaiului 10 la Mezeş, pe Şos Chitilei, trebuie să te duci şi în Chitila pentru că mare parte a locuitorilor acestui oraş sau din Chiajna, Pipera şi Pantelimon lucrează în Bucureşti şi migraţia dinspre localităţile perurbane trebuie integrată în sistemul de transport al zonei metropolitane”, motivează Udrişte.

În prezent, la RATB şi Metrorex se poate taxa călătoria cu mijloacele de transport public utilizând acelaşi instrument de plată, respectiv cardul activ reîncărcabil.

Potrivit conducerii Metrorex SA, activitatea noii autorităţi metropolitane de transport ar trebui gestionată fie de Ministerul Transporturilor, fie de către Guvern. În schimb, Udrişte susţine că metroul nu ar trebui transferat la Primăria Capitalei. „Primăria nu poate să suporte integral costurile. Metroul are nevoie de sume foarte importante de bani pentru dezvoltare, pentru modernizare, precum şi RATB-ul. Cea mai viabilă soluţie este aceea a unei autorităţi metropolitane de transport”, a conchis Udrişte.

Începând din acest an, bucureştenii vor putea circula cu autobuzul şi noaptea.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button