Bicicliştii se solidarizează: Cine îi va ajuta pe bicicliştii loviţi de maşină la marşul de protest

de:
24 sept. 2013
0 Afișari
Bicicliştii se solidarizează: Cine îi va ajuta pe bicicliştii loviţi de maşină la marşul de protest

Un şofer grăbit, care nu a mai avut răbdare să treacă coloana de biciclişti, i-a „agăţat” sâmbătă pe patru dintre aceştia. Bicicliştii nu au mai aşteptat nici ei Poliţia şi şi-au făcut singuri dreptate, răzbunându-se pe şofer şi făcându-i maşina ţăndări. Ulterior, bărbatul a făcut plângere la Poliţie pentru distrugere, iar şase dintre biciclişti au depus plângere pentru lovituri. 

Astfel, șoferul grăbit s-a ales cu mai multe geamuri sparte, portiere îndoite, dar și cu o mare spaimă, cei doi membri ai echipajului poliției locale fiind singurii care au reușit să țină mulțimea înfuriată la distanță față de aceasta. După aproximativ 15 minute au sosit mai multe echipaje de poliție, cât și jandarmeria, care i-au invitat pe cei 4 bicicliști și pe șofer la secția de poliție pentru declarații restabilind liniștea în zonă. Șoferul nu consumase alcool, după cum au declarat martorii de la faţa locului. 

În urma acestui incident, Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) și Comunitatea Bicicliștilor din București au anunţat că își manifestă solidaritatea față de bicicliștii implicați punându-le acestora la dispoziție expertiză juridică pentru orice demers legal necesar.

Comunitatea Bicicliștilor din București anunță că va continua protestele până când va fi implementat sistemul de piste pe carosabil.

Comunitatea Bicicliștilor din București mai menționează faptul că așa zisele „impedimente legale”, invocate de primar, sunt inexistente. Dovadă a faptului că și Sorin Oprescu știe acest lucru este pista pentru biciclete trasată pe Buzești. De asemenea, declarația lui Sorin Oprescu conform căreia noile piste vor fi realizate prin „reducerea lățimii trotuarelor”, pune în lumină lipsa de viziune administrativă și carența de respect pentru pietonii Bucureștiului. Mai trist, declarația arată că pentru Sorin Oprescu Bucureștiul nu este decât o imensă șosea, pe cuprinsul căreia pietonii și bicicliștii au statut de refugiați.

Comunitatea Bicicliștilor din București și OPTAR vor susține în continuare singura modalitate de a dezvolta orașul într-un mod sustenabil: crearea de benzi unice pentru transportul public, crearea de benzi pe calea rutieră pentru bicicliști și eliberarea trotuarelor pentru pietoni (mașini parcate, chioșcuri, etc) și chiar lărgirea acestora, în vederea creșterii accesibilizării pentru persoanele cu dizabilități.

„Alături de Primarul Sorin Oprescu se fac responsabili de ghetoizarea Bucureștiului și consilierii municipali, indiferent de partidul de apartenență – USL, PDL sau alte organizații politice. De prea multă vreme, aceștia au ales să bată palma cu Sorin Oprescu pentru a proteja afaceri transpartinice. Considerăm, de aceea, că prezența la începutul marșului de sâmbătă, 21 septembrie, a consilierului general al PDL, Silviu Văduva, se înscrie în strategia consolidării capitalului de imagine. Prezența în cadrul marșului evidențiază falimentul său administrativ. Solidaritatea față de revendicările bicicliștilor se manifestă prin demersuri administrative, consultări sau susțineri la nivel oficial a propunerilor noastre, și nu prin prezențe de scenă”, susţine Comunitatea Bicicliştilor într-un comunicat remis B365.RO. 

OPTAR și Comunitatea Bicicliștilor din București regretă incidentul care a avut loc la finalul marșului între un șofer și o parte dintre participanții la marș. Deși a fost un incident izolat, acesta este unul relevant pentru lipsa de toleranță a șoferilor în trafic față de bicicliști și pietoni. Trasarea unor piste pe șosea ar reglementa în parametri legali și mai evidenți circulația bicicliștilor în București și, deci, ar întări faptul că bicicliștii au dreptul legal de a se afla pe partea carosabilă, așa cum pietonii au dreptul legal de a circula nestânjeniți pe trotuare, condiseră bicicliştii.

Cookies