Ultimele 22 de tramvaie Tatra utilizate în București, mult stimatele vehicule pentru care bucureștenii au un respect deosebit, vor începe să iasă din circulație începând din 2023, anul în care împlinesc 49 de ani de exploatare.
În România nu există vreun vehicul din transportul în comun care să fi depășit această venerabilă vârstă de exploatare.
Pentru că și-au demostrat fiabilitatea, STB va încerca să modernizeze ultimele tramvaie Tarta rămase, astfel încât să le facă conforme, respectiv să le coboare podeaua și să le schimbe sistemul de tracțiune pentru a reduce consumul de energie. Este o ultimă încercare de a le salva de la casare, pentru că ele sunt o etapă importantă din viața Bucureștiului, și sunt în continuare funcționale.
Proiectate de designer-ul ceh František Kardaus, tramvaiele Tatra T4, construite de compania ČKD Tatra între anii 1967-1987 sub licență PCC, și-au demonstrat fiabilitatea în variate condiții de exploatare, atât topografice cât și climaterice, numeroase orașe europene și asiatice utilizând și în prezent asemenea vehicule, spun specialiștii.
Tramvaiele Tatra T4 fabricate pentru România au primit sufixul „R”, acestea fiind livrate în orașele Arad, Brăilla, București, Galați și Iași.
Cele mai longevive tramvaie Tatra T4R aparțin Societății de Transport București, 22 de unități fiind încă active pe traseele 11, 35, 44, 47.
Imagini cu tramvaiele Tatra înzăpezite au trezit nostalgia bucureștenilor la finalul anului 2022, mulți exprimându-și regretul că vor trebui să se despartă de ele.
Îți recomandăm să citești și: