Bunicu’ Thomson, tramvaiul de la 1919, este, probabil, cel mai valoros tramvai de epocă al STB.
Și, de la tramcare la Imperio, pe străzile Capitalei s-au plimbat, de-a lungul secolelor (deja secole!) tot felul de minunății de tramvaie pe care ne-ar plăcea să le vedem mai multe decât în poze, ne-ar plăcea să le vedem la un Muzeu al Transportului în București, ca să nu mai zicem cât ne-ar plăcea și mai mult, și mai des câte-o paradă a tramvaielor de epocă (se mai ffac din când în când)
Era 1919 când Societatea Comunală a Tramvaielor București (strămoașa STB) a comandat, 50 de vagoane motor și 50 de vagoane-remorcă de la Thomson-Houston.
Aveau să treacă doi ani până când tramvaiele începeau să circule pe trasee prin București. Până prin 1927, aveau să se mai comande încă 123 de vagoane motor, care aveau să fie fabricate, pe partea mecanică, de către „Société Anonime des Atelieres Dyle” din Belgia , iar partea electrică de Alsthom (urmașa Thomson-Houston)
La sfârșitul anului 1938, în depourile din București se adunaseră deja 145 de tramvaie Thomson-Houston.
În 1942, tramvaiul căruia azi îi spunem „Bunicu’ Thomson” primește indicativul V09,. Tramvaiele Thomson au transportat bucureșteni până în anul 1976, iar vagoanele V9 cele transformate în vehicule utilitare au fost în ecploatare până în 1985.
Un vagon V09 a fost restaurat de URAC în 1994. Acest tramvai a fost folosit în Studiourile Buftea în anii 1980 și a a avut rolul lui în filmul „Domnișoara Aurica”. La începutul anilor 1990, RATB a reintrat în posesia lui și îl introduce într-un amplu proces de restaurare, ce se va finaliza în anul 1994.
S-ar putea să îți placă să citești și: