Băsescu: Gruia Stoica nu are bani pentru cumpărarea CFR Marfă. Ponta să-şi asume privatizarea

de:
23 iul. 2013
1 Afișari
Băsescu: Gruia Stoica nu are bani pentru cumpărarea CFR Marfă. Ponta să-şi asume privatizarea

Preşedintele Traian Băsescu a declarat, luni, că firma care a câştigat licitaţia pentru a cumpăra CFR Marfă nu are banii necesari pentru a plăti suma convenită şi caută bani „pe la bănci”. „Cel care a câştigat la CFR Marfă caută cu disperare bani la bănci pentru a plăti valoarea la care s-a negociat. Marea mea problemă este că ştiind despre câştigător că are credite pe propria companie, ştiind că trebuie să împrumute 200 de milioane, ce va face cu investiţiile? Dacă acum investitorul împrumută bani ca să poată plăti compania, şi nu îi găseşte, de unde o să ia bani să investească în modernizarea companiei. E nevoie de locomotive moderne, depouri modernizate. Cheia ramane daca acel castigator va putea sa o modernizeze si daca nu cumva ca sa isi achite datoriile va taia zeci de mii de vagoane. S-ar putea ca eu sa gresesc dar fiind vorb de o copmpanie atat de mare as vrea s fiu prudent si entuziasm”, a spus Băsescu, citat de Realitatea.net.

Reacţia şefului statului vine în contextul în care acesta a anunţat în cadrul aceleaşi intervenţii că nu va lua o decizie deocamdată în privinţa desemnării lui Ovdiu Silaghi în funcţia de ministru al Transporturilor, lăsându-l pe premierul Ponta ministru interimar până la semnarea contractului cu Grup Feroviar Român pentru privatizarea CFR Marfă.

Principalele declaraţii ale preşedintelui, în cadrul conferinţei de presă de luni seară:

„Am primit adresa de la premier prin care îmi solicită numirea lui Silaghi la Transporturi. Până acum, nu am avut un real succes în obţinerea acordului legat de o altă nominalizare decât Silaghi”.

„Principalul motiv invocat în discuţii a fost legat de istoricul lui Silaghi la Transporturi când nu s-a evidenţiat prin nimic. Pe de altă parte, am observat ineficienţa totală a domnului Silaghi cât a fost ministru. Un om fără performanţă care nu aduce nimic important ca imagine guvernului Ponta”.

„Cred că e nepoportună desemnarea unui ministru care nu a fost implicat în niciun fel în procesul de privatizare al CFR. E o companie mare. Compania a fost şi în atenţia CSAT. CSAT se ocupă doar de problemele de securitate naţională. CSAT a solicitat un investitor strategic”.

„Toţi ştim aprecierile extraordionare pentru Fenechiu de la premier despre modul cum s-a produs privatizarea CFR Marfă. Cred că dată fiind conjunctura de la Transporturi, singura soluţie e ca ministru inerimar al Transporturilor să rămână în funcţie până la semnarea contractului”.

„Membrii ai Cabinetului au vehiculat că se aşteaptă avizul Consiliului Concurenţei. E o minciună. Pentru semnarea contractului, premierul care apreciază atât de mult modul în care s-a făcut privatizarea, trebuie să emită o Hotărâre de Guvern. În spaţiul public circulă o intoxicare în care se spune că se aşteaptă avizul Consiliului Concurenţei”.

„Ponta trebuie să îşi asume răspunderea politică în continuare. Nu aş vrea să îl aud pe Ponta să spună că „a fost Silaghi, nu eu”. Aş vrea să îl ajut să rămână consecvent”.

„În mod legal, ministrul interimar al Transporturilor îşi termină mandatul pe 25 august, iar eu anunţ public că voi lua o decizie definitivă cu privire la Silaghi pe 23 august. Voi lua o deciozie dacă resping sau dacă accept propunerea Silaghi”.

„Nu aş vrea să îl văd pe Silaghi că devine ţapul ispăşitor al unei privatizări de tip Oltchim”.

„Simt responsabilitatea acestei desemnări. Ministrul nu va semna contractul, dar va avea răspunderea politică. Argumentele pe care le-am făcut publice legate de semnele de întrebare cu privire la potenţialul financiar de a finanţa modernizarea CFR Marfă am ridicat-o şi cu FMI”.

„S-ar putea ca eu să greşesc, dar vreau să fiu prudent. M-aş bucura ca premierul să aibă dreptate”.

Sursa: Realitatea.net

Cookies