BACALAUREAT 2014: 21-22 AUGUST 2014, proba la COMPETENŢE DIGITALE-SUBIECTE ȘI BAREM,EDU.RO – MODELE

de:
21 aug. 2014
63 Afișari
BACALAUREAT 2014: 21-22 AUGUST 2014, proba la COMPETENŢE DIGITALE-SUBIECTE ȘI BAREM,EDU.RO - MODELE

BACALAUREAT 2014 TOAMNA: SUBIECTE ȘI BAREM LA COMPETENŢE DIGITALE – MODELE: 

BAC 2014 COMPETENŢE DIGITALE. SUBIECTE ŞI BAREM LA COMPETENŢE DIGITALE LA BAC 2014 SESIUNEA A DOUA – MODELE. Joi şi vineri, 21 şi 22 august 2014, absolvenţii de liceu vor susţine proba la COMPETENŢE DIGITALE. Vă prezentăm modelele de SUBIECTE ȘI BAREM DE CORECTARE LA COMPETENŢE DIGITALE, DE PE EDU.RO.

BACALAUREAT 2014 SESIUNEA A DOUA. Proba de evaluare a competenţelor digitale are statutul de probă obligatorie în cadrul examenului debacalaureat, pentru candidaţii de la toate filierele, profilurile şi specializările. La proba de COMPETENŢE DIGITALE BACALAUREAT 2014 Sunt propuse şapte domenii de competenţă:

BACALAUREAT 2014 TOAMNA, COMPETENŢE DIGITALE. 1. Utilizarea computerului şi organizarea fişierelor – Operarea corectă la nivel elementar; Descrierea interfeţei sistemului de operare; Descrierea organizării informaţiilor pe suport extern; Operarea cu discuri logice, directoare, fişiere; Utilizarea unor accesorii ale sistemului de operare Windows; Aplicarea modalităţilor de tipărire a unui fişier; Operarea cu tastatura şi mouse-ul

BACALAUREAT 2014, COMPETENŢE DIGITALE. 2. Editoare de texte – Enumerarea şi aplicarea operaţiilor de bază necesare prelucrării unui text; Utilizarea operaţiilor de bază în procesarea textului; Aplicarea diferitelor modalităţi de formatare a textului; Utilizarea avansată a editorului de texte; Descrierea şi aplicarea corectă a modului de tipărire a unui document; Descrierea facilităţilor de utilizare a poştei electronice, faxului; Deprinderea redactării corecte şi rapide a unor documente

BACALAUREAT 2014 SESIUNEA A DOUA, COMPETENŢE DIGITALE. 3. Informaţie şi comunicare – Definirea noţiunilor legate de „arhitectura” Internetului; Enumerarea serviciilor oferite de Internet şi descrierea acestora; Enumerarea componentelor necesare accesului la Internet; Clasificarea şi folosirea modului de adresare în Internet; Utilizarea posibilităţilor de căutare a informaţiilor; Utilizarea serviciilor oferite de Internet; Descrierea şi aplicarea măsurilor de securitate în utilizarea Internetului; Utilizarea corectă a regulilor de comportare în reţeaua Internet; Utilizarea operaţiilor de bază necesare realizării unei pagini HTML; Inserarea în pagina web a elementelor: text, imagine, tabel, hiper-legătură etc.; Aplicarea operaţiilor de bază necesare pentru realizarea unei pagini web – copiere, mutare, ştergere, formatare; Transformarea documentelor multimedia în pagini web

BAC 2014, COMPETENŢE DIGITALE. 4. Concepte de bază ale Tehnologiei Informaţiei (IT) – Identificarea componentelor hardware şi software ale unui calculator personal; Descrierea funcţionării unui calculator personal; Descrierea performanţelor unui computer; Definirea conceptului de reţea de calculatoare şi enumerarea avantajelor lucrului în reţea; Descrierea situaţiilor în care poate fi utilizat un calculator în activitatea zilnică; Argumentarea necesităţii securizării computerelor şi a reţelelor; Descrierea implicaţiilor utilizării calculatorului, din punctul de vedere al sănătăţii; Descrierea aspectelor de bază legale privind utilizarea software-ului

BAC 2014 SESIUNEA A DOUA, COMPETENŢE DIGITALE.  5. Editoare de calcul tabelar – Aplicarea operaţiilor elementare şi a conceptelor de bază ale aplicaţiei de calcul tabelar; Utilizarea opţiunilor de formatare şi gestionare a datelor din foile de calcul; Utilizarea formulelor şi a funcţiilor; Utilizarea corectă a opţiunilor de tipărire a unei foi de calcul; Utilizarea unor tehnici şi procedee de realizare de grafice şi diagrame; Realizarea de import obiecte

BAC 2014 TOAMNA, COMPETENŢE DIGITALE. 6. Baze de date – Aplicarea operaţiilor elementare şi a conceptelor de bază ale aplicaţiei pentru gestionarea bazelor de date; Operarea cu baze de date; Utilizarea informaţiilor dintr-o bază de date; Crearea şi utilizarea formularelor; Crearea şi utilizarea rapoartelor

BACALAUREAT 2014, COMPETENŢE DIGITALE. 7. Prezentări – Aplicarea operaţiilor de bază necesare realizării unei prezentări; Utilizarea operaţiilor de bază necesare pentru realizarea unei prezentări – copiere, mutare, ştergere; Aplicarea modalităţilor de formatare a unei prezentări; Utilizarea elementelor grafice în prezentare; Utilizarea diagramelor; Aplicarea efectelor de animaţie şi de tranziţie într-o prezentare; Identificarea modalităţilor de a realiza tipărirea prezentării

Conţinuturile corespunzătoare celor şapte domenii de competenţă sunt:

1. Utilizarea computerului şi organizarea fişierelor – Modalităţi de pornire/ oprire corectă/ repornire a calculatorului. Modalităţi de închidere a unei aplicaţii care nu răspunde. Informaţii referitoare la resursele hardware şi software ale calculatorului (versiune sistem de operare, tipul procesorului, memorie instalată etc.). Tastaturi: tipuri, opţiuni specifice. Taste: funcţii, taste speciale (specifice sistemului de operare, pentru deplasarea cursorului etc.), taste de editare, taste funcţionale; Shortcut-uri – combinaţii de taste. Imprimanta. Modalităţi de tipărire a unui document. Opţiuni de tipărire. Operaţii specifice procesului de tipărire (instalare în sistem a unei imprimante, vizualizareastadiului în care se află procesul de tipărire, restartarea, renunţarea la un proces detipărire). Pictograme. Ferestre: descriere, operaţii cu ferestre. Spaţiul de lucru, data şi ora sistemului, volumul, opţiuni de afişare (opţiuni pentru fundal, screen saver etc.). Capturi de ecran. Disc logic, director, fişier: proprietăţi, conţinut. Operaţii cu directoare şi fişiere: creare, copiere, mutare, ştergere, căutare, redenumire, opţiuni de vizualizare a conţinutului, dimensiune, proprietăţi. Schimbarea discului de lucru curent. Schimbarea directorului de lucru curent. Accesorii ale sistemului de operare: Notepad, Paint, Calculator. Aplicaţii pentru arhivarea fişierelor. Viruşi informatici şi antiviruşi.

2. Editoare de texte – Elemente de interfaţă şi operaţii specifice aplicaţiilor de editare a textelor: deschidere, închidere etc. Documente: structură, operaţii cu documente (creare, deschidere, modificare, salvare, închidere, vizualizare etc.). Obiecte inserate în document: : antet, subsol, grafice şi imagini, fişiere, forme predefinite, hiperlink-uri, casete text, data calendaristică, simboluri etc. Fonturi: nume, dimensiune, stil, culoare, stil de subliniere, efecte etc. Paragrafe: tip aliniere, spaţiere rânduri, indentare, numerotare, marcatori, culoare fundal etc. Pagini: margini, orientare, dimensiuni, coloane de text, întreruperi, secţiuni, fundal, numerotare etc. Tabulatori: aliniere, poziţionare etc. Borduri şi linii: stil, lăţime, culoare etc. Tabele: operaţii specifice (inserare, modificare număr de rînduri şi coloane, scindare celule etc.). Instrumente pentru desenare. Nota de subsol sau de sfârşit de text. Operaţii asupra conţinutului documentului: poziţionare în document, introducere text, selectare etc. Comenzi pentru editarea conţinutului documentului: inserare obiecte, copiere, mutare, ştergere, căutare text, înlocuire text etc. Comenzi pentru formatarea la nivel de caracter, paragraf, pagină, obiecte inserate etc; comenzi pentru copierea formatului. Comenzi pentru corectarea greşelilor de ortografie şi a celor gramaticale. Reguli generale de tehnoredactare şi estetica paginii tipărite. Reguli de redactare a textelor oficiale sau de altă natură. Opţiuni pentru tipărire.

3. Informaţie şi comunicare – Elemente de istorie a Internetului. Acces la Internet: provider, modem, opţiuni de configurare a sistemului de operare pentru stabilirea legăturii cu un provider; Tipuri de comunicaţii; Protocoale de transmisie; Host şi client; Baze de date on-line; Protocolul http, www (World Wide Web), ftp; Adresare în Internet: adresa IP, DNS; Pagină web, site, portal, motor de căutare; Aplicaţii de navigare pe web (browsere): elemente generale de interfaţă; Aplicaţii de poştă electronică (de exemplu Outlook Express); Aplicaţii pentru conversaţia în timp real; Servicii oferite de Internet: poşta electronică (e-mail), conversaţie în timp real (chat), grupuri de discuţii, comerţ electronic (e-commerce), operaţii bancare prin Internet (e-banking), telefonie (VoIP), video şi audio conferinţe; Opţiuni specifice pentru utilizarea poştei electronice (citire, întocmire, trimitere, redirecţionare a unui mesaj, ataşare fişiere, agenda de adrese, administrare cont etc.); Particulatităţi ale conversaţiei pe Internet: acronime, emoticons, adresare politicoasă; Operaţii de căutare şi extragere a unor informaţii folosind motoarele de căutare şi utilizarea acestora; Opţiuni de editare a paginilor web cu HTML: inserarea şi formatarea de text (font, dimensiune, stil, culoare etc.), imagini (poziţionare, dimensiuni, încadrare în text),fundal, legături, mapare), tabele etc.; Semnătura digitală; Modalităţi de protejare pe Internet: Firewall, antivirus etc.; Respectarea legislaţiei privind folosirea facilităţilor oferite de Internet.

4. Concepte de bază ale Tehnologiei Informaţiei (IT) – Unitatea centrală (CPU); Dispozitive de intrare; mouse, tastatură, trackball, scanner, touchpad, light pens, joysticks, camera video, microfon etc.; Dispozitive de ieşire; unităţi de afişare video, ecran sau monitor, imprimante, plottere, difuzoare, sintetizatoare de voce etc.; Dispozitive de intrare – ieşire; modem, touch screen; Dispozitive de stocare; Memorii RAM, ROM, unităţi de măsură; compararea principalelor tipuri de dispozitive de stocare a datelor în funcţie de viteză, cost, capacitate etc.; Conceptul de sistem de operare; funcţiile principale ale unui sistem de operare; Tipuri de software; Rolul şi funcţiile componentelor unui calculator personal; Factori ce influenţează performanţele unui computer: viteza CPU (unităţi de măsură), dimensiunea memoriei RAM, aplicaţiile; Tipuri de reţele (LAN, MAN, WAN, Internet, Intranet, Extranet); Partajare resurse, comunicaţii în reţea; World Wide Web; Drepturi de acces; Utilizarea aplicaţiilor în activităţi din diferite domenii; Viruşi informatici şi antiviruşi; Ergonomia postului de lucru; Măsuri de sănătate şi siguranţă în utilizarea calculatorului; Afecţiuni provocate de un mediu de lucru inadecvat; Legislaţia referitoare la drepturile de autor privind produsele software; Aspecte economice ale nerespectării legislaţiei (pentru producător, pentru utilizator).

5. Editoare de calcul tabelar – Elemente de interfaţă şi operaţii specifice aplicaţiilor pentru calcul tabelar: deschidere, închidere etc.; Registre de calcul: structură, operaţii cu registre de calcul (creare, deschidere, modificare, salvare, închidere, vizualizare etc.); Pagini: margini, orientare, dimensiuni, fundal, opţiuni pentru foi de calcul etc.; Foi de calcul: structură, operaţii specifice (creare, selectare, redenumire, mutare, ştergere, culoare panou etc.); Obiecte inserate în foaia de calcul: antet, subsol, grafice şi imagini, fişiere, forme predefinite, hiperlink-uri, casete text, data calendaristică, simboluri etc.; Operaţii asupra conţinutului foii de calcul: poziţionare, introducere date, selectare celule, selectare rânduri şi coloane etc.; Comenzi pentru modificarea structurii foii de calcul: inserarea de rînduri / coloane, modificarea dimensiunilor rîndurilor şi coloanelor, scindarea celulelor; Comenzi pentru editarea conţinutului celulelor: inserare, copiere/ mutare (în cadrul aceleiaşi foi de calcul, altei foi de calcul active, între registre etc.), ştergere, căutaretext, înlocuire text, sortare etc.; Comenzi pentru formatarea celulelor (tip date, aliniere, font, borduri, fundal etc.) şi a obiectelor inserate; copierea formatului; Instrumente pentru desenare; Formule: structură, modalităţi de introducere în celulă; Serii de date completate automat; Funcţii (de exemplu: min, max, count, sum, average, if); Referinţa relativă, absolută sau mixtă a unei celule în formule sau funcţii; Opţiuni pentru tipărire.

6. Baze de date – Elemente de interfaţă şi operaţii specifice aplicaţiilor pentru gestiunea bazelor de date: deschidere, închidere etc.; Baza de date: structură, proiectare, operaţii cu bazele de date (creare, deschidere, modificare, salvare, închidere, vizualizare etc.); Tabele: structură, cheie primară, index, câmpuri (proprietăţi) şi înregistrări, operaţii specifice (creare, inserare date, vizualizare date, modificare date, ştergere date,căutare etc.); Interogări simple şi multiple: sursă de date, operaţii specifice (creare, formatare, vizualizare date, modificare, ştergere, filtre, sortare etc.); Formulare: structură, sursă de date, operaţii specifice (creare, formatare, vizualizare şi introducere date, modificare, ştergere etc.); Rapoarte: structură, sursă de date, operaţii specifice (creare, formatare, vizualizare date, modificare, ştergere, antet, subsol, grupare date, total, subtotal etc.); Realizarea unei baze de date şi interogarea ei

7. Prezentări – Elemente de interfaţă şi operaţii specifice aplicaţiilor pentru editarea prezentărilor: deschidere, închidere etc.; Prezentări: structură, operaţii cu prezentări (creare, deschidere, modificare, salvare, închidere, vizualizare etc.); Diapozitive: orientare, dimensiuni, structură, operaţii specifice (inserare diapozitiv nou, duplicare, selectare, mutare, ştergere etc.); Obiecte inserate în prezentare: antet, subsol, tabele, grafice, diagrame şi imagini, fişiere, forme predefinite, hiperlink-uri, casete text, data calendaristică, simboluri,text decorativ, număr diapozitiv, video, audio etc.; Instrumente pentru desenare; Efecte de animaţie şi de tranziţie; Note pentru prezentator; Comenzi pentru editarea textului şi a obiectelor conţinute de diapozitiv: inserare, copiere/ mutare (în cadrul aceluiaşi diapozitiv, altui diapozitiv, altei prezentări activeetc.), ştergere, căutare text, înlocuire text etc.; Comenzi pentru formatare la nivel de text, paragraf, obiecte inserate, diapozitiv, efecte de animaţie, efecte de tranziţie; copierea formatului; Expunere diapozitive: opţiuni specifice (diapozitiv de începere a expunerii, ascundere diapozitive, temporizare etc.), instrumente de navigare pe ecran; Reguli generale de tehnoredactare, estetica şi susţinerea unei prezentări; Opţiuni pentru tipărire.

NOTĂ: Programa de examen este realizată în conformitate cu prevederile programelor şcolare în vigoare. Subiectele pentru examenul de bacalaureat 2014 se elaborează în baza prevederilor programei şi nu vizează conţinutul unui manual anume.

Subiectele pe care elevii le vor avea de rezolvat la Bacalaureat trebuie sa continue linia ‘mediu-plus’. Subiectele de BAC trebuie sa fie fara exercitii cu dificultate de olimpiade, la fel ca in anul precedent, a declarat ministrul Educatiei Nationale, Remus Pricopie, in cadrul unei intalniri regionale la Timisoara cu cadre didactice, directori de scoli, lideri sindicali din preuniversitar si elevi, relateaza Agerpres.

MODELE DE SUBIECTE LA COMPETENŢE DIGITALE BACALAUREAT 2014

MODELE DE SUBIECTE LA COMPETENŢE DIGITALE BACALAUREAT 2014

BAREM CORECTARE COMPETENŢE DIGITALE BAC 2014 CLASA A XII-A. Baremul de corectare la COMPETENŢE DIGITALE

BAREMUL LA COMPETENŢE DIGITALE BACALAUREAT 2014 CLICK AICI

Examenul de bacalaureat naţional 2014
Proba D
Evaluarea competenţelor digitale
MODEL
Toate filierele, profilurile si specializările/ calificările
• Toate subiectele sunt obligatorii.
• Punctajul maxim cumulat pentru fisele A si B este de 100 de puncte. Nu se acordă puncte
din oficiu.
• Timpul de lucru efectiv este de 90 de minute: 15 minute pentru FISA A si 75 de minute
pentru FISA B.
• Fisierele pe care le vei prelucra sunt furnizate în directorul examen, aflat pe Desktop. Ele
vor fi salvate după fiecare prelucrare, în directorul indicat.
FISA A
Accesul la reeaua Internet este permis pentru rezolvarea cerinelor din această seciune.
SUBIECTUL I (10 puncte)
1. Accesai un motor de căutare si căutai informaii despre prototipuri auto.
a. Identificați numărul ediției desfășurate în anul 2013 a expoziției Salonul auto de la
Geneva și scrieți-l pe foaia de examen. (2p)
b. Salvați, cu numele și formatul implicit, pagina web de pe care ați preluat informația de la
punctul a. (3p)
c. Copiați în fișierul comp_n un paragraf despre un anumit model – prototip auto, o imagine a
modelului ales, precum și adresele paginilor web de pe care ați copiat fiecare dintre
elementele de conținut menționate mai sus. (5p)

 

Examenul de bacalaureat naţional 2014
Proba D
Evaluarea competenţelor digitale
MODEL

Toate filierele, profilurile si specializările/ calificările
• Toate subiectele sunt obligatorii.
• Punctajul maxim cumulat pentru fisele A si B este de 100 de puncte. Nu se acordă puncte
din oficiu.
• Timpul de lucru efectiv este de 90 de minute: 15 minute pentru FISA A si 75 de minute
pentru FISA B.
• Fisierele pe care le vei prelucra, menionate mai jos, sunt furnizate în directorul examen,
aflat pe Desktop. Ele vor fi salvate după fiecare prelucrare, în directorul indicat.
FISA B
Accesul la reeaua Internet NU este permis pentru rezolvarea cerinelor din această seciune.
SUBIECTUL al II – lea (10 puncte)
Scriei pe foaia de examen răspunsul pentru fiecare cerină.
1. Precizai o componentă a interfeei grafice a sistemului de operare Windows. (2p)
2. Utilizând aplicaia Calculator – accesoriu al sistemului de operare – calculai valoarea
radicalului de ordin doi (sqrt) din numărul 2013 si scriei pe foaia de examen rezultatul
obinut, cu primele patru zecimale exacte. (2p)
3. Enumerai trei aplicaii cunoscute care pot fi utilizate pentru navigarea pe web (browser).
(3p)
4. Menionai pe scurt rolul plotterului într-un sistem de calcul. (3p)
SUBIECTUL al III – lea (10 puncte)
Pentru fiecare item, scriei pe foaia de examen litera corespunzătoare răspunsului corect.
1. Dispozitivul care prelucrează datele prin operaii aritmetice si logice este: (2p)
a. hard-diskul b. memoria RAM c. placa de bază d. procesorul
2. Gestiunea fisierelor este o funcie a: (2p)
a. aplicaiilor antivirus b. aplicaiilor de arhivare
c. hard-diskului d. sistemului de operare
3. O aciune realizată prin serviciul de comer electronic (e-commerce) poate fi: (2p)
a. consultarea unei enciclopedii online b. cumpărarea unui aparat foto online
c. împrumutarea unei cări de la bibliotecă d. trimiterea unui e-mail
4. 1 MB este echivalent cu: (2p)
a. 10 B b. 1000 B c. 220 B d. 21000 B
5. Dintre următoarele, NU este un tip de virus: (2p)
a. cal troian
(trojan horse)
b. navigator
(browser)
c. rezident
(resident)
d. vierme
(worm)
SUBIECTUL al IV – lea (70 de puncte)
1. Deschidei fisierul comp_w.
a. Scriei pe foaia de examen tipul orientării paginilor documentului. (1p)
b. Introducei între al doilea și al treilea paragraf textul Expoziția Salonul auto de la
Geneva, utilizând diacritice. (3p)
c. Mutai după tabel toate paragrafele cuprinse între imagine si tabelul din document. (3p)
d. Eliminai din tabel toate rândurile, cu excepia celui dintâi, care conine capul de tabel. (3p)
e. Aplicai fiecărei pagini un fundal de tip inscripionare imprimată (Watermark), cu textul
Prelucrat, orientat pe diagonala paginii. (5p)
Ministerul Educaiei Naionale
Centrul Naional de Evaluare si Examinare
Proba de evaluare a competenelor digitale MODEL
Toate filierele, profilurile si specializările/ calificările FISA B
2
2. Deschidei fisierul comp_p.
a. Scriei pe foaia de examen numărul de rânduri de text scrise în caseta aflată în partea din
stânga sus a primului diapozitiv (slide). (1p)
b. Inserai numai pe al doilea diapozitiv (slide) numărul de ordine al acestuia, valoare care să
se actualizeze automat. (3p)
c. Aplicai imaginii din cel de-al doilea diapozitiv (slide) un efect de animaie de tip intrare. (3p)
d. Transformai prima listă numerotată cu litere mici (a), b), …) din cel de al treilea diapozitiv
(slide) într-o listă, având ca marcatori (bullets) simbolul ☺ din fontul Wingdings. (3p)
e. Adăugai la finalul prezentării un
diapozitiv (slide) nou, în care inserai
o diagramă (chart) cu coloane
verticale de formă dreptunghiulară.
Completai tabelul asociat diagramei
cu datele alăturate si plasai legenda
în partea de sus a diagramei. (5p)
3. Deschidei fisierul comp_x.
a. Scriei pe foaia de examen eticheta celei de a doua foi de calcul (sheet). (1p)
b. În foaia de calcul (sheet) Document de lucru stabilii lăimea coloanei A la 40. (3p)
c. În foaia de calcul (sheet) Document de lucru introducei în celula C5 o formulă care să
calculeze automat suma dintre valoarea numerică din celula C3 si numărul 200. (3p)
d. În foaia de calcul (sheet) Document de lucru introducei în celula E1 textul Serie si
aplicai pentru celulele din grupul E2:E31 un format din categoria Dată (Date).
Completai celulele E2:E31 cu seria datelor calendaristice din perioada 1 februarie
2013 – 2 martie 2013, în formatul ales. (5p)
e. Inserai în partea din stânga a subsolului (footer) foii de calcul (sheet) Document de
lucru numele acestei foi de calcul, care să se actualizeze automat. (3p)
4. Deschidei fisierul comp_h.
a. Scriei pe foaia de examen ultimul cuvânt din titlul paginii web. (1p)
b. Formataţi numai primul paragraf al paginii web astfel încât textul respectiv să fie scris cu stil
aldin (bold). (3p)
c. Formatai imaginea din pagina web astfel încât aceasta să aibă înălimea 30% din înălimea
ferestrei în care este vizualizată pagina web. (3p)
5. Deschidei fisierul comp_a.
a. Precizai, pe foaia de examen, dacă baza de date conine sau nu formulare. (1p)
b. Eliminați criteriul de selecie a datelor din câmpul al doilea al interogării (query) comp_q.
(3p)
c. Creai un raport simplu cu numele comp_r, pe baza tuturor câmpurilor din tabela comp_t.
Formataţi raportul, astfel încât să aibă un nivel de grupare a datelor, după primul câmp al
tabelei. (3p)
6. Deschidei directorul (folder) examen.
a. Modificați numele fisierului comp_d în nou. (3p)
b. Extragei din arhiva comp_v toate fisierele coninute, salvându-le în directorul (folder)
examen. (3p)
c. Realizaţi setările necesare pentru a stabili un economizor de ecran (Screen Saver), de un
tip la alegere, pentru activarea căruia se asteapă 49 de minute. Realizai o captură de
ecran (Print Screen) care să cuprindă fereastra în care sunt vizibile aceste setări. Salvai
imaginea obinută în format JPEG, sub numele saver.jpg, în directorul (folder) examen.
(5p)

BACALAUREAT 2014 SESIUNEA A DOUA, COMPETENŢE DIGITALE. In Bucuresti, examenul de BACALAUREAT 2014 se va desfasura in sali supravegheate video. Timpul destinat rezolvarii subiectelor este de 3 ore, din momentul in care fiecare elev a primit subiectele fotocopiate.

BAC 2014 CALENDAR SESIUNEA A DOUA:

– 18-19 august 2014 Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

– 18-19 august 2014 Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

– 19 -20 august 2014 Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulație  internațională – proba C

– 21 – 22 august 2014 Evaluarea competenţelor digitale – proba D

– 25 august 2014 Limba şi literatura română – proba E)a) – proba scrisă

– 26 august 2014 Limba şi literatura maternă – proba E)b) – probă scrisă

– 27 august 2014 Proba obligatorie a profilului – proba E)c) – probă scrisă

– 29 august 2014 Proba la alegere a profilului şi specializării – proba E)d) – probă scrisă

– 1 septembrie 2014 Afişarea rezultatelor (până la ora 12:00) şi depunerea contestaţiilor (orele 12:00 – 16:00)

– 2-3 septembrie 2014 Rezolvarea contestaţiilor

– 4 septembrie 2014 Afişarea rezultatelor finale

BACALAUREAT 2014 SESISIUNEA DE TOAMNĂ COMPETENŢE DIGITALE: Începând cu data de 18 august, 63.323 candidaţi sunt așteptați să participe la cea de-a doua sesiune (august-septembrie) a examenelor de Bacalaureat. Conform datelor transmise de inspectoratele şcolare judeţene, din totalul celor înscrişi, 42.121 sunt din promoţia 2013-2014, iar alţi 21.202 absolvenţi aparţin promoţiilor anterioare, anunţă Ministerul Educaţiei Naţionale, într-un comunicat de presă remis B365.ro.

BACALAUREAT 2014 SESISIUNEA A DOUA COMPETENŢE DIGITALE: Pentru proba orală de evaluare a competenţelor de comunicare în limba română s-au înscris 11.666 candidaţi, iar pentru proba orală de evaluare a competenţelor de comunicare în limba maternă s-au înscris 435 candidaţi (406 pentru limba maghiară, 27 pentru limba germană, 1 pentru limba slovacă şi 1 pentru limba ucraineană). 12.079 candidaţi sunt aşteptaţi la proba orală de evaluare a competenţelor de comunicare într-o limbă de circulaţie internaţională. Dintre aceştia, 10.567 au optat pentru limba engleză, 1.376 pentru limba franceză, 72 pentru limba germană, 37 pentru limba spaniolă şi 12 pentru limba rusă. La proba de evaluare a competenţelor digitale s-au înscris 11.713 candidaţi.

BACALAUREAT 2014 SESISIUNEA DE TOAMNĂ COMPETENŢE DIGITALE SUBIECTE: Pentru probele scrise, cei mai mulţi candidaţi s-au înscris la Limba şi literatura română (39.049 absolvenţi), respectiv la proba scrisă la alegere a profilului şi specializării (39.369). O mare parte a acestora a optat pentru Biologie (25.134). Celelalte opţiuni s-au îndreptat spre Geografie (9.139), fizică (2.169), Chimie (1.535), Logică (425), Informatică (317), Sociologie (248), Psihologie (181), Economie (162) şi Filosofie (59). Un număr ridicat de potenţiali participanţi se înregistrează şi la proba obligatorie a profilului: 36.228 absolvenţi, dintre care 31.845 la Matematică şi 4.383 la Istorie. Examenul scris pentru Limba şi literatura maternă va fi susţinut de 1.002 candidaţi, dintre care 953 la Limba şi literatura maghiară, 42 la Limba şi literatura germană, 3 la Limba şi literatura slovacă, 2 la Limba şi literatura ucraineană şi câte 1 la Limba şi literatura sârbă, respectiv Limba şi literatura croată.

BACALAUREAT 2014 TOAMNA: Joi şi vineri, 21 şi 22 AUGUST 2014, proba la COMPETENŢE DIGITALE – SUBIECTE ȘI BAREM

BACALAUREAT 2014 PROGRAM: Examenul de bacalaureat poate fi susţinut de elevii care au absolvit liceul, indiferent de forma de învăţământ. Candidaţii pot fi atât din seria curentă, respectiv elevii care au absolvit liceul în acest an, cât şi din seriile anterioare.

BACALAUREAT 2014 SESIUNEA A DOUA: Candidaţii care au participat, dar nu au promovat examenul în sesiunile de bacalaureat organizate începând din 2003, pot solicita recunoaşterea probelor promovate anterior.

BACALAUREAT 2014 SUBIECTE: Examenul de bacalaureat poate fi susţinut fără taxă de cel mult două ori. Candidaţii din promoţiile anterioare, care au susţinut de cel puţin două ori bacalaureatul şi care se prezintă la toate probele examenului au plătit 230 de lei. În celelalte cazuri, suma plătită a fost stabilită diferenţiat, în funcţie de numărul probelor pe care le va susţine candidatul.

BACALAUREAT 2014: JOI şi VINERI, 21 şi 22 AUGUST 2014, proba scrisă la COMPETENŢE DIGITALE – SUBIECTE ȘI BAREM

BACALAUREAT 2014 TOAMNA: Absolvenţii de liceu promovează examenul de bacalaureat dacă îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:

– au susţinut probele de evaluare a competenţelor;

– au susţinut toate probele scrise şi au obţinut cel puţin nota 5 la fiecare dintre acestea;

– au obţinut cel puţin media 6 la probele scrise.

BAC 2014 COMPETENŢE DIGITALE. Candidaţii care la una dintre probele de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale refuză să răspundă sau să rezolve subiectele propuse nu pot participa la probele scrise, întrucât se consideră că nu au susţinut probe orale.

BAC 2014 COMPETENŢE DIGITALE, BACALAUREAT 2014 SESIUNEA A DOUA, BACALAUREAT 2014 SUBIECTE COMPETENŢE DIGITALE – BACALAUREAT 2014 TOAMNA. Media notelor la probele scrise se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire. Aceasta reprezintă media generală a candidatului la examenul de bacalaureat.

BACALAUREAT 2014 PROGRAM: Candidaţii care copiază sunt eliminaţi din examen şi nu mai pot participa la următoarele două sesiuni ale bacalaureatului.

BAC 2014 PROGRAM: Candidaţilor le este interzis să intre în sălile de examen cu ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete, acestea urmând să fie lăsate în sala de depozitare a obiectelor personale, stabilită de comisia de bacalaureat. Cei care refuză să lase aceste obiecte în sala stabilită de comisia de bacalaureat nu vor fi primiţi în examen.

BACALAUREAT 2014 SESIUNEA A DOUA: Joi şi vineri, 21 şi 22 AUGUST 2014, proba D – EVALUAREA COMPETENŢELOR DIGITALE – SUBIECTE ȘI BAREM

BACALAUREAT 2014 CALENDAR: De asemenea, candidaţii nu pot intra în sala de examen cu manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi, care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.

BACALAUREAT 2014 SUBIECTE: Aceştia nu pot avea asupra lor nici telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul ori de comunicare, ce permite conectarea la internet sau la reţele de socializare şi care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare între candidaţi sau cu persoane din exterior.

BAC 2014 COMPETENŢE DIGITALE. Candidaţii care încalcă aceste reguli vor fi eliminaţi din examen, indiferent dacă materialele sau obiectele interzise au fost folosite sau nu şi indiferent dacă au fost introduse de aceştia sau de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane.

BAC 2014 PROGRAM: Încălcarea acestor reguli va fi considerată tentativă de fraudă, iar candidaţii respectivi nu mai pot participa la probele următoare şi sunt declaraţi „eliminaţi din examen”, fără posibilitatea recunoaşterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării, inclusiv a probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale.

BACALAUREAT 2014 SESIUNEA A DOUA: Aceşti candidaţi nu mai pot participa la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat.

BACALAUREAT 2014: JOI ŞI VINERI, 21 ŞI 22 AUGUST 2014, proba la COMPETENŢE DIGITALE – SUBIECTE ȘI BAREM

BACALAUREAT 2014 TOAMNA: Comisiile de bacalaureat judeţene, respectiv cea a municipiului Bucureşti trebuie să se asigure că sunt camere de supraveghere video funcţionale în toate sălile de examen, în sălile în care se descarcă şi se multiplică subiectele, precum şi în sălile în care se preiau, se evaluează şi se depozitează lucrările scrise.

BAC 2014 CALENDAR: Aceste comisii răspund pentru buna organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat şi stabilesc componenţa comisiilor din centrele de examen cu cel mult 48 de ore înainte de începerea probelor scrise, prin tragere la sorţi, în şedinţă publică.

BAC 2014 PROGRAM: Cadrele didactice care fac parte din comisiile din centrele de examen şi de evaluare, inclusiv persoanele de contact sau informaticienii, sunt selectate din alte unităţi şcolare decât cele din care provin candidaţii arondaţi centrelor.

BAC 2014 COMPETENŢE DIGITALE. Din comisiile de bacalaureat nu vor face parte persoanele care, în sesiunile anterioare ale examenelor naţionale, nu şi-au îndeplinit corespunzător atribuţiile, care au săvârşit abateri şi au fost sancţionate.

BACALAUREAT 2014 SESIUNEA A DOUA: JOI ŞI VINERI, 21 ŞI 22 AUGUST, proba D la COMPETENŢE DIGITALE – SUBIECTE ȘI BAREM – BAC 2014 COMPETENŢE DIGITALE

Cookies