ARHIVA B365

S-a hotărât km. 0 al Autostrăzii Bucureşti – Braşov: A3 va ieşi din Capitală prin curtea lui Gigi Becali

Consiliul General al Municipiul Bucureşti a votat joi aprobarea Planului Urbanistic Zonal pentru Autostrada Bucureşti – Braşov, Sectorul Bucureşti – Ploieşti, de la kilometrul 0 la kilometrul 19 + 500. Ieşirea pe viitoarea  autostradă este prevăzută, conform documentului luat în discuţie de C onsiliu, în zona de nord-est a Municipiului Bucureşti, mai exact în zona delimitată de CF Constanţa şi limita administrativă a Capitalei, la nord, Şoseaua Petricani, la vest, str. Gherghiţei, la est şi Lacul Plumbuita, la sud.

Este vorba de o suprafaţă de circa 23,98 ha de teren din oraş, în care sunt incluse atât proprietăţi private, cât şi parcuri, grădini, scuaruri şi fâşii plantate publice între Şoseaua Petricani şi Valea Saulei, dar şi complexe şi baze sportive, între Valea Saulei şi str. Gherghiţei. Beneficiarul Planului Urbanistic Zonal este Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

Pro tv anunţa ieri că ar fi luată în calcul renunţarea la ieşirea pe autostradă în Zona Pipera, deoarece despăgubirile pentru exproprieri ar costa prea mult, statul fiind nevoit să se lupte cu latifundiari precum Gigi Becali sau Ionuţ Negoiţă. Becali solicita un milion de euro pentru expropriere, iar Negoiţă, patru milioane de euro. Totuşi, suma totală calculată era de 10 milioane de euro, mult sub alte exproprieri făcute pentru construcţii de interes public. Numai pentru lărgirea şoselei Fabricii de Glucoză, de exemplu, exproprierile se ridică la 47 de milioane de euro. De altfel, şoseaua Fabrica de Glucoză va fi lărgită tocmai pentru a face legătura cu A3. Şoseaua fabrica de Glucoză va fi lărgită la patru benzi de circulaţie pe sectorul cuprins între Calea Floresca şi Şoseua Petricani. În acelaşi timp va fi reconfigurate intersecţiile pe care Strada Fabrica de Glucoză le traversează şi racordată la viitoarea intersecţie cu sens giratoriu a autostrăzii A3 Bucureşti-Ploieşti-Braşov.

Potrivit noii legi, exproprierile se fac mult mai uşor în cazul unor proiecte de interes public:  exproprierea pentru aceste terenuri intra in vigoare si fara acordul proprietarilor, acestia putand insa sa obtina sume mai mari in Justitie. De altfel, finantatorul clubului de fotbal Steaua Bucuresti, Gigi Becali, nu s-a declarat de acord nici cu despagubirea de 300.398 de lei acordata de o comisie din Primaria Capitalei, condusa de primarul Sorin Oprescu, pentru un teren de 1.733 mp pe unde va fi largita Soseaua Pipera.

Autostrada Bucureşti-Ploieşti este împărţită în două segmente principale: Bucureşti-Moara Vlăsiei (19,5 km), contract câştigat în aprilie 2007 de consorţiul italian Pizzarotti şi Tirena Scavi, şi tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti (42,5 km), contract adjudecat în octombrie 2006 de consorţiul român format din Euro Construct Trading ‘98, Spedition UMB şi Pa & Co International.

Reprezentanţi ai CNADNR au declarat pentru B365.ro că în prezent Compania de Autostrăzi are contract încheiat cu consorţiul de construcţii Pizzarotti inclusiv pentru partea de autostradă din Bucureşti, vizată de PUZ-ul luat în discuţii astăzi de Consiliul General al Municipiului Bucureşti. Totuşi, având în vedere preţurile mari ale terenurilor din Bucureşti, în special în zona Pipera, Compania ar prefera să renunţe la intrarea Autostrăzii A3 în municipiu, mergând pe varianta cuplării la centura Capitalei. Totuşi, această variantă nu a fost negociată încă cu constructorul, compania  Pizzarotti. De aceea continuă toate demersurile administrative legate de construirea porţiunii de autostradă din Pipera, au precizat reprezentanţii CNADNR.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button