În urmă cu câteva zile, Mihai Mărgineanu şi trupa sa au fost invitaţi să susţină un concert pentru o companie americană, într-un resort din Murighiol.
Cunoscut deja pentru pasiunea pe care dezvoltat-o, Mihai Mărgineanu a decis să îşi ia colegii de trupă şi să se deplaseze cu avionul către locul evenimentului, aterizând fără probleme pe Aeroportul Tulcea. A doua zi, Mihai Mărgineanu şi-a îmbarcat din nou trupa pentru a se întoarce acasă. După ce a efectuat toate formalităţile şi manevrele specifice decolării, după ce a aliniat avionul în capătul pistei, a băgat motorul în plin şi a început să prindă viteză mare pentru desprinderea de sol, Mihai Mărgineanu a fost nevoit să oprească avionul, din cauza unei defecţiuni tehnice, provocate de… un ţânţar.
„La Tulcea, fiind în Deltă, sunt foarte mulţi ţânţari şi unul dintre ţânţari a intrat în priza de presiune statică, exact în timpul rulajului spre pistă. În momentul în care priza de presiune statică este înfundată nu-ţi mai indică nimic vitezometrul, iar când nu mai funcţionează vitezometrul nu ai probleme la decolare, ci la aterizare. În timpul decolării, am pus frână, am anunţat turnul de control că mă întorc pe APRON (n.r. – centrul de coordonare al traficului în zona terminalelor aeroportului) ca să văd dacă pot rectifica problema apărută, pentru că nu am ştiut din prima despre ce e vorba. Din fericire, am remediat problema, pentru că am văzut imediat ţânţarul prins în priza de presiune statică. Pentru colegii mei, care erau în avion, nu a fost foarte plăcut, în contextul în care, după ce prinzi viteză şi ajungi la 140 km/h pui apoi frână spre 0. Însă, nu a fost nimic ieşit din comun. Este o întâmplare banală de pe pistă, pentru că orice om normal care pilotează opreşte avionul. Când nu ştie ce viteză are, un pilot poate să aprecieze mai greu viteza şi este mai dificil să facă anumite manevre, mai ales la aterizare, dar, în timp, se formează reflexul şi atunci, chiar dacă se strică vitezometrul în zbor – o şansă de 1 la 1 milion – există mai multe metode pentru aflarea vitezei şi, totodată, există şi aparatură electronică, ce furnizează informaţiile. Nu avea cum să se sfârşească mai urât pentru că nu este normal să se plece cu un avion care are o defecţiune. În asemenea situaţii laşi avionul la sol ca să remedieze mecanicii problema. Tocmai din acest motiv eu m-am întors pe APRON la Tulcea. În cazul de faţă, ţânţarul a fost jumătate în priza statică, jumătate afară, şi era clar care a fost cauza„, a declarat Mihai Mărgineanu, pentru B365.ro.
Artistul a mai precizat, pentru B365.ro, că, în acest an, vrea să treacă la stadiul următor de pilotaj şi să obţină licenţa de pilot pentru aeronave comerciale. „Am absolvit la Tuzla şcoala de pilot PPL (Private Pilot License), iar acum, fiind şi pasionat, sunt într-o fază de acumulare de ore pentru a trece la stadiul următor, CPL (Commercial Pilot License). Asta se va întâmpla, probabil, vara asta, când voi termina cele 14 examene de dat. Sigur, experienţa de zbor nu este niciodată îndeajuns de mare. Eu aş vrea să am o foarte mare experienţă de zbor pentru că asta aş vrea să fac mereu şi pentru totdeauna. Este mai mult decât o pasiune, este o a doua sau chiar a treia meserie şi chiar aşa o tratez, ca pe o meserie. M-am implicat foarte tare în viaţa aviaţiei mici din România şi, în curând, mă voi implica şi în viaţa aviaţiei mari„, a mai declarat Mărgineanu, pentru B365.ro.