Avertizare pentru clienții ING: Nu accesați link-urile primite pe SMS, hackerii vă pot fura datele contului! Recomandările DNSC – cum ne protejăm, ce facem dacă am dat click

10 dec. 2024
613 afișări
Avertizare pentru clienții ING: Nu accesați link-urile primite pe SMS, hackerii vă pot fura datele contului! Recomandările DNSC - cum ne protejăm, ce facem dacă am dat click
Avertizare pentru clienții ING: Nu accesați link-urile primite pe SMS, hackerii vă pot fura datele contului! Recomandările DNSC - cum ne protejăm, ce facem dacă am dat click. Foto simbol: Unsplash

Directoratul Național de Securitate Cibernetică avertizează că hackerii încearcă să fure datele utilizatorilor folosind identitatea băncii ING România.

Ce mesaje pot primi utilizatorii

Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) a transmis marți, 10 decembrie, informații cu privire la mai multe tentative de fraudă prin care hackerii încearcă să fure datele bancare ale utilizatorilor, folosind identitatea băncii ING.

Oamenii primesc mesaje SMS în care li se cere să-și actualizeze datele asociate conturilor ING, sub pretexte urgente precum închiderea definitivă a contului.

Însă, dacă utilizatorii accesează link-urile primite, datele lor pot ajunge la hackeri și pot fi folosite pentru furtul conturilor.

În realitate, link-urile transmise prin aceste mesaje trimit, de fapt, către un site fals, similar celui oficial al ING, dar controlat de atacatori. În consecință, orice date introduse aici, inclusiv adrese de email sau parole, vor ajunge la atacatori și pot fi folosite pentru furtul contului”, a transmis DNSC.

Totodată, Directoratul le oferă câteva sfaturi utilizatorilor, pentru a nu deveni victimele atacatorilor:

  • Nu apelați numere de telefon primite prin astfel de mesaje, nu faceți clic pe linkuri din mesaje text de la surse necunoscute.
  • Contactați banca prin metode alternative pentru a cere lămuriri despre activitățile contului.
  • Verificați adresa URL a site-ului web înainte de a introduce orice informații personale.
  • Nu furnizați niciodată informații personale prin SMS.
  • Fiți atenți la mesajele text care vă solicită să acționați imediat sau să furnizați date de urgență.

De asemenea, DNSC le spune internauților ce ar trebui să facă în cazul în care au fost victime ale unui atac de smishing (o formă de fraudă online în care atacatorii folosesc mesaje SMS pentru a înșela victimele, determinându-le să furnizeze informații sensibile sau să acceseze linkuri malițioase).

Iată care sunt recomandările DNSC:

  • Contactați imediat banca dumneavoastră, în cazul în care ați furnizat date de card sau date de autentificare la contul dvs.
  • Schimbați parolele pentru acele conturile online ale căror date le-ați furnizat după accesarea unor astfel de link-uri înșelătoare și activați autentificarea în doi pași (2FA)
  • Raportați incidentul autorităților pe platforma PNRISC (https://pnrisc.dnsc.ro/) sau la numărul de urgență 1911.

Mesajele pe care utilizatorii le pot primi arată astfel:

Mesaj fals
Mesaj fals. Sursa foto: Facebook/DNSC
Mesaj fals
Mesaj fals. Sursa foto: Facebook/DNSC
Mesaj fals
Mesaj fals. Sursa foto: Facebook/DNSC

Te-ar putea interesa și:

Cookies