Avertismentul AGIFER, după prima analiză a accidentului din stația de metrou Timpuri Noi, unde două trenuri s-au ciocnit: Nu aveau viteză, dar orice coliziune în subteran are risc uriaș

07 mart. 2024
1696 Afișari
Avertismentul AGIFER, după prima analiză a accidentului din stația de metrou Timpuri Noi, unde două trenuri s-au ciocnit: Nu aveau viteză, dar orice coliziune în subteran are risc uriaș
Avertismentul AGIFER, după prima analiză a accidentului din stația de metrou Timpuri Noi, unde două trenuri s-au ciocnit: Nu aveau viteză, dar orice coliziune în subteran are risc uriaș. FOTO: Agerpres

Șeful AGIFER a vorbit despre prima analiză a accidentului produs în stația de metrou Timpuri Noi, unde două trenuri s-au ciocnit. Laurențiu Dumitru a explicat ce anume a dus la producere incidentului feroviar și, totodată, a spus că orice incident produs în subteran are potențialul de a fi unul grav.

Totodată, conducerea Metrorex ia măsuri pentru a întări activitatea de verificare și control, după accidentul de săptămâna trecută.

Avertismentul AGIFER, după prima analiză a accidentului din stația de metrou Timpuri Noi

Directorul AGIFER a spus pentru News.ro că, în prezent, nu există un raport preliminar, ci există un proces verbal preliminar. Documentul conține datele constatate prima dată la fața locului. Mai exact, procesul verbal cuprinde toate lucrurile care s-au întâmplat.

Potrivit primelor verificări, impactul dintre cele două trenuri de metrou a avut loc în momentul în care unul dintre trenuri staționa, iar celălalt circula cu viteză foarte mică, de 5 km/h. De asemenea, incidentul feroviar care a avut loc la data de 27 februarie în stația de metrou Timpuri Noi s-a produs în contextul în care unul dintre trenuri, care nu a fost implicat în impact, s-a defectat.

Laurențiu Dumitru a explicat pentru sursa citată că, în mod normal, trenurile din subteran, la fel ca cele de cale ferată, circulă pe direcția înainte, pe partea dreaptă, acolo unde există două fire de circulație.

Informații despre accident

Marți seară, 27 februarie 2024, un tren de metrou care circula dinspre stația Unirii-Timpuri Noi-Mihai Bravu a ajuns în stația Dristor 1, a debarcat călători, s-au urcat călători, însă la plecarea din stație garnitura a intrat în tunel decât cu primele două vagoane, apoi s-a stricat.

Mecanicul trenului a încercat să repornească și nu a reușit. În acel moment, a decis să se ducă în postul de conducere din spatele trenului, unde a încercat să ducă trenul pe forțele proprii înapoi, în stație pentru a-i debarca pe călători, ceea ce a și făcut.

Mai apoi, mecanicul a vrut să ducă trenul stricat în cel mai apropiat depou, depoul Ciurel, fără să-l mai remorcheze, ci folosind postul de conducere care funcționa, mergând înapoi, către stația Timpuri Noi, pe linia din dreapta.

Trenul care s-a defectat nu a apucat să plece din stația Dristor 1, pentru că în spatele lui a ajuns, aproape de stația Dristor 1, un alt tren în care se aflau călători. Pentru a face loc trenului defect, al doilea tren a fost dat înapoi, cu tot cu călători în el, iar înainte de stația Mihai Bravu a intrat în abatere, către firul din stânga al sensului inițial de circulație, care în mod normal este folosit pentru venirea trenurilor.

Înainte de stația Timpuri Noi, al doilea tren, în care se aflau călători, a fost deviat din nou către firul din dreapta al sensului inițial de mers, pentru ca odată ajuns în staţia Timpuri Noi să facă loc trenului defect care venea din urmă, pentru a trece spre stațiile de metrou Timpuri Noi și Unirii, către Depoul Ciurel, pentru a permite circulația normală pe ambele fire de circulație.

Când i s-a făcut parcursul către stația Timpuri Noi, trenul în care se aflau călători a fost trimis către o linie ocupată, pentru că acolo deja venise un tren de metrou dinspre Piața Unirii și în ultima clipă au reușit să reducă viteza în așa fel încât cele două trenuri s-au atins, dar viteza la care s-a întâmplat acest lucru a fost în jur de 5 kilometri pe oră, care este chiar viteza la care se fac, în mod normal, manevrele de cuplare a trenurilor de metrou. Cuplarea respectivă a fost făcută în așa fel încât nu au existat defectări la niciunul dintre trenurile de metrou – iar decuplarea s-a putut face automat – și nici nu au existat victime sau probleme la călători, a explicat directorul AGIFER pentru News.ro.

Laurențiu Dumitru spune că orice coliziune la metrou are un potențial de risc mult mai ridicat decât la calea ferată, ținând cont că în mod normal sunt mulți călători în metrou care stau în picioare.

„Așa ceva nu trebuie să se întâmple”

Așa ceva nu trebuie să se întâmple, sub nicio formă, a mai spus șeful AGIFER.

Din punct de vedere legal, Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER) are la dispoziție un an de zile pentru finalizarea raportului privind accidentul din stația de metrou Timpuri Noi, însă specialiștii din cadrul instituției și-au propus să termine ancheta în cel mai scurt timp posibil.

Metrorex, măsuri pentru întărirea activității de verificare și control

Mai există o notă de informare făcută de conducerea Metrorex, care cuprinde preluarea din cele două procese verbale de constatare preliminară, încheiate la fața locului, a lucrurilor care s-au întâmplat, fără o identificare a unor eventuale nereguli găsite, dar cuprinzând niște măsuri pe termen scurt, respectiv pe termen mediu și lung, care includ instruire, reexaminare a personalului și chestiuni care să însemne o întărire a activității de verificare și control. Sunt măsuri oportune pentru a întări ceea ce înseamnă disciplina. Susținem măsurile pe care conducerea Metrorex le ia, a transmis miercuri, pentru News.ro, șeful AGIFER, Laurențiu Dumitru.

Te-ar mai putea interesa și: ESENȚIAL | Măsuri după incidentele de la metrou, unde două trenuri s-au ciocnit, săptămâna trecută, în stația Timpuri Noi. CA Metrorex cere suspendarea a doi directori

Cookies