VIDEO | Avansează lucrările pe șantierul Magistralei 6 – metroul spre Otopeni. Săpăturile pentru tunel dinspre stația Tokyo (Băneasa) spre 1 Mai încep la sfârșitul acestei luni

06 mart. 2025
3250 afișări
VIDEO | Avansează lucrările pe șantierul Magistralei 6 - metroul spre Otopeni. Săpăturile pentru tunel dinspre stația Tokyo (Băneasa) spre 1 Mai încep la sfârșitul acestei luni
Avansează lucrările pe șantierul Magistralei 6 - metroul spre Otopeni. Săpăturile pentru tunel dinspre stația Tokyo (Băneasa) spre 1 Mai încep la sfârșitul acestei luni. Sursa foto: Metrorex/Facebook

Metrorex anunță că s-au făcut noi progrese pe șantierul Magistralei 6 de metrou și oferă mai multe informații despre cum avansează lucrările.

Pe ambele secțiuni ale liniei de metrou, Secțiunea Sud (1 Mai – Tokyo) și Secțiunea Nord (Tokyo – Aeroport Otopeni), s-au efectuat mai multe lucrări noi.

Magistrala M6, metroul spre Otopeni, Secțiunea Sud: 1 Mai – Tokyo

Metrorex a anunțat, pe pagina sa de Facebook, stadiul lucărilor pe cele două secțiuni ale Magistralei M6. Compania a transmis că la stația de metrou Tokyo au fost executați 571 m grindă de ghidaj din 650, 89 panouri de pereți mulați din 114, 6 barete și toți cei 534 de piloți plastici.

Au început să ajungă și piesele cârtiței TBM (Tunnel Boring Machine). Săptămâna viitoare va fi asamblat utilajul, iar săpăturile pentru tunel vor începe la finalul lunii martie sau începutul lunii aprilie. Punctul de pornire va fi dinspre stația Tokyo (zona comercială Băneasa) spre stația 1 Mai.

De asemenea, la stația Aeroport Băneasa, muncitorii au finalizat 691 piloți plastici din 922 și 8 din 9 pereți mulați plastici. În timp ce, la interstația Gara Băneasa-Aeroport Băneasa, se fac pregătiri pentru execuția centralei de ventilație. La stația Gara Băneasa, au fost finalizate 54 de panouri de pereți mulați, 18 barete, 12 pereți plastici și 90 de piloți plastici

Lucrările au avansat și la viitoarea stație de metrou Piața Montreal, unde s-au executat 35 de panouri de pereți mulați și 665 de piloți plastici. Iar pentru intrarea de acces A, au fost executați 39 de piloți din 120.

Totodată, la stația Expoziției s-au executat 75 de panouri de pereți mulați din 102, 35 barete din 43 și 62 piloți pentru accesul B. Iar la intersația Pajura – Expoziției au fost realizați 194 de piloți

Pentru viitoarea stație de metrou Pajura s-au executat 7 barete, 81 de piloți forați pentru Accesul A și 101 piloți forați pentru Accesul C. Continuă și lucrările de relocare a utilităților la stația de metrou 1Mai (deja existentă) și s-au executat 30m de grindă de ghidaj.

Magistrala M6, Secțiunea Nord: Tokyo – Aeroport Otopeni

Pe Secțiunea Nord: Tokyo – Aeroport Otopeni, lucările au avansat conform planului. În acest moment, s-au finalizat investigațiile geotehnnice, ridicarea topografică și lucrările pregătitoare la stația Ion I.C. Brătianu.

Metrorex a anunțat că au efectuat demolările necesare și muncitorii au finalizat și construcția peretelui de ghidaj, cât și excavarea până la laboratorul superior. Următorii pași ai lucărilor în acea zonă vor fi desfășurare dezafectarea rețelei electrice și execuția pereților mulați (97,6 m din 360 m realizați).

Prima etapă a reperelor de monitorizare este efectuată, au fost făcute demolările necesare și s-a executat construcția peretelui de ghidaj și excavarea până la laboratorul superior. Sunt în desfășurare dezafectarea rețelei electrice și execuția pereților mulați (97,6 m din 360 m realizați), a transmis Metrorex.

Magistrala 6, împărțită în două secțiuni, are un traseu total de 14,2 km cu 12 stații. Aceasta este prima care traversează granița Bucureștiului în județul Ilfov, iar Secțiunea 1, de 6,6 km și cu 6 stații, va fi cuprinsă între stația 1 Mai (deja existentă) și stația Tokyo (zona comercială Băneasa), astfel:

  • 1 Mai (existentă);
  • Pajura;
  • Expoziției;
  • Piața Montreal;
  • Gara Băneasa;
  • Aeroport Băneasa;
  • Tokyo.

VIDEO

Te-ar mai putea interesa:

Cookies