Autostrada suspendată va trece pe sub pământ – spune Oprescu

de:
18 apr. 2011
3 afișări
Autostrada suspendată va trece pe sub pământ - spune Oprescu

Autostrada suspendată a primarului Sorin Oprescu va fi parţial subterană. Astfel, mari porţiuni din această lucrare ar urma să fie construite la nivelul solului şi chiar sub pământ.

„Șoseaua (n.r. suspendată) nu taie zone centrale ale Bucureştiului. Sunt zone întregi în care ea coboară la nivelul localelor, iar acolo unde sunt multe exproprieri sau monumente istorice ea trece pe sub ele la o adâncime de aproximativ 30 – 32 de metri”, a explicat primarul general într-o discuţie online cu cititorii Hotnews.ro.

Autostrada suspendată, numită oficial drum expres – inelul median al Capitalei, ar putea trece pe sub Parcul Herăstrău. “Există varianta subtraversării lacului Herăstrău. S-ar intra în tunel din zona Aerogării-Nicolae Caramfil şi s-ar ieşi după Poligrafiei. Ar fi mai dificil, la această variantă, crearea relaţiilor cu celelalte artere pe parcursul tunelului. Aceasta este deocamdată doar o variantă. Nu a fost încă nimic stabilit”, a spus pentru B365.ro arhitectul Vlad Cavarnali, proprietarul societăţii Alpha Studio SRL, una din firmele care a primit contractul pentru realizarea PUZ-ului şi a studiilor de fezabilitate pentru această lucrarea.

Nu este exclus, pe acest tronson, nici realizarea unui pasaj suprateran peste Parcul Herăstrău. De asemenea, arhitecţii nu exclud nici varianta unui pasaj suprateran, construit deasupra pasajului deja existent în Pipera.

În luna martie, în urma unei vizite în China, Sorin Oprescu a semnat un memorandum cu compania Shanghai Group, pentru realizarea unui Parteneriat Public Privat în vederea construirii „autostrăzii suspendate”. Lucrările la autostradă – drum expres vor începe până la sfârşitul acestui an, urmând ca primul tronson, cu o lungime de 16 kilometri, să fie gata într-un an şi jumătate, a spus Sorin Oprescu luna trecută. Acest prim tronson se va întinde de la Șoseaua Petricani până la Șoseaua Chitila, în dreptul Podului Constanţa, intersectându-se cu bulevardul Autogării şi DN1.

„Autostrada suspendata o fac cu chinezii. Ei au venit, gata, au inceput. Semnasem in China memorandumul prin care ne-am inteles. Este facuta in parteneriat public – privat. Ne-am inteles, aia fiind un fel de firma mixta la ei, si cu participare privata. Ca nu aveam de unde sa dau eu acuma la inceput 280 de milioane”, a declarat primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, la Discutia de Luni, o emisiune HotNews.ro – RFI realizata de Dan Tapalaga. Oprescu a spus ca plata autostrazii va fi amortizata in 11 ani si ca bucurestenii care o vor utiliza vor plati o vigneta.

Autostrada va avea 50 de kilometri şi ar urma să coste între 700 şi 800 de milioane de euro, potrivit primarului general.

Cookies