VREMEA

Autostrada suspendată se face cu fezabilitate mai ieftină cu 50%

Primăria Capitalei a atribuit pe 9 martie contractul pentru Servicii de elaborare Plan Urbanistic Zonal “Închidere Inel median de circulaţie la zona nord/autostrada urbană PUZ şi Studii de fezabilitate – tronsonul Lacul Morii – Sos. Colentina”. După o licitaţie, contestată şi suspendată de două ori, municipalitatea a declarat câştigătoare o asociere de cinci firme: SC Ecoterra SRL, SC Proiect Bucureşti, SC Metroul SA, SC Western Outdoor SRL şi SC Alpha Studio SRL.

Primăria va plăti pentru PUZ şi studii de fezabilitate 15.797.600 lei (aproximativ 3,8 milioane de euro). Costul final este cu 52% mai mic faţă de cel estimat de autorităţi în momentul organizării licitaţiei, respectiv 33,3 milioane lei (8 milioane euro).

Studiile de fezabilitate pentru primele patru tronsoane, cuprinse între Petricani şi Podul Constanţa, ar putea fi gata următoarele 3-4 luni, spun reprezentanţii Primăriei. Sorin Oprescu a anunţat chiar că lucrările de construcţie la autostrada suspendată, numită oficial drum expres – inelul median al Capitalei, vor fi începute până la sfârşitul acestui an, urmând ca primul tronson, cu o lungime de 16 kilometri, să fie gata într-un an şi jumătate.

Consilierii generali nu sunt la fel de încântaţi de proiectul edilului-şef. Astfel, la şedinţa din 28 februarie când a fost votat bugetul municipalităţii pe 2011 (buget respins deocamdată de Ministerul Finanţelor), proiectul autostrăzii urbane a rămas fără 4 milioane de lei. Astfel, bugetul pentru această lucrare a fost redus de la 5.976.000 lei la 1.976.000 lei. Noile negocieri purtate de primarul general pentru elaborarea unui nou proiect de buget ar putea „refinanţa” însă acest proiect. Surse din cadrul Primăriei Capitalei au declarat pentru B365.ro că bugetul pentru autostrada suspendată a fost suplimentat în urma discuţiilor cu grupurile politice ajungând acum la aproximativ 4 milioane lei.

Autostrada “suspendată” ar putea trece pe sub Herăstrău

Autostrada suspendată va fi construită la trei niveluri: suprateran, la sol, dar şi subteran. De exemplu, în zona Parcului Herăstrău sunt luate în discuţie mai multe variante.

“Există varianta subtraversării lacului Herăstrău. S-ar intra în tunel din zona Aerogării-Nicolae Caramfil şi s-ar ieşi după Poligrafiei. Ar fi mai dificil, la această variantă, crearea relaţiilor cu celelalte artere pe parcursul tunelului. Aceasta este deocamdată doar o variantă. Nu a fost încă nimic stabilit”, a spus pentru B365.ro arhitectul Vlad Cavarnali, proprietarul societăţii Alpha Studio SRL şi membru în Comisia Tehnică de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului din cadrul Primăriei Capitalei.

Nu este exclus, pe acest tronson, nici realizarea unui pasaj suprateran peste Parcul Herăstrău. De asemenea, arhitecţii nu exclud nici varianta unui pasaj suprateran, construit deasupra pasajului deja existent în Pipera. Forma finală a viitorului drum expres – inel median al Capitalei va fi stabilită însă abia în urma studiilor de fezabilitate.

Autostrada va avea 50 de kilometri şi ar urma să coste între 700 şi 800 de milioane de euro, a anunţat Sorin Oprescu. Primarul general a semnat deja un memorandum cu compania Shanghai Group, pentru realizarea unui Parteneriat Public Privat, prin care să fie construită aşa-zisa autostradă suspendată.

Shanghai Group a construit unele din cele mai impresionante lucrări de infrastructură din China, cum ar fi Podul peste Marea Chinei de Est (unul din cele 3 cele mai lungi poduri din lume), Centrul Financiar Shanghai World, dar şi Centrul Baltic Pearl, la St. Petersburg.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button