ȘTIRI

Autostrada suspendată merge înainte: Cinci firme vor primi 8 milioane de euro pentru studiul de fezabilitate

Contractul pentru Servicii de elaborare Plan Urbanistic Zonal “Închidere Inel median de circulaţie la zona nord/autostrada urbană PUZ şi Studii de fezabilitate – tronsonul Lacul Morii – Șos. Colentina” a fost atribuit unei asocieri de cinci firme: SC Ecoterra SRL, SC Proiect Bucureşti, SC Metroul SA, SC Western Outdoor SRL şi SC Alpha Studio SRL.

Atribuirea contractului a fost contestată de două ori de SC Iptana Sa. De fiecare dată, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) i-a dat dreptate firmei contestatare şi a obligat Primăria să reevalueze ofertele şi să emită un nou raport de atribuire.

În ultima decizie, din 28 decembrie 2010, CNSC scria că primăria a efectuat “o evaluare superficială a ofertei contestatarei, dând dovadă de subiectivism, analizând simplist sau omiţând să analizeze unele aspecte ale ofertei contestatarei, precum şi neaplicând factorii de evaluare descrişi în documentaţia de atribuire”.

Primăria Capitalei a emis un nou raport de evaluare, însă a dat câştig de cauză tot celor cinci firme, declarate câştigătoare de la prima atribuire.

„Am urmat indicaţiile Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Au fost declarate câştigătoare tot cele cinci firme de la început. Nu a mai fost depusă nicio contestaţie, iar contractul o să meargă înainte”, a declarat pentru B365.ro, arhitectul-şef al Capitalei, Gheorghe Pătraşcu.

Reprezentanţii Primăriei, printre câştigătorii contractului de 8 milioane de euro

Două dintre firmele câştigătoare, respectiv SC Western Outdoor SRL şi SC Alpha Studio SRL sunt deţinute de Sorin Gabrea şi Vlad Cavarnali, amândoi membri în Comisia Tehnică de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului din cadrul Primăriei Bucureşti.
Practic, firmele deţinute de Sorin Gabrea şi Vlad Cavarnali vor elabora un PUZ care mai apoi va fi supus avizării în Comisia în care tot ei sunt membri. O reţetă garantată pentru succes. În plus, pentru serviciile oferite de firmele lor, ei vor primi aproximativ 1,6 milioane de euro fiecare (dacă valoarea contractului va fi împărţită în mod egal între cele cinci firme).

Negocieri cu investitori chinezi şi sud-coreeni pentru construirea autostrăzii

Aflată deocamdată în stadiului realizării studiului de fezabilitate şi a Planului Urbanistic Zonal (PUZ), Primăria Capitalei a început deja să caute investitori.

„Au fost până acum întâlniri cu o delegaţie chineză. Chiar şi cu investitori sud-coreeni, dar nu a fost stabilit niciun acord. Sunt doar discuţii. Nu s-a ajuns concret la nicio concluzie”, a precizat arhitectul-şef.

Primarul general, Sorin Oprescu, ar intenţiona să realizeze acest proiect prin-un parteneriat public-privat, care ar presupune mai puţine cheltuieli din parte municipalităţii.

„Parteneriatul public-privat ar fi cea mai mai avantajoasă soluţie pentru Primărie. Este una dintre variantele aflatele în discuţie”, a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcţiei Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei din Primăria Municipiului Bucureşti.

Autostrada suspendată va avea o lungime de 50 de kilometri

Întreaga autostradă va avea trei tronsoane. Primul, cel de Nord, este cuprins între Valea Cascadelor şi Șoseaua Colentina şi va avea o lungime de 16,8 kilometri. Al doilea, de Sud-Vest, este proiectat pe o lungime de 17,4 km şi va fi cuprins între Valea Cascadelor şi Șoseaua Giurgiului. Ultimul, de Sud-Est, va avea 16,3 km şi va închide inelul, fiind cuprins între Șoseaua Colentina şi Șoseaua Giurgiului. Autostrada va fi construită pe trei niveluri: suprateran, subteran şi la nivelul solului, potrivit studiului de prefezabilitate. Primul cost estimat al lucrării, potrivit aceluiaşi studiu de prefezabilitate este de 826 milioane de euro, fără TVA.

Traseul primului tronson

Traseul primului tronson are ca punct de plecare intersecţia dintre autostrada urbană proiectată şi o nouă arteră de legătură cu autostrada A 1 în zona intersecţiei dintre Valea Cascadelor şi str. Liniei, se arată în studiul de prefezabilitate.
De la această intersecţie, traseul autostrăzii urbane porneşte către Nord pe un viaduct suprateran, traversează denivelat B-dul Iuliu Maniu în zona întreprinderilor Turbomecanica şi I.N.M.T., apoi coboară la sol înspre comuna Roşu, se intersectează denivelat cu viitoarea penetraţie A 1, continuă la sol spre comuna Roşu, continuă cu pasaj denivelat peste Calea Giuleşti, peste triajul Chitila şi peste Calea Griviţei în zona podului Constanţa, pentru ca apoi o cale a autostrăzii urbane să rămână la nivel suprateran, iar cealaltă să coboare la sol, mergând paralel cu calea ferată magistrală Bucureşti – Constanţa până la intersecţia cu B-dul Poligrafiei pe care îl va traversa denivelat cu ambele căi.

Autostrada coboară apoi la sol pentru a ocoli staţia CFR Băneasa pe un viaduct suprateran, în timp ce calea din dreapta căii ferate va coborî la sol dar va traversa denivelat Şos. Bucureşti – Ploieşti şi Lacul Băneasa cu un pod corespunzător. De aici, ambele căi coboară la sol, de o parte şi de alta a căii ferate, urmând ca după traversarea zonei Lacului Băneasa, calea din dreapta căii ferate să traverseze denivelat cu pasaj superior această cale ferată şi să se unească la sol cu cealaltă cale în zona traversării str. Nicolae Caramfil.

Traseul autostrăzii va continua la sol pe partea stângă a căii ferate până în zona intersecţiei cu autostrada A 2, unde se desprinde de traseul căii ferate şi se îndreaptă către str.Ghiorghiţei, urmărind la sol traseul acestei străzi, continuă apoi cu pasaj inferior pe traseul str. Ghiorghiţei până la intersecţia cu Şos. Colentina unde este amenajat nod rutier fluent pe trei niveluri, nod care constituie şi sfârşitul acestui tronson.

Primul tronson va avea 11 noduri rutiere

Pe tot acest traseu sunt propuse 11 noduri rutiere cu legături fluente la principalele artere de circulaţie existente şi anume:
Nod rutier nr. 1 – Intersecţia cu autostrada urbană din faza a III-a şi cu artera de legătură la autostrada A1;
Nod rutier nr. 2 – Intersecţia cu Penetraţie A 1;
Nod rutier nr. 3 – Intersecţia cu Calea Giuleşti;
Nod rutier nr. 4 – Intersecţia cu Calea Griviţei;
Nod rutier nr. 5 – Intersecţia cu B-dul Poligrafiei;
Nod rutier nr. 6 – Intersecţia cu Şos. Bucureşti – Ploieşti;
Nod rutier nr. 7 – Intersecţia cu B-dul Aerogării;
Nod rutier nr. 8 – Intersecţia cu str. Avionului;
Nod rutier nr. 9 – Intersecţia cu Şos. Pipera;
Nod rutier nr. 10 – Intersecţia cu autostrada A 3;
Nod rutier nr. 11 – Intersecţia cu Şos. Colentina.

Citeşte şi Realizarea autostrăzii “zburătoare” a lui Oprescu a fost suspendată VEZI AICI DE CE

Membrii Comisiei de Urbanism îşi aprobă contracte de milioane de euro pentru propriile firme, din banii Municipiului Bucureşti


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button