ARHIVA B365

Autostrada Mării Negre, care va trece pe la Bucureşti, va costa România 2,7 miliarde euro

Tronsonul care va străbate România are două variante, una principală şi una alternativă, reiese din datele puse la dispoziţia gândul de Ministerul Transporturilor. Traseul variantei principale este Albiţa (graniţa României cu Republica Moldova) – Focşani – Ploieşti – Bucureşti – Giurgiu, cu o lungime totală de 456,8 km. Valoarea totală a investiţiei, calculată de Ministerul Transporturilor, pentru acest traseu este de 11.679,08 milioane lei, echivalentul a 2,7 miliarde euro.

Varianta alternativă, având o lungime de 622 de km, cuprinde Albiţa – Focşani – Ploieşti – Bucureşti – Constanţa, iar valoarea totală a investiţiei ar fi de 13.662,18 milioane lei, adică 3,17 miliarde euro.

În România, finanţarea secţiunilor autostrăzii va fi asigurată de la bugetul de stat sau prin parteneriat public privat (PPP). Unele porţiuni care intră în această autostradă sunt deja finalizate.

La începutul lunii, ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a subliniat că, împreună, România şi Republica Moldova au ocazia de a promova, sprjinindu-se reciproc, o rută a viitoarei Autostrăzi Inelare a Mării Negre (AIMN) care să servească nevoilor reale de transport ale celor state.

„Din perspectiva europeană, suprapunerea acesteia cu principalele axe de transport ale UE, includerea Chişinăului şi a Bucureştiului în acest parcurs, sunt elemente ce fac proiectul relevant economic şi facilitează transpunerea lui în practică într-un orizont de timp previzibil. În acest sens, ministrul Alexandru Nazare, împreună cu omologul său, Anatol Șalaru, au semnat o scrisoare comună către Secretariatul Tehnic al AIMN de susţinere a traseului Giurgiu – Bucureşti – Focşani-Albiţa-Chişinău-Odessa precum şi conexiunea cu Marea Neagră prin Portul Constanţa”, se arată în comunicat.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button